Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:27:13 GMT

ادعای عربستان درباره توافق هسته‌ای جدید با ایران

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۰۴۰

ادعای عربستان درباره توافق هسته‌ای جدید با ایران

خبرگزاری مهر: شورای وزیران عربستان سعودی مدعی شد که هرگونه توافق هسته‌ای جدید با ایران باید به عدم اشاعه هسته‌ای بینجامد.

شورای وزیران عربستان در نشست سه شنبه خود بدون اشاره به زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی در منطقه، افزود که این توافق احتمالی باید به تکمیل تلاش‌های انجام شده برای ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در غرب آسیا منجر گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بار‌ها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

همچنین سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به تازگی از آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام این آژانس خواست اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقت نامه جامع پادمان پایبند باشد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، طی سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن ابراز نگرانی از عدم اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت برخی کشور‌های مدعی، با اشاره به افشای برخی فعالیت‌های هسته‌ای مخفی عربستان، از آژانس و شورای حکام خواست اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقت نامه جامع پادمان پایبند باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان توافق هسته ای ایران بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای مصادره حدود ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اشغالگر» ارزیابی کرد.

طبق گزارش شبکه العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان صهیونیست و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد.

رژیم صهیونیستی جمعه از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه؛ ناکافی است
  • واکنش ایران به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه