Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:36:19 GMT

۱۰ بال پرنده در طبیعت مهاباد رهاسازی شدند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۴۳۳

۱۰ بال پرنده در طبیعت مهاباد رهاسازی شدند

فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان شامل گونه‌های "سارگپه"، "لک لک"، "دلیجه" و "حواصیل" هستند که ضمن تیمار شدن توسط محیط‌بانان هر کدام در منطقه مناسبی رها شدند.

وی ادامه داد: روز گذشته یک بال پرنده از نوع "سارگپه" نیز که توسط  فعالان و دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تحویل شده بود، بعد از بهبودی توسط قرق‌بانان تالاب کانی‌برازان رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: در طبیعت بعضی مواقع گونه‌هایی از حیات وحش در اثر برخی عوامل طبیعی و یا انسانی آسیب می‌بینند که در صورت مشاهده توسط جوامع محلی و دوستداران به این مراکز تحویل داده می‌شوند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده گونه‌های وحشی آسیب دیده آن را تحویل اداره محیط زیست داده تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رهاسازی شوند.

سخنور با اشاره به اینکه علاقه‌مندی مردم مهاباد به محیط زیست باعث شده تا این شهرستان به یکی از مناطق مهم زیست محیطی کشور تبدیل شود، بیان کرد: مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق مکان مناسبی برای زیست ‌گونه های مختلف پرندگان است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف به‌طور موقت پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل و در فصل بهار مجدد بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در جهت حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی شد و محیط بانان در محل مستقر شدند و به دلیل نامساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع است و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است