Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:25:39 GMT

دوختن آینده و گذشته به حال

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۴۰۸

دوختن آینده و گذشته به حال

چه مهربان دلی دارد این کانون که هربار مهرواره‌هایش را سنجاق می‌زند به گوشه‌ای تا بلکه نسل امروز گام های سرنوشت ساز آینده را به تاسی از گذشتان در راه سعادت و بهروزی بردارند، این بار کانون پرورش فکری کردستان دوربین عکاسی را بدست نوجوانان و بزرگسالان داده تا با عکاسی از پیشه‌های جدید و قدیم شهرهای این استان راهی بسوی پرورش کارآفرینان آینده باز کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون تجمیع انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری است که در این میان انجمن عکاسان نوجوان استان تصمیم به قاب گرفتن پیشه‌های کردستان گرفته تا بلکه فاصله میان تفکر پشت میز نشینی و کارآفرینی را کم کرده باشد.

کردستان میزبان پنج مهرواره بود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری پنج مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی از جمله مهرواره انارهای شیرین، امرو به معروف و نهی از منکر، سرود آفرینش، بهار در خانه و قلم تا اندیشه را برگزار کردیم.

سهیلا شیخی با بیان اینکه عکاسی تیشه گران نیز ششمین مورد از این برنامه‌های فرهنگی کانون است، یادآور شد: سال گذشته تعداد هشت مهرواره از جمله مهرواره لاله‌های سرخ، کتابخوان، فانوس‌های فجر، باغ انقلاب، مداد دوستی و آینده ساختنی است، برگزار شده بود.

وی اضافه کرد: این مهرواره‌ها با هدف تقویت روحیه کارگروهی و مشارکت، ایجاد شادی و نشاط در مخاطبان، انتقال مفاهیم مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبان، شکوفایی خلاقیت و پرورش استعدادهای مخاطبان، تنوع بخشی به فعالیت‌های و کمک به نگهداری و پایدار سازی اعضا برگزار شده است.

شیخی افزود: مهرواره‌ها در کانون در فضایی غیر رقابتی اجرا می‌شوند و مخاطبان می‌توانند در فرایند یادگیری و کسب تجربه بدور از دغدغه مسابقه و جشنواره خود را محک بزنند و سایر مخاطبان در فضایی شاد و با نشاط به بروز خلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادهایشان برسند ضمن اینکه فرآینده مهرواره ها در کانون تکمیل کننده آموزش است و اعضا بیشتر به صورت غیرمستقیم در فضایی دوستانه بکار گروهی می پردازند.

گام نهادن برای تحقق شعار سال مهمترین هدف مهرواره عکاسی است 

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز در این ارتباط گفت: انجمن عکاسی از انجمن‌های فعال زیر مجموعه این کانون است که امسال در نظر دارد در راستای تحقق شعال سال مبنی بر جهش تولید و شعار سال این کانون با عنوان تمرین زندگی مهرواره عکاسی پیشه گران را برگزار ‌کند.

سهیلا ساعدپناه اظهار داشت: این مهرواره در سه رده سنی اعضای کانون شامل اعضای نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال)، اعضای ارشد (۱۷ تا ۲۱ سال) و اعضای بزرگسال (۲۱ سال به بالا) در ۲ بخش پیشه گران شهر من و پیشه مورد علاقه من برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: انجمن عکاسی کانون پرورس فکری کودکان و نوجوانان کردستان در نظر دارد در موضوع اول این مهرواره تمام حرفه‌های دانش بنیان، فنی،  علمی و بومی سنتی استان را در کانون توجه اعضای هدف خود قرار دهد.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: در بخش دوم نیز بدنبال آن هستیم که اعضا به هر شغل و حرفه‌ای که علاقه دارند آن را برای کسب اطلاعات بیشتر در کانون توجه قرار داده تا با آگاهی بیشتری در آینده نسبت به انتخاب شغل اقدام کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا ۳۰ مهر امسال به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۱۵۵۰۶۰ - ۰۸۷ تماس بگیرند.   

ساعدپناه گفت: هم اکنون در این استان ۶ انجمن فرهنگی، هنری و ادبی زیر مجموعه این کانون فعالیت می کنند که شامل انجمن‌های قصه گویی، داستان نویسی و داستان سرایی، نمایشی، عکاسی و سرود است.

وی تاکید کرد: اعضای این انجمن‌ها اعضای نوجوان و ارشد کانون هستند که در هر کدام از رشته‌های مورد علاقه خود فعالیت دارند.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

برچسب‌ها عکاسی کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عکاسی کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فکری کودکان و نوجوانان کردستان مهرواره ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ خبر داد.

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه ۶ و۷ اردیبهشت ماه در ۱۱ حوزه اصلی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که در آن ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در ۵ گروه آزمایشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: در نوبت اول آزمون سراسری امسال، آموزش و پرورش در ۷ شهرستان دیواندره، کامیاران، بانه، سقز، قروه، دهگلان و مریوان و همچنین دانشگاه‌های کردستان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی در ۳ شهرستان سنندج، بیجار و سقز متولی برگزاری آزمون هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه از میان داوطلبان امسال در نوبت اول ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر را آقایان و ۱۵ هزار و ۵۷۵ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب و کمترین آن در گروه آزمایشی هنر با ۸۸۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به لزوم رفع نقص احتمالی کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از سوی داوطلبان گفت: تمامی داوطلبان موظف هستند براساس راهنمای منتشر شده در کارت آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آن را کنترل، و در صورت نقص، رفع کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند