Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه فرانسه بار دیگر به جریان ها و احزاب سیاسی لبنان هشدار داد در صورت عدم تشکیل فوری دولتف این کشور با خطر فروپاشی روبرو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت:در اینم لحظه ساس از تاریخ لبنان، احزاب سیاسی یک گزینه دارند و باید بین فروپاشی لبنان و حفظ آن انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مسئولیت سنگینی در قبال لبنان بر دوش دارند.

دو منبع دیپلمات فرانسوی هم اعلام کردند که فرانسه فشارهایش بر سیاستمداران لبنانی برای تشکیل دولتی جدید در چارچوب زمانی معقول برای نجات این کشور از بحران عمیقی که در آن دست و پا می زند وارد می کند.

این دو مسئول اما گفتند که فرانسه موعد نهایی جدیدی را برای تشکیل دولت لبنان پس از پایان مهلت قبلی در اوسط سپتامبر مشخص نکرده است.

 میشل عون، رئیس جمهور لبنان به زهبران و احزاب سیاسی و فراکسیون ها هشدار داده که کشور در صورت عدم تشکیل دولت جدید برای خروج از بدترین بحران تاریخ لبنان از زمان جنگ داخلی آن، به سمت جهنم کشانده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همجنین گفت که فرانسه از این که مسئولان لبنانی به تعهداتشان در ابتدای سپتامبر عمل نکردند ناراحت است و از آن ها میخواهد برای تشکیل دولت به نخست وزیری مصطفی ادیب توافق کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد

احزاب و نیروها و شخصیت‌های ملی لبنان ضمن تمجید از عملیات مهم «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد صهیونیست‌ها تاکید کردند این پاسخ ایران به دشمن، بسیار شجاعانه بود و موجب تغییر موازنه‌های قدرت برای آزادی کامل فلسطین شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت هماهنگی نشست احزاب و نیروها و شخصیت‌های ملی لبنان در جلسه‌ای تحولات و رویدادهای اخیر در این کشور و نیز منطقه را مورد بررسی قرار دادند که صحبت درباره عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی، یکی از مهمترین محورهای این نشست بود.

احزاب و نیروهای ملی لبنان در این نشست، از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و انجام حمله موشکی و پهپادی که به دقت مواضع و پایگاه‌های نظامی و امنیتی دشمن صهیونیستی را هدف قرار داد تمجید و تاکید کردند که این عملیات ایران، معادله جدیدی را در درگیری با دشمن ایجاد کرد و موجب تغییر موازنه‌های قدرت در راه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین شد.

در بیانیه این نشست آمده است: عملیات مهم ایران، ضعف دشمن صهیونیستی و نیز همدستی برخی رژیم‌های مرتجع عربی با اشغالگران را فاش کرد. پاسخ جمهوری اسلامی ایران به صهیونیست‌ها بسیار شجاعانه و گسترده بود.

حاضران در این نشست در ادامه بر اهمیت وحدت عرصه‌های مقاومت و جایگاه آن در مبارزه و جهاد برای پیروزی در نبرد سرنوشت ساز مقابل دشمن تا شکست اشغالگران و آزادسازی اراضی عربی از شر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند.

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانشحزب‌الله: عملیات «وعده صادق» آغازگر معادله‌ای جدید است

به گزارش تسنیم، حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی اواخر شنبه‌شب صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی‌درپی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • شیخ نعیم قاسم: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد