Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در حالی که مسؤولان استانی در تدارک انتخابات سال آینده هستند با معرفی شدن علیرضا رزم حسینی؛ استاندار خراسان رضوی به عنوان وزیر صمت نشان می‌دهد یک چالش جدید مدیریتی در راه است که ظاهراً با آن هم باید دست‌و‌پنجه نرم کنیم.

از 22اردیبهشت‌ماه رحمانی از سمت وزارت صمت برکنار و سرپرستی این وزارت خانه بر عهده مدرس خیابانی قرار گرفت، اما نمایندگان مجلس، خیابانی را برای وزارت صمت انتخاب نکردند و از همان زمان زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه علیرضا رزم‌حسینی گزینه احتمالی وزرات صنعت، معدن و تجارت است، به گوش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روز گذشته معاون پارلمانی رئیس جمهور به این شنیده‌ها جامعه عمل پوشاند و اعلام کرد: «رئیس جمهور پس از بررسی‌های وسیع و دقیق در نهایت رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد».

از اعلام این خبر زمان زیادی نگذشته بود که سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت در هفته آینده خبر داد. با اعلام این خبر و رای اعتماد نمایندگان کرسی استانداری بار دیگر بدون مسئول باقی می‌ماند.

البته ماجرای خالی ماندن جایگاه استاندار خراسان رضوی بعد از رفتن علیرضا رشیدیان هم رخ داده و مدت زیادی خراسان رضوی که جزو مهم‌ترین و تأثیر گذارترین استان‌های کشور است با سرپرست استانداری اداره می‌شد.

مروری بر کارنامه رزم‌حسینی

حال اگر بخواهیم کارنامه رزم‌حسینی را مرور کنیم، در می‌یابیم که قائم‌مقامی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا، ریاست ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب‌الزمان (عج) در دوران جنگ، مدیرعاملی مجتمع صنعتی و شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی، عضو هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان، مدیرعاملی شرکت‌های تکنوپروم، کاترپلار تکنوپروم، جنرال تریدینگ، ریاست انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور و استانداری کرمان را در کارنامه خود دارد.

اما نکته اصلی اینجاست که با رفتن رزم‌حسینی تکلیف مثلت‌ توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چه می‌شود؟ این اتفاق با واکنش‌هایی از سمت کاربران فضای مجازی مشهدی همراه بود که در ادامه می‌خوانید:

 

رزم‌حسینی دارای تفکری از جنس شهید حاج قاسم سلیمانی است

یک فعال رسانه‌ای هم که معتقد است رزم‌حسینی تفکری از جنس شهید حاج قاسم سلیمانی را دارد به انتقاد از تصمیم رئیس جمهور نوشته است:« آقای رئیس‌جمهور رزم‌حسینی به عنوان نماینده شما در خراسان رضوی سعی کرد طوری تدبیر کار کند که مردم این استان کمتر از بی‌تدبیری‌های شما آسیب ببینند، رزم‌حسینی به ظاهر نماینده‌ شما بود اما با تفکری از جنس سردار سلیمانی کار کرد؛ چه کسی را برای جایگزینیش در نظر گرفته‌اید؟!».

یک کاربر دیگر هم در توییتی نوشته است:« جناب رزم‌حسینی ما هنوز شما را به عنوان قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا می‌شناسیم. پس چرا فرمانده آن روزهای جنگ قرار است از زیر بار مسؤولیت استان شانه خالی کند؟!».

یکی از کابران در توییت‌ با اظهار نگرانی راجع به خالی ماندن دوباره جایگاه استاندار خراسان رضوی نوشته: « استاندارمون برای وزرات صمت به مجلس معرفی شد. اگر انتخاب بشه کو تا استاندار بعدی معرفی بشه! بعدشم مگه چقدر وقت داره؟ آخرین باری که استاندارمون رو ازمون گرفتن ۱۰ ماه برای جایگزینش طول کشید. این بار چقدر قراره طول بکشه؟ وظیفه استاندار بعدی چیه؟ مدیریت انتخابات احتمالا!».

مشهد خزانه وکلا و وزرا/ قحط‌الرجاله یا ما دیگه مهم نیستیم!

یک کاربر دیگر هم در توییتی نوشته است: «‌‎مشهد شده خزانه وزرا و وکلا، ما مشهدی ها هم شدیم موش آزمایشگاهی تا میایم زندگیمون رو با سبک مدیریت مدیران غیر بومی وفق بدیم، فصل نقل وانتقالات شروع میشه وروز از نو روزی از نو، خلاصه که آقای رزم حسینی استاندار خراسان به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد».

یک فعال مجازی با بیان اینکه استاندار وارداتی بعدی چه کسی می‌تواند باشد، نوشته‌است: « استاندارمون آقای علیرضا رزم‌حسینی هم دارن می‌برن برای وزرات صنعت، معدن و تجارت، استاندار وارداتی بعدی برای استان خراسان رضوی چه کسی می‌تواند باشد؟».

یک فعال رسانه‌ای دیگر نوشت: «رزم حسینی که اومد، گفتند اینجا مهمترین استانه بهترین استاندار رو گذاشتیم تجربه حضورش و وحدتی که در رویکردش داره ارزشمند بود ولی امروز یا ما استان مهمی نیستیم یا توی مملکت قحط‌الرجاله. متعجبم آقای استاندار که راضی به رفتن نبود چه شده که حالا زیر بار رفته! این اتقاث به نفع مشهد نیست.»

و دیگری نیز در توییتی نوشته است: «‏مثل اینکه استاندار برا خراسان رضوی وصله ناجوره! اینم وردارین ببرین وزیر صمت کنین ببینیم چی از جون ما میخواین».

و اما چند سوال مهم! 

حال باید دید که اگر رزم‌حسینی رأی اعتماد نمایندگان را به دست بیاورد چه کسی جایگزین وی می‌شود؟ آیا گزینه احتمالی می‌تواند در فرصت کوتاهی که دارد نظارت خوبی بر انتخابات پیش‌رو، وضعیت صنایع شکست خورده و آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی ناشی از ویروس کرونا داشته باشد؟ این گزینه مبهم زیر سایه مثلث توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رزم‌حسینی چه عملکردی را در استان برجای خواهد گذاشت؟

نگرانی از خالی ماندن جایگاه استاندار خراسان رضوی برای مدتی نامعلوم، نا تمام ماندن طرح مثلت توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جزو محورهای اصلی این واکنش‌ها بود.

================
 گزارش از: حمیده طاهری
================

انتهای‌پیام/ 70039

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس استاندار خراسان رضوی وزیرصمت علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی عنوان وزیر رئیس جمهور رزم حسینی چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در پیام خود با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده اند: صبری که پدر شهید و مادر شهید برای شهادت فرزندشان کرده‌اند، بالاترین صبر‌ها است آورده است: «حاج رجبعلی دهنوی» پدری مومن و متقی از تبار صابرین در راه خدا و پدر شهیدان معظم «علی اکبر، حمید و حسین دهنوی» به ملکوت اعلا و به فرزندان شهیدان چشم انتظارش پیوست.

مرحوم دهنوی مظهر ایثار و استقامت و فداکاری در راه انقلاب و اسلام بود که پس از سال‌ها بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت.  

استاندار خراسان رضوی با تسلیت و همدردی با خانواده و بازماندگان آن سفر کرده والامقام، علو درجات او و شهیدان بزرگوارش را از درگاه احدیت مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی