Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@10:27:34 GMT

واکنش واشنگتن به سخنان روحانی در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۴۳۰

واکنش واشنگتن به سخنان روحانی در سازمان ملل

به گزارش افکارنیوز،

 «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی رشته پیامی در توئیتر به سخنرانی « حسن روحانی » رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری با اشاره به سخنان روحانی درباره حمایت ایران از صلح و مبارزه با تروریسم، حمایت ایران از گروه های مقاومت در منطقه را حمایت از تروریسم توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورتاگوس در ادامه این پیام به بخشی از سخنان رئیس جمهور ایران اشاره کرد که طی آن گفته بود دوران سیطره و هژمونی به پایان رسیده است و گفت «اگر این دوران به پایان رسیده چرا ایران نیروها و گروه هایش را از عراق خارج نمیکند و تلاش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب الله را متوقف نمیکند.»

حضور مستشاری ایران در عراق با درخواست دولت این کشور برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده است.

به اذعان مقامات عراقی، ایران اولین کشوری بود که به درخواست مقامات این کشور برای مبارزه با داعش پاسخ داده و زمانی که گروه تروریستی داعش بخش های بزرگی از عراق را به تصرف خود در آورده بوده به کمک عراق شتافت.

از سوی دیگر ادعای آمریکا درباره تلاش ایران برای سیطره بر  لبنان  از طریق حزب الله در حالی مطرح می شود که حزب الله یکی از احزاب سیاسی اصلی لبنان بوده و همپیمانان مقاومت بخش عمده ای از کرسی های پارلمان لبنان را در اختیار دارد.

اورتاگوس در بخش دیگری از پیام توئیتری خود مدعی شد که تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت از ترویسم و برنامه هسته ای تهران و نه کمک ها و تجارت بشردوستانه را هدف قرار داده است.

این ادعا نیز در حالی مطرح می شود که بسیاری از شرکت های دارویی و پزشکی به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا از تجارت با ایران خودداری میکنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا حسن روحانی حزب الله لبنان حزب الله سازمان ملل روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم

‌به گزارش خبرگزاری مهر خط تخریب دستاوردهای کشور از طرف دولتمردان روحانی وارد فاز جدیدی شده است به طوری که پس از انتشار آمارهای جهانی درباره افزایش رشد اقتصادی و رشد تولید و فروش نفت، دولتمردان روحانی با تناقضات آماری و اشتباهات فاحش کارشناسی عجولانه و ناشیانه دست به تخریب دستاوردهای جدید کشور زده اند.

این درحالی است که کارگزارنِ دولت روحانی با رشد منفی اقتصاد، ناترازی گاز و بنزین، عدم توانایی در فروش نفت و میعانات با بدهی‌های سنگین، دولت را واگذار کرده بودند به طوری که نوبخت نامه معروف خزانه خالی را نوشت و جهانگیری با کنایه به رئیسی درباره ناتوانی پرداخت حقوق کارمندان دولت در انتهای دولت روحانی اعتراف کرد.

در نمونه جدید روزنامه اطلاعات به اشتباه فاحش آذری جهرمی با تیتر ″ورود ناشیانه آذری جهرمی به اقتصاد کار دستش داد″ واکنش نشان داد. همچنین کانال تلگرامی اصلاحات پرس در این‌باره نوشت: «بر آذری جهرمی که نادانسته وارد فضای کار غیر تخصصی شده حرجی نیست، بایستی از انتخاب پرسید چرا با وجود کارشناسان اقتصادی چرا به این اشتباه ضریب داده و علامت سوال‌های جدی به وجود آورده است»!

آذری جهرمی که می‌خواست به هر نحوی رشد اقتصادی کشور را زیر سوال ببرد ناشیانه این رشد را به افزایش قیمت جهانی نفت مرتبط ساخت. نامبرده پس از اینکه بخاطر عدم تسلطش در این حوزه با سیل منتقدان روبرو شد بعد از اصلاحیه جزئی رو به مظلوم‌نمایی آورد تا شاید آب رفته را به جوی برگرداند.

وی که مورد انتقاد شدید حامیان خود از جمله اطلاعات و رسانه تلگرامی اصلاحات پرس (با نام جدید بامدادنو) قرار گرفت، این حامیان سرسخت خود را به باد انتقاد گرفت و آنها را منتسب به دولت کرده است.

آذری جهرمی که تاکنون اغلب در مورد مسائل زرد و کلیک خور اظهارنظر می‌کرد و سوار بر موج‌های تلگرامی-توییتری می‌شد بعد از یک اظهارنظر غیرکارشناسانه و به شدت غلط در حوزه تخصصی، وزن و عیار خود را نمایان کرد

کد خبر 6062396 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • امروز؛ شهرداری گرگان میزبان الشرطه عراق در نیمه نهایی
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه
  • واکنش کاخ سفید به لغو سفرهیأت اسراییلی به واشنگتن/ناامیدکننده است
  • واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن
  • آمریکا در واکنش به لغو سفر هیات اسرائیلی: ناامید کننده است
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم
  • واکنش آمریکا به لغو سفر هیات اسرائیلی