Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید براتی سده گفت: متاسفانه معتادان متجاهر از لیست وزارت بهداشت و درمان جامانده‌اند اما پیگیر هستیم و 200 هزار واکسن آنفلوانزا درخواست کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها که شروع فصل پائیز نگرانی تلفیق آنفلوانزا با کرونا را افزایش داده، همه جا صحبت از تزریق واکسن آنفلوانزاست. درحالی که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده این واکسن در اختیار همه قرار نمی‌گیرد و فقط قشر خاصی می‌توانند آن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهزیستی نگران معتادان متجاهری که در مراکز نگهداری می‎‌شوند، است و به تزریق واکسن آنفلوانزا به آنها و افرادی که با آنها سر و کار دارند، تاکید می‌کند.

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، درباره تهیه واکسن آنفلوانزا به معتادان به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: سازمان بهزیستی در این خصوص نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال و وزارت بهداشت دستورالعملی ابلاغ کرده است. 

او افزود: بدین ترتیب افراد دارای اولویت در مراکز سازمان بهزیستی را مشخص و اعلام کرده‌ است.

براتی سده تصریح کرد: این واکسن برای گروه‌های سالمندان، افرادی که در مراکز شبانه‌روزی هستند و بیماران روانی مزمن در نظر گرفته شده اما متاسفانه معتادان متجاهر از این لیست جا مانده‌ و احتمالا از قلم افتاده‌اند یا اینکه وزارت بهداشت فکر کرده نیازی به تامین واکسن برای این گروه نیست.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما در حال پیگیری هستیم تا این لیست اصلاح شود چراکه حتما لازم است همه معتادان اعم از معتادانی که در پاتوق‌ها و تحت پوشش خدمات کاهش آسیب ما بوده، معتادانی که در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ هستند و همچنین پرسنلی که با این معتادان در ارتباطند، از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

براتی‌سده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعاملاتی که با وزارت بهداشت داریم، این مشکل را حل کنیم و برای این کار حدود ۲۰۰ هزار واکسن برای معتادان درخواست کرده‌ایم، چراکه حدود ۱۰۰ هزار نفر فقط در پاتوق‌ها از خدمات کاهش آسیب استفاده می‌کنند، از طرفی حدود ۵۰ هزار نفر پرسنل داریم که با این معتادان در ارتباط هستند و همچنین افرادی که در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ حضور دارند و افرادی که در مراکز ماده ۱۵ هستند که شامل معتادان غیرمتجاهر بوده هم به این لیست اضافه خواهند شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: به هر حال نزدیک به ۲۰۰ هزار واکسن درخواست کرده‌ایم و امیدواریم این واکسن تامین و در اختیاران معتادان و همه افرادی که در مراکز ما هستند قرار بگیرد تا مشکلی ایجاد نشود چراکه با توجه به اینکه این افراد پرریسک هستند باید واکسن در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام: 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنفلوانزا اعتیاد بهداشت و درمان بهزیستی درمان افرادی که در مراکز واکسن آنفلوانزا سازمان بهزیستی وزارت بهداشت هزار واکسن براتی سده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟

منظور  در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیات دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت تأمین اعتبار ساخت بیمارستان دامغان به‌عنوان یکی از مصوبات دور نخست سفر‌های استانی رییس‌جمهور به سمنان، گفت: همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان پیگیر هستند تا همه مصوبات مرتبط با بهداشت و درمان در دور نخست سفر‌های استانی، به ویژه در زمینه ساخت بیمارستان‌های جدید را اجرا کنند و بیمارستان دامغان هم یکی از مواردی است که مقدماتش در وزارت بهداشت و درمان فراهم شده است.

وی از تخصیص زمین و انجام مقدمات برای آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی مهم و مورد درخواست دامغانی‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد امسال بتوانیم اعتبارات مناسبی را تخصیص دهیم که این کار با سرعت به سرانجام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد. با توجه به این‌که بیمارستان دامغان ۹۶ تخت‌خوابی طراحی شده باید ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یابد که سعی می‌کنیم از محل منابع تخصیصی وزارت بهداشت و درمان اعتبار لازم برای این طرح درمانی را تأمین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی