Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:41:07 GMT

در بدترین نقطه تهران اپارتمان متری 15 میلیون شده

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۳۲۵

محمد رضا رضایی کوچی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در حال حاضر در بدترین نقطه تهران قیمت مسکن به متری ۱۵ میلیون تومان رسیده که این اقشار ضعیف را تحت فشار قرار می‌دهد. ناطقان: محمد رضا رضایی کوچی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: شاهد هستیم که مهندسان کشورمان که هزینه بسیار زیادی برای تحصیل آن پرداخت شده است امروز نانوانی و مسافرکشی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور افزود: شهرداری‌ها به دلیل رکود ساخت و ساز و برای درآمدزایی دست به فروش فضای سبز زدند این در حالی است که با تولید ساختمان می‌توانیم هم مشکل مسکن در کشور را حل کنیم و هم در اقتصاد رونق ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در بدترین نقطه تهران قیمت مسکن به متری ۱۵ میلیون تومان رسیده که این اقشار ضعیف را تحت فشار قرار می‌دهد.

نماینده جهرم و خفر با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس درباره ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال گفت: نهادهای ساختمانی در کشورمان تولید می‌شود و هیچ مشکلی در این حوزه نداریم. همچنین اراضی برای ساخت و ساز فراهم است، توان مهندسی هم برای این ساخت و سازها بسیار بالاست، بانک‌ها هم توان مالی برای ارایه تسهیلات دارند، بنابراین چرا به جای تولید یک میلیون واحد در سال فقط ۱۰۰ هزار واحد ساخته می‌شود، این نشان می‌دهد به طور غلط سیاست‌گذاری کردیم.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه توان مهندسان کشورمان برای ارایه خدمات و صادرات خدمات نظام مهندسی بسیار بالا است، گفت: در بحث صادرات نظام مهندسی وزارت امور خارجه نقش مهمی دارد به طوری که می‌تواند شرکت‌های صادرکننده را مورد حمایت قرار دهند.

وی اظهار کرد: سفرای کشورمان در کشورها باید ضمن ایفای نقش سیاسی و فرهنگی خود از نقش اقتصادی که دارند غافل نشوند و در حال حاضر سفرای کشورمان در بخش سیاسی متمرکز هستند و باید بخش اقتصادی را هم فعال کنند.

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه باید تقویت شود، گفت: با تکیه بر وزارت امور خارجه می‌توانیم درآمد حاصل از صادرات خدمات مهندسی را افزایش دهیم.

به گفته وی، در حالی که بخش مهندسی کشورمان توان صادرات بیش از ۳۰ میلیارد دلار خدمات مهندسی دارد اما من امروز از بیان عددی که صادر می‌شود شرمنده هستم.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: هر چند از این جلسات مکرر برگزار شده اما خروجی نداشته است و در آغاز دوران جدید مجلس می‌توانیم با استفاده از تجربیات گذشته بحث صادرات خدمات مهندسی را احیا کنیم.

وی تاکید کرد: در دوره گذشته اختلافات جدی بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی وجود داشت و هر یک از این دستگاه‌ها قصد داشتند تا سازمان نظام مهندسی به عنوان ابزاری در دست خودشان باشد و متاسفانه سازمان نظام مهندسی بین شهرداری و وزارت راه وشهرسازی له می شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این کمیسیون همان زمان وارد موضوع شد و از استقلال نظام مهندسی دفاع کرد و اجازه نداد تعرضی به نظام مهندسی صورت بگیرد.

به گفته وی، انتظار ما از سازمان نظام مهندسی این است که کیفیت ساخت و ساز را بتواند افزایش دهد چرا که در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب پذیر زندگی می‌کند و سازمان نظام مهندسی باید کمک کند تا احیای بافت فرسوده هر چه سریع‌تر و قوی‌تر انجام شود.
منبع: عصر ایران برچسب ها: تهران ، قیمت ، مسکن ، جوانان ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهران قیمت مسکن جوانان ناطقان سازمان نظام مهندسی کمیسیون عمران حال حاضر رضایی کوچی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟

فرارو- قیمت آپارتمان در چیتگر و سایر محله‌های منطقه ۲۲ تهران، براساس آخرین آمار‌های رسمی نسبت به میانگین کل شهر تقریبا ۱۵ درصد کمتر است.

به گزارش فرارو؛ متوسط قیمت آپارتمان‌های معامله‌شده تهران در اسفند سال گذشته کمی بیش از متری ۸۱ میلیون به‌ثبت رسیده، اما داده‌های بانک مرکزی مشخص می‌کند این عدد در چیتگر و منطقه ۲۲ پایتخت کمتر از متری ۷۰ میلیون است. به‌زبان ساده اگر میانگین ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در تهران هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون باشد، این عدد در محدوده چیتگر منطقه ۲۲ به کمتر از هفت میلیارد می‌رسد. با این وجود ارقام پیشنهادی و مورد انتظار فروشنده‌ها که در پلتفرم‌های مخصوص حوزه مسکن به‌چشم می‌خورد، فاصله زیادی با عددورقم‌های رسمی دارد.

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس آمار‌های رسمی

قیمت آپارتمان در چیتگر و بقیه محله‌های واقع در منطقه ۲۲ تهران متری ۶۹ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود. این عدد را بانک مرکزی با زیرنظرگرفتن ۱۱۵ معامله‌ای که طی اسفند پارسال در محله‌های مختلف منطقه ۲۲ از جمله چیتگر امضاشده، به‌دست آورده که نسبت به میانگین کل شهر دقیقا متری ۱۲ میلیون کمتر است.

قیمت آپارتمان در کل تهران اسفند سال گذشته متری ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان به‌ثبت رسیده و با این اوصاف می‌توانیم ادعا کنیم قیمت آپارتمان در چیتگر منطقه ۲۲ تهران، تقریبا ۱۵ درصد زیر قیمت کل شهر است.

قیمت آپارتمان در چیتگر البته به‌شکل میانگین در محدوده متری ۶۹ میلیون قرار دارد و طبیعتا آیتم‌هایی مثل عمربنا و امکاناتی از جمله آسانسور، پارکینگ و انباری، حین معامله در تعیین عدد نهایی بی‌تاثیر نیست. با این اوصاف اگر همان عدد متری ۶۹ میلیون و خرده‌ای را ملاک بگیریم، خرید آپارتمان ۵۰ متری و نقلی در چیتگر به‌طور متوسط سه میلیارد و ۴۷۲ میلیون خرج برمی‌دارد و یک آپارتمان ۱۰۰ متری باید به‌شکل متوسط و فارغ از آیتم‌هایی که گفتیم، شش میلیارد و ۹۴۴ میلیون ارزش داشته باشد.

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس ارقام پیشنهادی

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس ارقام پیشنهادی و دلخواه فروشنده‌ها تقریبا متری ۱۶ میلیون نسبت به آمار‌های رسمی بیشتر است. چون در پلتفرم‌های مخصوص حوزه مسکن، متوسط قیمت آپارتمان در چیتگر براساس عدد و رقم‌های مورد انتظار فروشنده‌ها متری ۸۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

قیمت آپارتمان در چیتگر با این اوصاف طبق آن چیزی که فروشنده‌ها انتظار دارند، حدود ۲۰ درصد بالاتر از آمار‌های رسمی برآورد می‌شود و به‌نظر می‌رسد سطح انتظار فروشنده‌ها برای پیدا کردن مشتری باید تا مرز متری ۷۰ میلیون تقلیل پیدا کند.

قیمت آپارتمان در چیتگر براساس جدید‌ترین فایل‌های پیشنهادی

قیمت آپارتمان ۹۲ متری حوالی دریاچه چیتگر تهران توسط فروشنده‌ای شش میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. فروشنده بابت پیدا کردن مشتری برای خانه‌ای که تقریبا ۱۰ سال از عمربنا آن می‌گذرد، روی عدد متری ۷۰ میلیون دست گذاشته که تقریبا با متوسط قیمت مسکن در این بخش شهر برابری می‌کند.

قیمت آپارتمان ۹۱ متری دیگری همان حوالی هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون یعنی کمی بیش از متری ۸۶ میلیون تعیین شده است. این یکی سه سال قبل ساخته شده و مالک احتمالا به‌خاطر برخورداری همزمان واحد از آسانسور، انباری و پارکینگ، انتظار بیشتری نسبت به متوسط قیمت منطقه دارد.

آپارتمان ۹۸ متری و نوساز در چیتگر متری ۱۰۷ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان آگهی شده است. یعنی ۲۶ میلیون بالاتر از متوسط شهر. این عدد فقط از متوسط قیمت مسکن در مناطق یک تا سه تهران بیشتر است. با این حال، نوساز و فول‌امکانات بودن واحد، احتمالا در عدد پیشنهادی فروشنده تاثیر داشته است.

جدیدترین فایل‌های مسکونی در چیتگر

متراژ

عمربنا

امکانات

قیمت کل

قیمت هر متر

98 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

10 میلیارد و 500 میلیون

107 میلیون و 142 هزار تومان

91 متر

سه سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

هفت میلیارد و 900 میلیون

86 میلیون و 813 هزار تومان

92 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

شش میلیارد و 440 میلیون

70 میلیون تومان

110 متر

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

11 میلیارد تومان

100 میلیون تومان

58 متر

چهار سال

آسانسور و پارکینگ

سه میلیارد و 800 میلیون

65 میلیون و 517 هزار تومان

دیگر خبرها

  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا