Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@14:52:03 GMT

تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان در مه ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۴۹۳

تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان در مه ۲۰۲۱

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیوید هیلوی، دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت اقیانوس هند و آرام در برابر کمیته فرعی امور امنیتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دوست دارم به صراحت بگویم مارک اسپر، وزیر دفاع دستوری در زمینه کاهش تعداد نظامیان در افغانستان تا کمتر از ۴۰۰۰ یا ۵۰۰۰ نیرو نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آن اگر شرایط آن فراهم شود ما طرح‌هایی هوشیارانه برای خروج تمامی نیروهایمان از افغانستان همزمان با ماه مه ۲۰۲۱ داریم.

هیلوی افزود، دستورات مربوط به این امر مبنی بر کاهش تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از ۸۶۰۰ تن به ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تن تا اواخر نوامبر آینده است.

آمریکا شروع به کاهش تعداد نظامیانش در افغانستان بعد از امضای توافق صلح با طالبان در دوحه قطر در ۲۹ فوریه گذشته کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر الهام چرخنده دوره شبانه دانشگاه مکانیسم ماشه هفته دفاع مقدس افغانستان پنتاگون خروج آمریکا از افغانستان قرارداد الجزایر الهام چرخنده دوره شبانه دانشگاه مکانیسم ماشه هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • قطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی