Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 محمدحسین رجبی‌دوانی، پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام در ویژه برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که با عنوان «قدم، قدم تا انحطاط» برگزار شد به بررسی عوامل موثر بر فرهنگ مردم کوفه و رقم خوردن واقعه‌ی عاشورا (با نگاهی به وضعیت امروز جامعه) پرداخت و عنوان کرد: ضعف و انحطاط مردم کوفه به واقعه کربلا برنمی‌گردد، بلکه سابقه ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پی خیانت به ولایت پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، رهبری اسلام به دست کسانی افتاد که فاقد صلاحیت برای اداره جامعه بودند، جامعه نه تنها از لحاظ سیاسی بلکه از لحاظ دینی دگرگون گشت و ارزش های الهی عوض شد.

رجبی دوانی یادآور شد: زمانی که به اسم انتشار اسلام به دو ابرقدرت ایران و روم حمله کردند، غارت گری های جاهلی در پوشش دروغین جهاد در بین آنها زنده شد؛ به جاهایی حمله ور می‌شدند که برای آنها منفعت مادی داشته باشد و بتوانند زن و بچه ها را اسیر کنند و بیاورند؛ از این رو است که شمال آفریقا و مصر را می‌گیرند، ولی به داخل آفریقای سیاه وارد نمی‌شوند، در حالی که بسیار مستعد پذیرفتن اسلام بودند.

وی افزود: از آنجایی که کوفیان تجربه‌ عدل حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام را داشتند، هر چند به او خیانت کرده بودند، اما دیگر پذیرش حکومت یزید برای آنها سنگین بود؛ لذا وقتی امام حسین علیه السلام حاضر به بیعت با یزید نشدند و قیام کردند، به امام نامه نوشتند.

این پژوهشگر تاریخ با اشاره به زمان ورود عبیدالله بن زیاد به کوفه گفت: وقتی عبیدالله بن زیاد وارد کوفه شد، ۳۰ نفر کارکنان دارالاماره را در اختیار داشتند و ۲۰ نفر از اشراف کوفه به او پیوستند؛ منتهی توانستند بر یک شهری که چند ده هزار نیروی نظامی دارد و ۴۰ هزار نفر آماده یاری امام حسین علیه السلام بودند غلبه پیدا کند.

وی افزود: علت این است که چون اشراف و نخبگان و خواص جامعه به عبیدالله پیوسته بودند و خود اینها فاسد شده بودند با پول آنها را خرید. در تاریخ داریم ۴ هزار دینار طلا و ۲۰۰ هزار درهم نقره بین آنها تقسیم کرد و گفت بروید افراد قبایلتان را از یاری مسلم باز دارید و آنها را بترسانید (مردم چون سابقه‌ جنایت های عبیدالله را در بصره و پدرش زیاد را در کوفه در نظر داشتند، جا زدند).

رجبی دوانی در ادامه به مقایسه‌ این واقعه‌ تاریخی با وضعیت جامعه امروز پرداخت و گفت: ما به لطف خداوند در زمانی زندگی می‌کنیم که برای اولین بار پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ولایت حاکم است.

رجبی دوانی گفت: همیشه تاریخ بوده، هر وقت حکومت حقی روی کار آمده، مقابلش هم دشمنان بیرونی علم شده اند و هم منافقان داخلی. پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم در ده سال حکومتش در مدینه از همان روز اول با پدیده شوم نفاق مواجه بود؛ پس از غصب خلافت شما جریان نفاق را نمی‌بینید تا به خلافت رسیدن امیرالمؤمنین علیه السلام. جمهوری اسلامی هم از روزی که تاسیس شد؛ چون نظام حق ولایی بود با پدیده شوم نفاق مواجه بود.

وی ادامه داد: اگر زمانی ما با منافقین در برخورد نباشیم باید در حقانیت خود شک کنیم. ولی در برهه های مختلف شیوه و چهره های آن عوض می‌شود.

رجبی دوانی عنوان کرد: الان هم با یک پدیده شوم نفاق دیگری مواجه هستیم که در فتنه ۸۸ خودش را نشان داد؛ اینها واقعا دنبال از بین بردن نظام بودند و تقلب و اینها بهانه ای بود برای نابود کردن نظام؛ یکی از این خبیث ها و آقازاده های فاسدِ منحرف به کشور های مختلف غربی سفر می‌کرد و می‌گفت این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنید تا نظام فرو بپاشد، ولی در این فتنه چون توده‌ مردم تابع ولایت بودند، نظام پایدار ماند.

وی با اشاره به ترور و شهادت سردار سلیمانی  افزود: الان هم همین جریانِ وابسته خائن به دنبال این است که نظام با آمریکا کنار بیاید؛ اینها معلوم است که دین ندارند.

