Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی محمدآبادی از اجرای رویداد ملی «صنایع روستا دوست» با هدف شناسایی ایده های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، «سید مرتضی دهقانی محمدآبادی» بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد اشتغال برای نیازمندان با هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: تلاش می کنیم تا تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی را به کار بگیریم، چراکه محور حرکت این نهاد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت بر مبنای اشتغال و خودکفایی است.

 

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با رعایت کرامت مددجویان در صدر برنامه های این نهاد برای توانمندسازی خانواده های محروم قرار دارد.

 

دهقانی محمدآبادی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم تا در سال جاری حدود 5 هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 141 میلیارد تومان اجرایی کنیم که در این زمینه از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و ظرفیت سایر بانک ها استفاده می کنیم.

 

وی عنوان کرد: طرح های اشتغال اجرایی کمیته امداد با چارچوب های نیازسنجی، آموزش، نظارت و حمایت همراه است از این رو در آخرین ارزیابی انجام شده 93 درصد از اشتغال ایجاد شده در استان پایدار بوده و تنها هفت درصد از اشتغال ایجاد شده به دلایلی چون فوت مجری، مشکلات اقتصادی و غیره اجرا نشده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اجرای رویداد ملی صنایع روستا دوست گفت: بیش از 60 درصد از جمعیت مخاطب این نهاد در روستاها و مناطق محروم ساکن هستند که با این وجود باید 60 درصد طرح های اشتغال نیزدر این مناطق اجرا شود.

 

وی اعلام کرد: یکی از مسائل مهم اشتغال زایی روستایی، تنوع و بازدهی پائین طرح های تولیدی در این مناطق است به همین دلیل معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در سال جهش تولید، رویداد ملی «صنایع روستا دوست» را با هدف شناسایی ایده های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی اجرا می کند.

 

دهقانی تصریح کرد: رویداد ملی صنایع روستا دوست به منظور تقویت بهره وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و حمایت از مخترعان، صاحبان ایده های صنعتی نوآورانه، شرکت های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه برگزار می شود.

 

وی تأکید کرد: این رویداد همه محصولات صنعتی نوآورانه و دارای صرفه اقتصادی در مقیاس کوچک روستایی و فناوری قابل پشتیبانی در مناطق روستایی را شامل می شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به لزوم توجه به اشتغال زایی مناطق روستایی، طرح های توانمندسازی روستایی براساس الگوی صنایع روستا دوست اجرا می شود که برای اجرای این الگو، از جامعه دانشگاهی و فعالان عرصه های مختلف تولیدی و خدماتی دعوت می شود تا طرح ها و ایده های پیشنهادی خود را ارائه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این فراخوان، صاحبان محصولات یا ایده های صنعتی می توانند طرح های خود را در سامانه رویداد که در سایت کمیته امداد (www.emdad.ir) در دسترس است، به ثبت برسانند که به سه طرح برتر جوایز نقدی تعلق می گیرد.

 

وی یادآور شد: عموم علاقمندان و صاحبان اندیشه و فکر تا 27 مهر ماه سال جاری مهلت دارند در این سامانه ثبت نام کرده و طرح های خود را به ثبت برسانند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مناطق روستایی ایجاد اشتغال کمیته امداد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کمیته امداد استان قزوین اشتغال در مناطق روستایی صنایع روستا دوست رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری