Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی همه جا صحبت از نوسانات و گرانی دلار و افزایش قیمت‌ها است که  شاهد روند افزایشی برخی از کالاهای اساسی از ابتدای سال هستیم و اخیرا برای چندمین بار شاهد افزایش قیمت حبوبات در بازار هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اگر در این روزها سری به بازار زده باشید با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار بیرجند نیز هر روز شاهد گرانی یکی از کالاهای اساسی هستیم و در چند روز اخیر نیز بازار حبوبات کم رونق شده چرا که گرانی چند باره این کالای ضروری باعث شده مردم رغبتی به خرید نداشته باشند.

تعدادی از فروشنده‌ها نیز تمایلی به صحبت ندارند و تصورشان براین است که حرف زدن فایده ندارد. آنهایی هم که حاضر به مصاحبه می‌شوند از تغییر وضعیت موجود ناامید بوده و نوک پیکان انتقادشان نوسانات دلار و عدم نظارت کافی را نشانه می‌رود.

یکی از کسبه به خبرنگار تسنیم گفت: قبلا وقتی برنج خریداری می‌کردم به دلیل بالا بودن قیمت و افزایش روزانه قیمت، کلی فروش‌ها حاضر به ارائه فاکتور نبودند اما حالا مدتی است که هم فاکتور می‌دهند و هم با پیامک تبلیغ می‌کنند.

تأمین 90 درصد مواد اولیه لوازم آشپزخانه از داخل/ گلایه تولیدکنندگان از سختی و گرانی خرید از بورسسخنگوی دولت در پاسخ به تسنیم: فعال‌کردن بازارچه‌های مرزی از سیاست‌های اصلی دولت است/ نگرانی شما درباره بازارچه‌ها را پیگیری خواهم کردچراغ سبز تنظیم بازار برای گرانی دوباره شیر و گوشت مرغ + سند

وی با بیان اینکه این روزها قیمت حبوبات به اوج رسیده است افزود: وقتی یک کیلو لپه 31 هزار تومان و لوبیا 28 هزار تومان شود گویی باید منتظر بود تا حبوبات نیز از سبد خانوار خداحافظی کند.

وی اظهار داشت: مردم دیگر توان خرید گذشته را ندارند. همان پول را می‌دهند اما نصف گذشته هم جنس به خانه نمی‌برند. اصلا سبدشان آب رفته است.

یکی از شهروندان نیز بیان کرد: برای خرید میوه، تخم مرغ و مقداری لبنیات راهی بازار شدم در حالی که 160 هزار تومان برای خرید پرداخت کردم اما سبد خریدم هم نصفه نشد. این درحالی است که امسال با مستمری زیر 2 میلیون تومان را باید با خانواده 5 نفره سپری کنم.

وی افزود: با این گرانی‌ها حقوقم تا وسط ماه بیشتر کفاف نمی‌دهد اگر بخواهیم همه چیز را بر گردن کرونا بیاندازیم انصاف نیست چون برخی از اجناس ربطی به دلار و ارز و کرونا ندارد فقط نظارت کافی در بازار وجود ندارد.

این شهروند بیرجندی بیان کرد: از وقتی کرونا آمد قیمت اجناس هم سرسام آور شد از همان فروردین ماه هر ماه چند قلم اجناس افزایش را به خود دیده و شاید شروع امسال مصداق عینی سالی که نکوست از بهارش پیداست باشد.

وی عنوان کرد: از همان فروردین ماه تاکنون شاهد افزایش چند مرحله‌ای برخی از اقلام مانند لبنیات، حبوبات، تخم مرغ، مرغ و غیره بودیم.

وی که معتقد است حبوبات با گرانی گوشت و برخی اقلام پروتئینی  در دو سال گذشته سهم بیشتری را در سبد خانوارها به خود اختصاص داده بود گفت: رشد چند برابری نرخ حبوبات که از فروردین ماه آغاز شده تقاضا برای خرید حبوبات در بیرجند را کاهش داده است.

بازار بیرجند همچنان بی سروسامان است و چند وقتی است که قیمت‌های متفاوت و گرانی‌های مختلفی را به خود دیده است هر روز که از خواب بیدار می‌شویم یک قلم کالا افزایش می‌یابد. برخی از اقلام در یک هفته چند بار افزایش قیمت داشته است.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم با گلایه از افزایش قیمت‌ها گفت: قیمت لوبیا قرمز امروز 26 هزار تومان است این درحالی است که  در چند روز گذشته همین لوبیا قرمز با قیمت 23 هزار تومان خریداری می‌شد.

وی افزود: لوبیا رشتی نیز با قیمت 28 هزار تومان نسبت به هفته گذشته دو هزار تومان افزایش قیمت دارد. لوبیا بلبلی، لپه و نخود از دیگر حبوباتی است که  در این چند روزه افزایش قیمت داشته است.

این شهروند بیرجندی گفت: آن طور که قیمت‌ها بالا می‌رود ما مجبوریم روزبه روز سفره خود را کوچک و کوچکتر کنیم و هر بار یک قلم کالا را حذف کنیم ابتدا گوشت، بعد مرغ و تخم مرغ حالا هم نوبت حبوبات است آیا کسی نیست به داد مردم برسد و دردی از آنها دوا کند.

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن تایید افزایش قیمت حبوبات  گفت: در چند روز گذشته برخی از اقلام حبوباتی از جمله  لپه، نخود، لوبیا و عدس افزایش قیمت داشته است.

شریف افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت حبوبات صادرات حبوبات به کشورهای همسایه است.

وی تصریح کرد: مشخص نیست با این وضعیت نوسانات دلار تا چه زمانی شاهد آرامش در بازار باشیم.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت قیمت حبوبات هزار تومان چند روز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست