Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ صهیونیستی که برای دیدار با تنی چند از مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است، ساعتی پیش با مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و در خصوص همکاری‌های امنیتی با وی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت واشنگتن در کاخ سفید با «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این دیدار از نقش دولت آمریکا و مشخصاً جرد کوشنر در پیشبرد توافق عادی‌سازی روابط دو کشور امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

دو طرف همچنین در خصوص همکاری‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین درباره مسئله فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-35 به امارات گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنی گانتز رژیم صهیونیستی جرد کوشنر دولت آمریکا رژیم صهیونیستی وزیر جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد

وزیر خارجه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت «زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان الشفای غزه تشکیل شود».

در گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها تاکید کردند. 

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش‌های تکان‌دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان الشفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: «متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است و تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به "بحران واقعی قرن" تبدیل کرده است». 

وزیر خارجه ایران از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: «زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان الشفای غزه تشکیل شود». 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استاندارد‌های دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک‌های انسانی، نمونه‌ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن در موضوعات منطقه‌ای داشته و به صراحت گفته‌ایم توسل به جنگ راه حل نیست».

او تکرار ادعا‌ها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستان‌سرایی و ادعایی کسل‌کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به مذاکرات و تماس‌های مستمر «انریکه مورا» و «علی باقری» مذاکره‌کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و ایران، تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملا پایبند باشند». 

بورل نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه ایران تبریک گفت. 

او با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همچنان از اولویت‌های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگو‌های هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

مقام عالی‌رتبه اروپایی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک‌های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش‌بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیرنظامیان انتقاد کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد