Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@07:18:37 GMT

راه‌اندازی گشت ارشاد کرونایی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۰۳۰

راه‌اندازی گشت ارشاد کرونایی در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا گفت: "گشت ارشاد کرونایی" با هدف دادن تذکر و ممانعت از تخلفات موازین بهداشتی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله غلامی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری پنجاهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود: این گشت با همکاری نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و نیروی مقاومت بسیج راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گشت مزبور موظف است با حضور در مجامع، بازار و رصد فعالیت اقشار و اصناف مختلف به مُتخلفان و ناقضان موازین بهداشتی تذکر دهد.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین مجمع خیرین بهداشت و درمان به منظور جذب خیرین حوزه بهداشت و درمان و مقابله با بیماری کرونا و تامین کمک‌های نقدی مورد نیاز فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها بصورت جدی دنبال و هر شب برای کاهش حضور مردم در این مکان‌ها، میزان سرویس‌دهی از جمله روشنایی آنها کاهش می‌یابد.
غلامی ادامه داد: نظارت جدی بر رستوران‌ها و فست‌فوتی‌ها نیز اعمال و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: رستوران‌ها تنها با رعایت فاصله اجتماعی و اغذیه فروشی‌ها و فست‌فوتی‌ها بصورت بیرون‌بَر امکان فعالیت خواهند داشت و اجازه توزیع غذا در مکان‌های سرپوشیده را ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا افزود: همچنین بنزین زدن در جایگاه‌های سوخت تنها توسط متصدیان آنها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: دورکاری کارمندان هم تنها با نظر مدیران مربوطه و مشروط به انجام امور محوله و تعلیق نشدن امور ارباب رجوع در ادارات صورت می‌گیرد.

غلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در باره تبعیت از موازین بهداشت و تصمیمات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: متولیان امر برای ممانعت از پیاده‌روی اربعین چه در درون شهرها و چه بیرون از آن برنامه‌ریزی خواهند کرد و امسال هیچگونه راهپیمایی چه در امامزاده محمد خمینی شهر و چه در امامزاده جعفر جنب فرودگاه شهید بهشتی و امثال آن امکان برگزاری ندارد.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در برخی شهرهای استان تصریح کرد: با هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در باره تعطیل شدن این مراکز نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

غلامی گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانش‌آموزان استان بصورت حضوری فعالیت می‌کنند و سایر آموزش‌ها بصورت غیرحضوری است.

وی با اشاره به ارائه آمار و اطلاعات غیرکارشناسانه توسط برخی از دستگاه‌ها تاکید کرد: ارائه آمار بیماران کرونایی تنها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، با شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در مجموع بیش از ۳۲ هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شده که بیش از یک هزار و ۴۶۰ نفر از آنها از دنیا رفته‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر در کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۴ هزار نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038bf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گشت ارشاد استانی مدیریت بیماری کرونا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟

لغو کنسرت‌ها در بوشهر این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه این روند، شاهد تبدیل ماجرای بوشهر، به ماجرایی شبیه به بحران اصفهان باشیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لغو کنسرت‌ها در بوشهر، در روزهای گذشته خبرساز شده است. ابتدا کنسرت آرمان گرشاسبی به تاریخ‌های 30 و 31 فروردین 1403 لغو شد، سپس خبر آمد که کنسرت معین زندی در بوشهر لغو شده است؛ زندی قرار بود پنجم تا هفتم اردیبهشت 1403 در بوشهر روی صحنه برود.

حالا به نظر می‌رسد که ماجرای بوشهر درحال تبدیل شدن به بحرانی شبیه به بحرانِ اصفهان است؛ هرچند که علت این بحران‌ها شکل‌شان با هم متفاوت باشد. به این اتفاقات لغو روز پایانیِ فستیوال کوچه را هم اضافه کنید.

کج سلیقگی در لغو کنسرت علیرضا قربانی

در روزهای گذشته مدیرکل ارشاد استان بوشهر در گفت‌وگویی گفته بود: «سیاست ها و قوانین موجود برای برگزاری کنسرت موسیقی مشخص و شفاف است. این روال در استان بوشهر شکل طبیعی خود را طی می کند اما در اقدامی نادر و به دلیل یک سری ناهماهنگی ها در خارج از فضای کاری ارشاد اسلامی استان شاهد لغو مجوزهای برگزاری کنسرت هایی در بوشهر بودیم که موضوع اصلاح و سوتفاهم ایجاد شده رفع شده است.»

حالا اما صحبت‌هایی تازه از عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد بوشهر منتشر شده که بخش‌هایی از صحبت‌های او را می‌خوانید:

«مشکل کنسرت آقای گرشاسبی حل شد اما بعد از زمان برگزاری این اتفاق افتاد؛ ما برای برگزاری کنسرت آقای گرشاسبی در آینده مشکلی نداریم.

در حال حاضر قرار است جشنواره موسیقی خلیج فارس را با توجه به فرا رسیدن روز خلیج فارس داشته باشیم.

پس از برگزاری جشنواره کلیه درخواست‌های برگزاری کنسرت را بررسی می‌کنیم و مجوز خواهیم داد.»

بررسی صحبت‌های مدیرکل ارشاد بوشهر نشان می‌دهد که وحدت رویه‌ای برای اعلامِ علت لغو کنسرت‌ها هم وجود ندارد. به نظر می‌رسد که برای حل این مشکل و جلوگیری از ایجاد بحرانی دیگر، لازم است که هر چه سریع‌تر مسئولان وزارت ارشاد وارد عمل شده و این ماجرا را حل و فصل کنند.

فراموش نکنیم که در ماجرای کنسرت‌های علیرضا قربانی در اصفهان که سال گذشته رُخ داد، در نهایت همه دیدند که جلوگیری از برگزاری آن کنسرت‌ها اقدامی اشتباه بوده است. در آن ماجرا ثابت شد که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و البته دفتر موسیقی این وزارتخانه کاملا درست و به جا بوده است.

به نظر می‌رسد که این بار هم باید وزارت فرهنگ، به طور مستقیم ورود کند تا تصمیم‌گیری نهایی درباره برگزاری اجراهای بوشهر را این وزارتخانه اتخاذ کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