Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@03:02:14 GMT

ذخیره‌های نامطمئن معضل بزرگ استقلال

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۶۷۶

 به گزارش جام نیوز، عبارت کلیشه‌ای «بازی دو نیمه متفاوت داشت» یکی از جملات محبوب مربیان ایرانی است. بازی استقلال و الشرطه هم واقعاً دو نیمه متفاوت داشت. اگر کسی نیمه دوم را ندیده باشد، به سختی باور می‌کند که استقلال نه تنها گل خورده را جبران کرد بلکه می‌توانست گل دوم را هم بزند و با خیالی آسوده به مرحله بعدی صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استقلال در نیم ساعت ابتدایی، یکی از ناامیدکننده‌ترین نمایش‌های فصل را بروز داد. تیمی که نه نقشه مشخصی برای رسیدن به گل داشت و نه در خط دفاعی راهکاری برای مهار «مازن فیاض» به ذهنش می‌رسید. در واقع آنها خوش اقبال بودند که در نیمه اول بیش از یک گل نخوردند اما چه شد که در نیمه دوم، ورق برگشت؟ جدا از حضور مؤثر علی کریمی و ارسلان مطهری در نیمه دوم که جانشین دو هافبک کم اثر استقلال شدند، یک نکته مهم را نباید فراموش کرد؛ این سومین بازی الشرطه در یک بازه زمانی 6 روزه بود و بدن‌های بازیکنان عراقی در نیمه دوم به شکلی محسوس، تحلیل رفت. این را هم در نظر بگیرید که برخلاف ایران، لیگ عراق مدت‌ها تعطیل بوده و الشرطه بی‌هیچ بازی رسمی در 6 ماه اخیر به لیگ قهرمانان آسیا وارد شده. در واقع یکطرفه شدن بازی در نیمه دوم و حملات دامنه‌دار استقلال، پیش از هر چیز نتیجه ضعف بدنی عراقی‌ها بود و وقتی توان پرسینگ و بالا بازی کردن از آنها سلب شد، چاره‌ای جز تجمع جلوی دروازه خودی نداشتند.

 

یکی از مشکلات بزرگ این روزهای استقلال، فاصله بسیار زیاد نفرات نیمکت‌نشین با مهره‌های اصلی است. در تورنمنتی که هر تیم حق 5 تعویض دارد، مجید نامجومطلق به جز علی کریمی و ارسلان مطهری، نیروی قابل اتکای دیگری در خط سوم و چهارم نداشت و وقتی شیخ دیاباته در یکی از آرام‌ترین شب‌هایش احتیاج به تعویض داشت، مجبور شد یک مدافع میانی را در خط حمله به کار بگیرد. به تعبیر دیگر، نفراتی مثل علی دشتی و زکریا مرادی که روی نیمکت بودند، حتی به اندازه 3 دقیقه بازی هم قابل اعتماد نیستند و از نگاه سرمربی، دانشگر در پست غیرتخصصی از آنها مؤثرتر است. البته می‌توان اینگونه هم برداشت کرد که استقلال در دقایق پایانی می‌خواست از توپ‌های بلند استفاده کند و طبعاً در زدن ضربات سر، دانشگر از دشتی و مرادی مهره بهتری است اما اگر استقلال یک بازیکن قابل اعتماد روی نیمکت داشت، می‌شد در همان دقایق کوتاه از ارسلان مطهری به عنوان مهاجم نوک استفاده کرد.

 

در چنین بازی‌هایی تعویض‌های چهارم و پنجم هم می‌تواند سرنوشت نتیجه یک بازی را تغییر دهد اما استقلال در این ماه‌ها نتوانسته از قانون موقتی که به خاطر شیوع کرونا تصویب شده، استفاده کند و معمولاً در رقابت‌های حساس، بیش از 3 بازیکن را تعویض نمی‌کند. معضل ذخیره‌های نامطمئن، البته مربوط به امروز و دیروز نیست و در دوره مربیان قبلی هم نمود داشت. به طور مثال در آخرین دربی وقتی علی کریمی دیگر نای ایستادن نداشت، فرهاد مجیدی مجبور شد میلاد زکی پور را به جای او به زمین بفرستد. اگر پنجره‌های استقلال بسته نبود، حضور چند دقیقه‌ای نفراتی مثل بابک مرادی و متین کریم‌زاده می‌توانست گره‌گشا باشد اما افسوس که بدهی‌های انباشته شده، حتی اجازه حضور مهره مؤثری نظیر داریوش شجاعیان را هم به آبی‌ها نمی‌دهد.

ایران ورزشی 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن جام گزارش استقلال فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ژاپن همانند دوره گذشته با شکست حیرت انگیز، جام ملت‌های آسیا را استارت زد و این بار برابر تیم ملی قرقیزستان که کمتر کسی شانسی برای این تیم قائل بود، نتیجه را سه بر دو واگذار کرد. کنیچیرو کوگوره، سرمربی سامورایی‌ها که در این رقابت‌ها چهار ستاره خود را در اختیار ندارد، در همان آغاز کار با پرسینگ‌بالا و هجوم قرقیز‌ها روبه‌رو شد و از شیوه دفاع _ ضدحمله مقابل تیم سطح دومی آسیا استفاده کرد.

تیم ملی قرقیزستان بازی را به شکل هجومی شروع کرد و با استراتژی پرسینگ شدید، تیم ملی ژاپن را در نیمه خود نگه داشت و چندین موقعیت خطرناک گلزنی را از دست داد. در حالی که شش دقیقه تا پایان نیمه نخست وقت باقی مانده بود، قرقیزها با ضربه زیبا و پشت‌پای جانات اولو به گل اول رسیدند تا مزد نمایش خوبی که داشتند را با این گل دریافت کنند‌ و نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند.

فقط سی ثانیه از نیمه دوم گذشته بود که قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی در بهترین منطقه ممکن شد و شلیک فوق العاده ماکسات علیموف، گل دوم را برای آن‌ها به همراه داشت. در سوی دیگر سامورایی‌ها که موقعیت‌های محدودی داشتند، با فضای سازی سعی کردن به دروازه قرقیز فشار بیاورند و حتی چند فرصت گلزنی را برای خود خلق کردند که آکمتالیف دروازه‌بان قرقیزستان واکنش‌های خوبی نشان داد.

در دقیقه ۱۴، تیم ملی قرقیزستان صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد و با یک حرکت آموزشی و شلیک مهلک کایرات کوبانیچوف به گل سوم دست یافت تا شکست ژاپن مسجل شود.

ژاپنی‌ها که باور نمی کردند باری دیگر در نخستین بازی خود شکست بخورند، سعی داشتند با سیستم پاورپلی به فکر جبران گل‌های خورده باشند و موفق شدند توسط یوسی آرای و یوتا تسوتسومی، اختلاف‌ را به حداقل رساند اما برای کامبک و کسب یک امتیاز کمی بدشانس بودند تا در نهایت با شکستی غیرمنتظره مواجه شوند.

رافائل هنمی و کوکورو هارادا لژیونرهای تیم ملی فوتسال ژاپن با مخالفت باشگاه‌های خود برای حضور در این مسابقات روبه‌رو شدند و تیم ملی ژاپن را همراهی نمی‌کنند. ( جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی بوده است )

کازویا شیمیزو و آرتور کاپیتان ژاپنی‌ها، به علت مصدومیت جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌اند.

قرقیزستان برای اولین بار مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت. آخرین تقابل دو تیم را ژاپن شش بر دو پیروزی شده بود که مربوط جام ملت‌های 2016 است.

تیم ملی ژاپن در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در اولین دیدارش، همانند این بازی از عربستان سعودی شکست خورده بود.

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ جام: لغزش سامورایی‌ها در اولین گام
  • بازیکنان استقلال در بازی فردا به‌طور کامل از سرمربی‌شان محروم‌ند؟
  • پیش‌بینی هری کین از تقابل با ستاره رئال: جنگ جذاب!
  • استقلال این بازیکن را تا آذر ماه از دست می‌دهد
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان
  • غایب بزرگ رئال در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ (عکس)
  • اول ورزشگاه لرزید بعد رختکن، جشن وحشیانه دورتموند!
  • دردسر بزرگ ژاوی: رهبر خط دفاعی اخراج شد! (عکس)
  • ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
  • «خمز» با تیم فوتبال تراکتور چه کرد؟/ ناکام برابر تیم‌های بزرگ