رجبی روانی گفت: اگر یک جو غیرت ملی داشتند زمانی که آمریکای جنایت کار، نماد شهامت و شجاعت و اقتدار ایران، شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند چگونه باز برای مذاکره له‌له می‌زنند؟ و از طرفی عشق می‌کنند که جوبایدن خبیث بر سر کار بیاید.

این پژوهشگر تاریخ گفت‌: اینها قطعا تطمیع شده اند توسط دشمن؛ عین خواص زمان امام حسین علیه السلام در کوفه و به خواست دشمن دارند در جامعه رعب و وحشت ایجاد می‌کنند تا مردم جا بزنند و نظام و ولایت را یاری نکنند، تا آمریکا بتواند در آرزوهایی که برای تسلط بر ما دارد موفق شود.

وی افزود: برای همین نباید فریب حرفهایی با پوشش خردمندانه را خورد؛ یا باید بصیرت داشت و یا اگر آدم قدرت تحلیل ندارد، باید تبعیت از ولایت کند.

رجبی دوانی در ادامه تاکید کرد: آمریکا اگر می‌توانست علیه ما اقدامی کند (اقدام نظامی)  ۴۲ سال خاری در چشم و استخوانی در گلو و یک کارد در قلبش نگه نداشته بود و همان موقع ها کاری می‌کرد.

وی در پایان گفت:  آمریکا می‌داند که قدرت چنین کاری را ندارد و از عکس‌العمل به شدت هراس دارد، می‌داند که ما مردمی نیستیم زیر بار زور رویم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران فتنه ۸۸ سردار سلیمانی ایران آمریکا رجبی دوانی علیه السلام رجبی دوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستی دیگر بر پیکر رژیم صهیونیستی

طوفان مقاومت حماس، نه تنها قدرت و توانمندی و مقبولیت، این گروه را برای اداره دولت مستقل فلسطینی اثبات کرد، بلکه ساختار سیاسی و نظامی دولت جعلی صهیونیست اسرائیل را از هم پاشاند و حجیم‌ترین خسارت نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، واقتصادی را براو وارد ساخته و در نظام بین الملل آنرا منزوی ساخت.

امروز پس از یک نبرد ۶ماهه، رژیم غاصب اسراییل، با دادن صد‌ها کشته نظامی و صد‌ها اسیروبیش از نیم میلیون آواره و ده‌ها شهرک غصبی تخلیه شده  و از دست دادن اکثر پایگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی و هدایت کننده حملات هوایی وسیستم پدافندی ومنفعل شدن درعرصه سایبری، دربحران اختلافات داخلی لین دولتمردان و مردم با دولت جنابتکار نتانیاهو، به هیچکدام از اهداف خود علیه حماس دست نیافته و با شکست ذلت بار مجبور به پذیرش قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل است.

این شرایط برای غاصبان سرزمین فلسطین در طول تاریخ ۷۰ساله اشغالگری ظالمانه وددمنشانه، بی سابقه و نشانه اضمحلال ونابودی قریب الوقوع آنست، زیراامروز، رژیم صهیونیستی درافکار عمومی جهان محکوم به جنابت جنگی علیه بشریت ونقض حقوق بشروعامل بی ثباتی و جنگ و قتل و غارت و تجاوزوعنصر نامطلوب در جامعه بین الملل است و ملت فلسطین ملتی مقاوم، صبور، مظلوم واقع شده و دارای حق زندگی و دولت و حکومت مستقل، وحماس بعنوان جنبش دولت ساز و مقبول ملت فلسطین، درجغرافیای فلسطین ۱۹۴۷، خودرا اثبات کرده است.

این پیروزی در استانه روز قدس که در تصویب قطعنامه روز دوشنبه شورای امنیت تبلور یافته، مزد مقاومت و صبر و پایداری رزمندگان و مردم فداکار غزه است.

 وقایع پسا اجرای قطعنامه‌ی اخیر نوید بخش شکست و تلاشی رژیم اسراییل و آزادی ملت فلسطین و قدس شریف است انشالله.

دیگر خبرها

  • سکوتِ خبرساز احمدی نژاد؛ او منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • محکوم کردن اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه دو جوان فلسطینی در غزه
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • شکستی دیگر بر پیکر رژیم صهیونیستی
  • پروفایل، عکس نوشته، پوستر و استوری شهادت حضرت علی (ع) + متن تسلیت
  • تصویری عجیب از خطوط تلفن در آمریکا صد سال پیش!
  • اقدام شورای امنیت درباره آتش بس در غزه کافی نیست