Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:24:11 GMT

نقش بیمه‌ها در حذف ارز 4200 تومانی دارو

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۳۰۷

نقش بیمه‌ها در حذف ارز 4200 تومانی دارو

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و درحال حاضر گزارشاتی مبنی بر قاچاق دارو به کشورهای همسایه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اگر بیمه‌های خدمات درمانی به تعهداتشان عمل کنند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و پرداخت مابه التفاوت آن با ارز آزاد به صورت ریالی به بیمه‌ها ایده خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیمه‌های خدمات درمانی باید به تعهدات خود عمل کنند، گفت: البته تاکید می کنم که بیمه‌های خدمات درمانی هم باید به تعهدات خود عمل کنند. متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که بیمه‌های خدمات درمانی وظایف فعلی خود را به درستی انجام نمی‌دهند. به اعتقاد بنده نظارت بر بیمه‌ها باید افزایش یابد و بخش درمان از بیمه جدا باشد.

وی ادامه داد: شفافیت هم موضوع دیگری است که بیمه‌های خدمات درمانی فاقد آن‌ هستند. اگر این شفاف‌سازی به عمل نیاید و مردم ندانند که بیمه‌ها چه خدماتی باید به ارباب رجوع های‌شان بدهند، وضعیت بیمه بهتر نخواهد شد.

نماینده مردم رزن در مجلس در پایان تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم باید در قالب سامانه شفافی به بیمه‌ها داده شود و بیمه‌ها به وسیله آن پوشش بیمه‌ای خود را گسترده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو درمان ارز نماینده مردم رزن حسن لطفی بیمه های خدمات درمانی تومانی دارو بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی

سید علی موسوی مدنی گفت: هم‌اکنون به‌طور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی استان در ۲ بخش بیمه‌ای و درمان قم هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

موسوی مدنی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

به گفته موسوی مدنی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم افزون بر ۸۴۸ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۹ نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار و ۲۷۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • مردم تقریباً هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند
  • ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی