Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ نه در عرصه داخلی آمریکا و نه در عرصه سیاست خارجی، هیچ دستاوردی نداشته است.

«مرتضی مکی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری میلادی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ترامپ تقریبا در عرصه داخلی، هیچ دستاوردی نداشت و در عرصه سیاست خارجی نیز ملموس‌ترین  چیزی که می‌توانست، همچنان پیگیری کند و بتواند در یک بازه زمانی کوتاهی در عرصه تصوراتش، به یک نتیجه مطلوبی دست پیدا کند و از آن برای رقابت های انتخاباتی استفاده کند، موضوع خروج از برجام و بحث تحریم‌های اولیه و ثانویه‌ای بود که علیه ایران، طی سال‌های گذشته به راه انداخت؛ در حالی که نتوانست به خواسته‌های خود در قالب فشارهای حداکثری به ایران دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به همین دلیل آمریکایی‌ها با وجود شکست در شورای امنیت برای پیشبرد اهداف خودشان مبنی بر جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی و در مرحله بعد بازگرداندن تحریم های سازمان ملل، با یک برداشت یک جانبه‌ای که از قطعنامه 2231 داشتند، موضوع فعال کردن مکانیسم ماشه را مطرح کردند.

مکی ادامه داد: آمریکایی‌ها در این عرصه گرچه شکست سنگینی متحمل شدند اما با توجه به نفوذی که در بازارهای مالی و سرمایه‌ای جهان دارند، تلاش می‌کنند از این نفوذ حداکثر بهره‌برداری لازم را در جهت تشدید فشارها به جمهوری اسلامی ببرند اما واقعیت این است که آمریکایی‌ها هر تحریمی که در توان داشتند علیه ایران، به سخت‌ترین شیوه اعمال کردند اما در عمل آنچه که آمریکایی‌ها در حال مانور دادن هستند، بیشتر یک مانور سیاسی، تبلیغاتی و روانی است که هم فشار به ایران را زیاد کنند و هم بتوانند از آن در رقابت‌های انتخاباتی استفاده سیاسی خاص خودشان را ببرند. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحریم های تسلیحاتی آمریکایی ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران