Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه کنند سریال حوالی پاییز گفت: وقتی شخص اول مملکت می‌گوید فاجعه منا را مطالبه کنید یعنی سایر دستگاه‌ها باید این مطالبه را پیگیری کنند، ولی آقایان می‌گویند حضرت آقا گفته، ولی مصلحت این است که اثر رسانه‌ای در مورد فاجعه منا تولید نشود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پروینی تهیه کننده سریال حوالی پاییز در مراسم بازخوانی انتقادی روایت‌های رسانه ای- سیاسی فاجعه منا که با عنوان روایت یک جنایت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در محل حوزه هنری برگزار شد، گفت: تولید و پخش سریال حوالی پاییز مدیون دو مدیر پایه کار است که جلوی تولید این سریال را نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع اگر آن‌ها نبودند شاید این سریال به مرحله ساخت نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه تولید سریال حوالی پاییز در جلسه طرح و برنامه سازمان صدا و سیما با مخالفت‌هایی مواجه شد به گونه‌ای که گفته می‌شد چرا این کار باید تولید شود؟ آیا با سازمان حج و زیارت هماهنگ شده و آیا ناظر وزارت اطلاعات برای تولید این کار حضور دارد؟ به هر روی ما با دروغ‌های مصلحتی که گفتیم از این مرحله عبور کردیم، اما باز هم معتقدم اگر آن دو مدیر نبودند سریال حوالی پاییز حتی در مرحله نگارش هم به سرانجام نمی‌رسید.

تهیه کننده سریال حوالی پاییز گفت: ما با اسم‌های مختلف همچون بازگشت سریال حوالی پاییز را در رسانه‌ها مطرح کردیم تا دستگاه‌های مختلف نفهمند که داستان این فیلم در مورد فاجعه منا است تا جلوی پخش آن را نگیرند.

پروینی بیان کرد: خبری که برای ما جالب بود این بود که خانواده‌های شهدای منا به خاطر تولید سریال حوالی پاییز نامه‌ای خطاب به آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما نوشتند و از او تقدیر و تشکر کردند. به هر روی این مسئله باعث شد که سازمان پای کار بیاید تا سریال به طور کامل پخش شود.

وی افزود: پیکر شهید رکن آبادی تنها پیکری بود که بدون امحاء و احشاء به کشور آمد و این یک قانون بین‌المللی است که به خاطر کالبد شکافی بدن تخلیه شود، اما هیچکس این را نگفت. از طرفی پیکر شهید حاتمی کیلومتر‌ها خارج از شهر مکه به برادرزاده او تحویل داده شد و این درحالی بود که کوچکترین کبودی هم روی بدن شهید وجود نداشت، ولی در ایران اجازه ندادند کالبد شکافی انجام شود.

پروینی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌های شهدای منا که با آن‌ها صحبت می‌کردیم اصلاً اعتقاد نداشتند که سریال حوالی پاییز به مرحله تولید و پخش برسد از طرفی برخی از خانواده‌های شهدا را هم راضی کرده بودند که با ما مصاحبه نکنند.

تهیه کننده سریال حوالی پاییز گفت: دغدغه سازمان حج و زیارت این است که به خاطر اجاره ۱۰ ساله هتل‌ها در مکه و مدینه ورشکست نشود به همین دلیل می‌گویند که چرا باید سفر حج تعطیل شود؟ به هر روی اگر امروز مسائلی مانند فاجعه منا و تجاوز به دو نوجوان در فرودگاه جده پیگیری نمی‌شود این مسئله متوجه مسائل مالی است و اصلاً غرور ملی برای آقایان مهم نیست.

پروینی خاطرنشان کرد: نکته‌ای را که باید به آن اشاره کنم این است که وقتی آقای قمی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شد در یک جلسه خصوصی به خاطر تولید سریال حوالی پاییز از ما تشکر کردند.

وی اضافه کرد: وقتی شخص اول مملکت می‌گوید فاجعه منا را مطالبه کنید یعنی سایر دستگاه‌ها باید این مطالبه را پیگیری کنند، ولی آقایان می‌گویند حضرت آقا گفته، ولی مصلحت این است که اثر رسانه‌ای در مورد فاجعه منا تولید نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فاجعه منا رهبر معظم انقلاب سازمان حج و زیارت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق فاجعه منا رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی

به گزارش جماران؛ متن بیانیه روابط عمومی تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص انتشار فیلمی که اخیرا حاشیه هایی را به همراه داشته است، در پی می آید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا با بازنشر فیلمی از قسمتی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی، مطالبی پیرامون این مراسم عنوان  شده است.

از این‌رو روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) جهت تنویر افکار عمومی مطالب ذیل را بیان مینماید:

۱_ این فیلم توسط سایت آستان مقدس امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۹ بهمن ماه‌ سال ۱۴۰۱ تولید و در شبکه های اجتماعی وابسته به آستان در همان تاریخ درج و نشر گردیده و باز نشر آن توسط رسانه های رسمی وابسته به آستان  و بیت امام در نوروز ۱۴۰۳ کذب محض می باشد.

۲_نهاد های حقیقی و حقوقی، نظامی و انتظامی و...که شبهه ای اینچنینی برایشان ایجاد می شود میتوانند قبل از رسانه ای کردن موضوع با پیگیری از مجاری رسمی وابسته (روابط عمومی آستان یا پایگاه خبری جماران) از صحت و سقم مطالبی که خواهان انتشار آن هستند،جویا شوند.

۳_آستان مقدس امام خمینی(ره) در طول سال پذیرای بسیاری از مقامات  ملی  و بین المللی[در قالب مراسم رسمی با پروتکل های تعریف  شده] می باشد. برای مثال حضور مقام معظم رهبری، روسای قوای سه گانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت خانه ها، نهادهای فرهنگی و هنری، نیروهای مسلح و... از این نمونه می باشد و طبق پروتکل های رسمی، هر مراسم با هماهنگی نمایندگان رسمی سازمان ها با برگزاری جلسات رسمی انجام می شود و تمامی نکات در این جلسات مطرح و مصوب می شود. بنایراین هرگونه فیلم و تصویر با استناد به صورت جلسات تهیه، درج و نشر می گردد.

۴_طبق پروتکل رسمی آستان مقدس امام خمینی(ره)، هر نهاد و سازمانی که خواهان برگزاری مراسم در این مکان مقدس می باشد، با ارائه درخواست کتبی و در ادامه ذکر جزییات مراسم(دعوت از تولیت محترم برای حضور در مراسم، چگونگی تشریفات و...) از چگونگی برگزاری مراسم آگاه می شود. از جمله چگونگی حضور تصویربرداران در مکان های تعریف شده.نتیجه اینکه ادعای این نکته که فیلم مذکور با غرض خاصی تصویربرداری شده مغایر اصول حرفه ای رسانه ای و کذب  می باشد

۵_وظیفه ذاتی رسانه های رسمی آستان، تهیه، درج و نشر کلیه مراسم های برگزار شده در طول سال در حرم مطهر امام راحل می باشد (با استناد به صورت جلسات رسمی)که تاکنون بر این وظیفه پایدار بوده و خواهد بود. با کمی سواد رسانه ای در عصر تکنولوژی می‌توان به این نکته پی برد که هر شخص در هر جای دنیا، با یک گوشی تلفن همراه می‌تواند با یک جستجوی ساده مطالبی را که مربوط به سالیان گذشته می باشد تهیه و از آن به صورت سلیقه ای استفاده کند.

توقع از مدیران، مشاوران رسانه ای و سایر رسانه ها در اینگونه موارد این است که  با ظرافت  و دقت بیشتری به رسالت رسانه ای  خود عمل کنند.

۶_همانطور که بارها شاهد بودیم دشمنان نظام مقدس کشور عزیزمان، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بیت شریف  امام راحل(ره)، همواره سعی داشته، دارند و خواهند داشت در مقاطع مختلف زمانی، به تخریب این نظام بپردازند و بر اساس این توطئه و پروژه تخریب، هر از چند گاهی دست به این گونه امور می‌زنند و کار را تا آنجا جلو می‌برند که برای خاموش کردن این توطئه حتما تذکر مقام معظم رهبری را همراه داشته باشند[تذکر مقام معظم رهبری در سخنرانی معظم له در ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ در نقد عملکرد برخی نادانان در پی اخلال حین سخرانی تولیت محترم آستان امام خمینی(ره)]. انتظار از دوست داران نظام این است که با این توطئه ها همراهی نداشته باشند.

۷-در پایان سالی پر بار برای هموطنان عزیزمان از خداوند منان خواستاریم

دیگر خبرها

  • بیش از یک میلیون نفر در غزه با ناامنی غذای مواجه هستند
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پاییز ۱۴۰۲
  • انگ دلالی معاون استقلال حوالی تیم ملی! / دوران شایعات و یک منبع آگاه و فلانی‌ها تمام نشده است؟
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی
  • گوترش: حمله زمینی به رفح فاجعه انسانی به همراه دارد
  • رسانه ملی در کفه ترازوی سنجش