Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:35:10 GMT

روشی ساده و کاربردی برای نابودی کرونا در ۱۵ ثانیه!

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۲۱۰

روشی ساده و کاربردی برای نابودی کرونا در ۱۵ ثانیه!

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود توانستند یک روش ساده و کاربردی برای از بین بردن ویروس کرونا در ۱۵ ثانیه کشف کنند.

به گزارش مشرق، با گذشت چندین ماه از شیوع کرونا در جهان و تلاش دانشمندان برای کشف واکسن و داروی این بیماری تاکنون هیچ درمانی برای آن کشف نشده است و تنها راه در امان ماندن از این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دانشگاه کانتیکت در ماساچوست آمریکا در تحقیقات اخیر خود به این  نتیجه دست یافته اند که ماده یُد می‌تواند در از بین بردن کرونا ویروس موثر باشد. به گفته این دانشمندان ماده ید ضدعفونی کننده مناسبی در برابر ویروس کرونا  است و ۱۵ ثانیه شستشوی دهان و بینی با آن ویروس را از بین خواهد برد.

این محققان آمریکایی، هنگامی که نمونه‌های ویروس کرونا را در برابر سه غلظت مختلف محلول ید ۰.۵ درصد، ۱.۲۵ درصد و ۲.۵ درصد آزمایش کردند، مشخص شد که محلول ید در مدت ۱۵ ثانیه ویروس را کاملا غیرفعال می‌کند، اما زمانی که همان آزمایش را با اتانول انجام دادند ویروس همچنان فعال بود.

به گفته دانشمندان حتی محلول رقیق ۰.۵ درصد ید هم می‌تواند در ۱۵ ثانیه ویروس کرونا در از بین ببرد و این نشان دهنده خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی محلول ید است.

بینی و دهان یکی از اصلی‌ترین محل‌های ورود ویروس کرونا به بدن انسان هستند که با ضدعفونی کردن آن‌ها توسط محلول ید در ۱۵ ثانیه می‌توان ویروس کرونا را از بین برد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا ۱۵ ثانیه محلول ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال در این استان شد.

سیدمحمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در نشست صمیمانه با برخی مدیران صنایع استان اظهار کرد: مدیران صنایع استان طرح‌های خود در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ را ارائه دهند.

وی گفت: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده؛ مدیران صنایع استان طرح ها و ایده های خود را در جهت تحقق شعار سال ارائه دهند تا انشاله در پیشبرد اهداف مشخص شده گام برداریم.

وی افزود: نقش مجموعه صنایع همیشه در تحقق اهداف موثر و چشمگیر بوده است.

استاندار بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی استان سمنان در حوزه های امنیت و رضایت سرمایه گذاران در جایگاه نخست در سطح کشور حضور دارد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم جلسات با مدیران صنایع به صورت ماهانه برگزار شود گفت: برای تامین مسکن کارگران ، این آمادگی وجود دارد تا اراضی لازم جهت احداث مسکن برای متقاضیان و کارگران شرکت ها واگذار شود.

استاندار سمنان در پایان ضمن بیان اینکه ۱۶۴ واحد کاملا تعطیل به چرخه تولید برگشته است‌ افزود: با توجه به دانشگاهی بودن استان تلاش داریم زمینه حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی را در شرکت های دانش بنیان جهت اشتغال فراهم سازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • ایده‌های جالب برای خلق وسایل کاربردی + فیلم
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند