Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:42:14 GMT

آغاز برگزاری عمره مفرده از ۱۳مهر

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۴۳۴

آغاز برگزاری عمره مفرده از ۱۳مهر

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت کشور عربستان سعودی  اعلام کرد از چهارم اکتبر ۲۰۲۰ (سیزدهم مهر ماه) برگزاری عمره زائران خانه خدا از سر گرفته می‌شود.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از یک مسئول وزارت کشور عربستان اعلام کرد مراسم عمره و زیارت خانه خدا و مسجد النبی با رعایت اصول بهداشتی لازم به طور تدریجی از سر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم مذکور شامل صدور مجدد و تدریجی مجوز برای ادای عمره و ورود به مسجد الحرام و زیارت مسجد النبی است، اجرای این تصمیم طی چند مرحله انجام خواهد شد؛ در مرحله نخست به شهروندان و افراد مقیم در داخل عربستان اجازه داده می‌شود از چهارم اکتبر ۲۰۲۰ روزانه شش هزار نفر یعنی ۳۰ درصد از ظرفیت تعیین شده در شرایط کرونا امکان ادای مناسک عمره را دارند.

در مرحله دوم از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰(۲۷ مهر ماه) به شهروندان و افراد داخل عربستان که شامل روزانه ۱۵ هزار عمره گزار و ۴۰ هزار نمازگزار می‌شود اجازه ادای عمره داده می‌شود که این تعداد ۷۵ درصد از ظرفیت تعیین شده در شرایط کروناست.

در مرحله سوم هم از اول نوامبر ۲۰۲۰(۱۱ آبان ماه) تا زمان اعلام رسمی پایان کرونا یا رفع خطر آن به شهروندان و افراد مقیم در داخل عربستان و یا خارج این کشور اجازه داده می‌شود به تعداد روزانه ۲۰ هزار عمره گزار و ۶۰ هزار نمازگزار به زیارت خانه خدا بیایند که این تعداد ۱۰۰ درصد ظرفیت تعیین شده در شرایط کروناست.

به گفته این منبع، اعزام عمره گزاران از بیرون عربستان هم به شکل تدریجی و از کشورهایی خواهد بود که وزارت بهداشت عربستان سعودی تایید می‌کند خطری در رابطه با بیماری کرونا در آنجا وجود ندارد.

مرحله چهارم مربوط به زمانی است که طرف‌های ذیربط از رفع خطر همه گیری کرونا خبر می‌دهند و آن زمان به شهروندان و افراد مقیم داخل عربستان و همچنین خارجی‌ها اجازه داده می شود ۱۰۰ درصد از ظرفیت طبیعی مسجد الحرام و مسجد النبی را پر کرده و عازم خانه خدا شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسک حج عربستان سعودی بیماری کرونا شهروندان و افراد داخل عربستان داده می شود خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری اهالی شمیرانات استان تهران است. آئین عزاداری که دسته‌های عزا، به همراه علامت‌های خود از یک مسیر مشخص به سمت مسجد، تکیه، حسینیه یا اماکن متبرکه حرکت کرده و در آن محل به عزاداری می‌پردازد.

امسال همچون سنوات گذشته و به همت هیأت ریحانةالنبی (س) این مراسم معنوی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه از ساعت ۲۰ از مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در خیابان دولت، خیابان اختیاریه آغاز می‌شود و به سمت حسینیه جنت‌البقیع اختیاریه ادامه خواهد داشت و در این حسینیه محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده ویژه مستعدان و نخبگان دانشگاهی
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان