Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@05:32:24 GMT

برنامه معلمان تلویزیونی در روز ۲مهرماه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۲۲۴

برنامه معلمان تلویزیونی در روز ۲مهرماه

به گزارش اقتصادآنلاین، برنامه مدرسه تلویزیونی ایران برای مقاطع مختلف تحصیلی که از طریق شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن در روز چهارشنبه ۲ مهرماه ۱۳۹۹ پخش می‌شود به شرح زیر است:

شبکه ‌آموزش: فنی و حرفه‌ای و کاردانش:

ساعت ٨ تا ٨:٣٠ دانش فنی تخصصی پایه ١٢ -رشته ساختمان شاخه فنی و حرفه‌ای

ساعت ٨:٣٠ تا ٩ شیمی١ پایه١٠ - مشترک تمام رشته‌ها

ساعت ٩ تا ٩:٣٠ توسعه وب پایه ١٢- رشته شبکه و نرم‌افزار شاخه کاردانش

ساعت ٢٠:۵٠ تا ٢١:١۵ حقوق و دستمزد پایه١١- رشته حسابداری شاخه فنی و حرفه‌ای

ساعت ٢١:١۵تا٢١:۵٠  مکاتب نقاشی - مبانی تجسمی پایه ١٠ -مشترک زمینه هنر

پایه ابتدایی:

ساعت ١٠:۴۵ تا ١١:١٠ بازی و ریاضی پایه اول

ساعت ١١:١٠ تا ١١:٣۵ علوم تجربی و تفکر  پایه دوم

ساعت ١١:٣۵ تا ١٢ فارسی و نگارش پایه سوم

ساعت ١٢ تا ١٢:٢۵ مطالعات و مهارت‌های اجتماعی پایه چهارم

ساعت ١٢:٢۵ تا ١٢:۵٠ بازی و ریاضی پایه پنجم

ساعت ١٣:١۵ تا ١٣:۴۵ بازی و ریاضی پایه ششم

متوسطه اول:

ساعت ١۴:٣٠  تا١۵:٠٠ ادبیات فارسی( درس دوم) پایه هفتم

ساعت ١۵:٠٠ تا١۵:٣٠ ادبیات فارسی ( درس دوم) پایه هشتم

ساعت ١۵:٣٠ تا ١۶ادبیات فارسی ( درس دوم) پایه نهم

دوره آموزش مجازی متوسطه :

ساعت ١۶تا ١۶:٣٠ :شخصیت شناسی و و تاثیرش در یادگیری موثر

متوسطه دوم  :

 ساعت ١۶:٣٠ تا١٧ شیمی ١  پایه١٠- رشته  علوم تجربی      

 ساعت ١٧ تا ١٧:٣٠ شیمی٣   پایه١٢ دوازدهم  رشته علوم تجربی ریاضی فیزیک

 ساعت ١٧:٣٠ تا١٨ شیمی٢  پایه یازدهم  رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک

 ساعت ٢٠تا٢:٢۵هویت اجتماعی پایه١٢ رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی

 ساعت٢٠:٢۵تا٢:۵٠  فیزیک ٣ پایه دوازدهم   رشته علوم تجربی

شبکه چهار:

ساعت ۷:۳۰ درس جغرافیای ۳ پایه ۱۲ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی

ساعت ۸ درس فلسفه۱پایه۱۱رشته ادبیات و علوم انسانی

ساعت ۸:۳۰ درس تاریخ۱ پایه ۱۰ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی

ساعت ۱۰:۱۵ درس ریاض و آمار ۲ پایه ۱۱ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی

ساعت ۱۰:۴۵ درس اقتصاد پایه ۱۰ و ۱۱ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف

ساعت ۱۱:۱۵ درس دین وزندگی ۱ پایه ۱۰ رشته ادبیات و علوم انسانی

ساعت ۱۱:۴۵ درس ریاضیات گسسته پایه ۱۲ رشته ریاضی فیزیک

ساعت ۱۲:۱۵ درس فیزیک ۲ پایه ۱۱ رشته ریاضی فیزیک

ساعت ۱۲:۴۵ درس ریاضی گسسته پایه ۱۲ رشته ریاضی فیزیک

ساعت ۱۳:۱۵ درس فیزیک ۲ پایه ۱۱ رشته ریاضی فیزیک

شبکه قرآن و معارف اسلامی:

ساعت ۱۵ درس جریان‌شناسی اندیشه های معاص پایه ۱۲رشته علوم و معارف قرآنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت ۱۵:۳۰ درس احکام ۱ پایه ۱۰ رشته علوم و معارف قرآنی

ساعت ۱۶ درس احکام ۲ پایه ۱۱ رشته علوم و معارف اسلامی.

ساعت ۱۶:۳۰ درس آموزش قرآن پایه نهم متوسطه اول

پربیننده ترین طرح نهایی نظام رتبه‌بندی معلمان صلاحیت معلمان دوباره بررسی می‌شود اینترنت شاد برای کدام معلمان رایگان است؟ انتقاد یک نماینده از وضعیت معیشتی فرهنگیان مهلت ثبت نام آزمون استخدامی سال ۹۹ تمدید شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش مجازی آموزش و پرورش دانش آموزان شیمی قرآن نقاشی فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش مقاطع تحصیلی مدرسه تلویزیونی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف علوم و معارف اسلامی رشته ریاضی فیزیک ۲ پایه ۱۱ رشته علوم تجربی رشته علوم پایه ۱۰ پایه ۱۲ ۳۰ درس ۱۵ درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان دانشگاه با حقایق نهج‌البلاغه آشنا شوند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مسئولان دانشگاه نخستین حلقه‌ای هستند که باید از حقایق و معارف نهج‌البلاغه متاثر شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست دبیران و رابطان دبیرخانه‌های استانی جشنواره ملی رسا (نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور) که ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه (س) قم برگزار شد، اظهار داشت: کتاب عظیم نهج البلاغه باید به عنوان یک جریان مبتنی بر فکر و عمل در زندگی ما قرار بگیرد، کتاب نهج البلاغه در این دوران درجه و اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد نهج البلاغه کتاب حکمرانی است به این دلیل ویژگی خاصی دارد و، چون ما در یک عرصه حکمرانی قرار داریم وبهترین متن برای حکومت‌های اسلامی و اداره جانمعه می‌تواند همین نهج البلاغه باشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: نهج البلاغه یک متنی است که می‌توان آن را به دانشجویان و اساتید معرفی کرد وقتی کتاب نهج البلاغه را به دانشجویان ارائه می‌دهیم این فرصت ایجاد می‌شود که ما دانشجویان را در معرض یک کتاب کامل قرار می‌دهیم و می‌آموزیم که چطور ما باید از این آموزه‌ها استفاده کنیم.

دکتر شیراوژن تبیین آموزه‌های مدیریتی کتاب نهج‌البلاعه را برای دانشجویان ضروری دانست و گفت: آموزه‌های نهج‌البلاغه در ارتقای مهارت‌های مدیریتی تاثیر زیادی دارد.

مسئولان دانشگاه با حقایق نهج‌البلاغه آشنا شوند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: مسولان دانشگاه نخستین حلقه‌ای هستند که باید از حقایق و معارف نهج‌البلاغه متاثر شوند.

عبدالحسین کلانتری همچنین با بیان اینکه مفاهیم نهج‌البلاغه باید زینت بخش معارف و رفتار ما باشد، افزود: در رابطه با نهج‌البلاغه، کتاب‌های زیادی تالیف شده و مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های بسیاری نیز وجود دارد، ولی هنوز می‌توان سویه‌های جدیدی از معارف را از درون این منبع غنی و ذخیره عظیم استخراج کرد، این فرصت بی نظیری است و به مجاهدت جدی‌تری نیاز دارد.

وی با بیان این مطلب که موضوع‌های نهج‌البلاغه مرتبط با مسائل روز است، گفت: الگوی حکمرانی همچنین مناسبات حکومت و مردم، حکومت و خواص همچنین شان و شئون و وظایف عالمان دینی در نهج‌البلاغه مورد اشاره قرار گرفته است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه رهبر انقلاب خلاصه‌ترین و فشرده‌ترین صورت‌بندی را از وظایف دانشگاه ارائه فرموده‌اند، گفت: تولید علم و تربیت عالم از جمله مهمترین وظایف دانشگاه است که جشنواره نهج‌البلاغه به تفصیل در این زمینه بحث دارد.

کلانتری با یادآوری اینکه پس از پیروزی انقلاب در ساحت معرفتی در بحث مرتبط با علوم انسانی کار‌های بزرگی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: کار در این ساحت، نیازمند زمان زیادی است، دنیای غرب که ساحت معرفتی خود را ایجاد کرد، حدود چهار قرن در این حوزه وارد شد، متاسفانه الان هم دست برتر را دارد.

وی ادامه داد: غرب به همین علت می‌تواند، گفتمان خودش را با سلطه پیش ببرد و با فن‌آوری نیز پیوند بزند، ما در حاشیه این تمدن سعی و کوشش می‌کنیم تا خودمان را در متن نشان دهیم.

معارف نهج البلاغه باید در خدمات سلامت کاربردی شود

مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست دبیرخانه‌های استانی جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور) با اشاره به وجود گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور عنوان کرد: در حوزه علوم پزشکی این بستر‌ها ایجاد شده است، اما هنوز به اهداف طراحی شده آن دست پیدا نکردیم.

وی با اشاره به بحث توأمان دین و علم گفت: متأسفانه برخی نگاه لیبرالی و سکولاری به علم دارند و لذا پیوستگی و ارتباط دین و معنویت را با علم نمی‌پذیرند در حالی که نقطه اشتراک آن‌ها به قاعده‌مندی و حقیقت گرایی منجر می‌شود و لازم است این امر را تبیین کنیم.

مصری گفت: دانش نافع و حقیقی که باعث ترس از خدا و تقوا می‌شود منجر به سلامت نفس ما خواهد شد و همین امر در اخلاق و رفتار ما تاثیرگذار است، بنابراین باید این رابطه‌ها را پیدا کنیم و به صحنه کاربست بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه باید معارف قرآن و نهج البلاغه را در حوزه خدمات سلامت کاربردی کنیم، یادآور شد: امید، کرامت انسانی، کارآمدی، حکمت و معنویت نقطه اشتراک سلامت و دین است و باید این مسائل را از این کتب احصاء و جایگاه آن را مشخص کنیم.

مصری با اشاره به اینکه علوم انسانی باید به سایر علوم جهت دهی کند، اظهار کرد: نهج‌البلاغه باید به خدمات، تحقیقات و مباحث با کاربست علمی جهت دهد؛ باید این نکته را از معارف نهج‌البلاغه احصاء کنیم که چطور می‌تواند به اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز جامعه اسلامی را جهت دهی کند.

وی تصریح کرد: منشور مدیریت، مردم‌سالاری، شناخت حقیقت، نظام تربیتی مبتنی بر (خودسازی)، عدالت خواهی، حلم و بردباری در کنار علم، را باید از نهج‌البلاغه بیاموزیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ولایت معنویت ساز است، عنوان کرد: ما در دانشگاه به معنویت نیاز داریم چرا که معنویت عنصر پایدار دین است و می‌تواند دانشگاه را در مسیر اهداف مورد نظر امامین انقلاب قرار دهد.

دیگر خبرها

  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ علوم انسانی باید با سایر علوم وارد گفتگو شود
  • ضرورت راه‌اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • مسئولان دانشگاه با حقایق نهج‌البلاغه آشنا شوند
  • ساعت یک ریاضی دان باید اینجوری باشه! (عکس)