Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون شهردار مشهدمقدس گفت: با اجرای دو پروژه عمرانی، معضل تردد خودروهای سنگین در ورودی‌های شهر مشهد برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

خلیل الله کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: یکی از مشکلات ترافیکی مشهد و ورودی‌های شهر، تردد خودروهای سنگین است که برهمین اساس دو پروژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها اجرای پل سواره رو و جاده دسترسی محور 45 متری سردخانه است که با توجه به عرض کم معبر و مشکلات ترافیکی زیاد از جمله تصادفات منجر به فوت که به دلیل تردد تریلی‌های حمل بار از این منطقه شاهد آن بودیم در دستور کار قرار گرفته و آغاز شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه مذکور، در پایانه بار حدفاصل جاده قدیم و جدید نیشابور از میدان کارآفرین تا اتصال به کنارگذر بزرگراه مشهد - باغچه اجرا می‌شود، بیان کرد: جاده دسترسی به سردخانه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان ازسوی سازمان عمران و با همکاری شهرداری منطقه هفت اجرا خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل بهسازی مسیل و بازگشایی کال طرق با عرض حدود 40 متر، اجرای راه از میدان پایانه بار تا اتصال به کنارگذر اتوبان مشهد – نیشابور به عرض حدود 35 متر، ایجاد جداول انتقال آب سطحی، آیلند میانی و روسازی مسیرهای رفت و برگشت و اجرای چهار دهانه پل با طول 80 متر است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: اقدامات شهرداری مشهد برای روانسازی ترافیک موثر استکاهش 5.9 درصدی تردد در جاده‌های کشور/ محدودیت ترافیکی محور هراز لغو شد13 محور پرخطر قم ایمن‌سازی می‌شود/ نوسانات ارزی سد راه توسعه دوربین‌های ترافیکی شهر است

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌ها که با همکاری پلیس راهور استان اجرا خواهد شد، ثبت تخلفات خودروهای سنگین از طریق دوربین است، که بر اساس آن طی دو ماه آینده تمامی دوربین‌های نظارتی مجهز به امکان ثبت پلاک به صورت آنلاین خواهند شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برهمین اساس طی دو ماه آینده تخلفات خودروهای سنگین در محدوده‌های قرمز، زرد و سبز به صورت هوشمند ثبت و در یک رفت و برگشت به سیستم مرکزی در تهران به صورت آنلاین به خودروهای متخلف اخطار و در صورت بی‌توجهی برای آنها جریمه صادر خواهد شد.

کاظمی به بهره‌برداری از پروژه اصلاح و تعریض جاده دسترسی به بهشت رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: در این پروژه که با هزینه حدود 10 میلیارد تومان از بزرگراه شهید شوشتری اجرا شده، یک کیلومتر از جاده بهشت رضا (ع) از سمت شمال به عرض حدود چهار متر تعریض و دو عدد دوربرگردان در مسیر ایجاد شده و در کنار آن یک لوپ به طول 400 و عرض 10 مترجاده کمربند شمالی را به جاده بهشت رضا(ع) متصل کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ورودی و خروجی‌های بهشت رضا(ع) نیز اصلاح هندسی و برای خودروهای مسیر جاده قدیم یک ورودی و خروجی و برای خودروهای مسیر آزاد راه نیز یک ورودی و خروجی مجزا تعریف شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین به بهره‌برداری از پروژه احداث ضلع شمالی بولوار شهید رجایی نیز اشاره و بیان کرد: این پروژه به طول بیش از یک کیلومتر و عرض 10 متر به همراه احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی درتاریخ اول اسفند 98 آغاز و با هزینه بیش از 12 میلیارد تومان ظرف حدود هفت ماه اجرا شده است.

کاظمی با بیان اینکه، پروژه احداث ضلع شمالی بولوار شهید رجایی، نیز طبق زمانبندی درنظر گرفته شده آماده بهره برداری شده خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه،کاهش ترافیک و همچنین بالا بردن سطح ایمنی و ایجاد دسترسی راحت‌تر به شهرک طرق را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مجموع شاهد افتتاح دو پروژه و آغاز به کار یک پروژه عمرانی به مبلغ 65 میلیارد تومان در منطقه هفت شهرداری مشهد بودیم.

انتهای پیام/282/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودروهای سنگین میلیارد تومان شهرداری مشهد بهره برداری بهشت رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد

عباس محمدی، کارشناس محیط زیست در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زمین با اشاره به معضلِ قابل حلِ حیوانات ولگرد نوشت: مطابق بند ۱۵ ماده‌ ۵۵ قانون شهرداری‌ها "جلوگیری از شیوع امراض ساریه‌ی انسانی و حیوانی و…جمع‌آوری حیوانات بی صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم، و ولگرد" وظیفه‌ شهرداری است. درمحیط‌های روستایی، همین وظیفه به استناد بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه‌ سازمان دهیاری‌ها، برعهده‌ دهیاری است. بدیهی است که در دیگر نقاط هم، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌های بهداشت حسب وظیفه‌ ذاتی خود باید حیوانات ولگرد را جمع‌آوری کنند.

اما، جوسازی عده‌ای که موذیانه خود را "حامی حیوانات" می‌خوانند و نمی‌خواهند بپذیرند که وجود حیوانات رهاشده مشکلی بزرگ برای بهداشت عمومی و محیط زیست (و ستمی به خود این حیوانات) و خطری مرگبار برای حیوانات دیگر است، و همچنین کم‌اعتنایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به موضوع محیط زیست و سرگرم شدن‌شان به اموری دیگر سبب شده که تعداد حیوانات ولگرد در سال‌های اخیر بسیار زیاد و این معضل بسیار جدی شود.

به‌جز مسأله‌ گزیدگی و خطر انتقال انواع انگل و بیماری از طریق تماس مستقیم، مدفوع این حیوانات هم یک عامل آلوده‌کننده‌ زمین است که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برای مثال، در مسیرهای کوه‌پیمایی شمال تهران فضولات سگ‌ها، و در بوستان‌ها و فضاهای سبزِ حاشیه‌ پیاده‌روها فضولات گربه‌ها چشم را می‌آزارد و مطمئنا سبب انتقال انواع انگل هم هست. حامیان دروغین حیوانات و مبلغان غذارسانی به سگ و گربه‌های ولگرد، کار را به جایی رسانده‌اند که منتقدان را مورد فحاشی و تهدید و ارعاب قرار می‌دهند که این، نتیجه‌ مماشات مسئولان با خلاف‌کاری‌های این قشر است.

روز زمین فرصتی است که از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، و مسئولان حفظ محیط زیست و بهداشت بخواهیم وفق قانون و مقررات موجود و با توجه به بخشنامه‌ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ دادستان کل کشور به وزیر کشور، نسبت به جمع‌آوری حیوانات ولگرد و برخورد قانونی با غذارسان‌ها و مسببان افزایش جمعیت سگ و گربه‌های ولگرد اقدام کنند.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • ترافیک در محور هراز سنگین است