Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@22:31:23 GMT

سال تحصیلی جدید و سخنی با مردم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۴۴۵

سال تحصیلی جدید و سخنی با مردم

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی در ایران نوشت:  هر از گاهی که بشر با پدیده شومی مانند بیماری‌های فراگیر و مهلکی همچون کرونا مواجه می‌شود، تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی‌‌اش به دلیل معایب، مضایق و مضارّ حاصل از آن، با چالش‌های عدیده دست به گریبان می‌شود و امروز ما در اوج این چالش هستیم. همان چالشی که تنها چاره آن توکل و توسل، سعی و صبر، درک و درایت و همدلی و همسویی ملّی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی فرزندان ایران اسلامی، در راستای رسالت ذاتی خویش، یعنی ارائه خدمات آموزش و پرورشی به دانش‌آموزان، از همان روزهای نخستین شیوع این ویروس آسیب‌زا، با درک کامل شریط آن روز و نیز کنشگرانه در پی تحلیلی آینده پژوهانه درپیش‌بینی شرایط فردای پیش‌رو، به طراحی، تدوین و اجرای سه شیوه آموزش حضوری، ترکیبی و غیرحضوری اقدام کرد.

در این مسیر، برای تحقق هدف عالی خود، یعنی «عدالت آموزشی» و گسترش کمی و کیفی آن، برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش ایران، نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) انحصاری «شبکه آموزشی دانش‌آموز» با نام اختصاری «شاد» را آماده بهره‌برداری کرد و نیز در فصل نوینی از همکاری هدفمند و بهنگام با رسانه ملی، برنامه جامع آموزشی «مدرسه تلویزیونی ایران» را تهیه، تولید و در اختیار جامعه ذی‌نفعان، یعنی دانش‌آموزان عزیز قرار داد.

با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، دستگاه عظیم تعلیم و تربیت با اتکال به خداوند متعال و با ابتنا بر تجربه ماه‌های آخر سال تحصیلی گذشته از سویی و با امتثال مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی مبارزه با کرونا، مصمم به بازگشایی مدارس، با رعایت مدققانه پروتکل‌های جامع و پیشگیرانه شد. تصمیمی که منبعث از نظرات صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت از سویی و بهره‌مندی از یافته‌های علوم روانشناسی، جامعه‌شناسی و ارتباطات از سوی دیگر می‌باشد.

اکنون آموزش و پرورش بر آن است تا در سال تحصیلی جدید، سیاست‌ها و برنامه‌های زیر را که محصول خرد جمعی، تضارب اندیشه و معاضدت فکری می‌باشد مجدانه اجرا کند.

۱- در طول سال تحصیلی، در مدارس کشور به روی تمامی دانش‌آموزان عزیز گشوده است تا آنان بتوانند از آموزش حضوری و اثرات زنده و ثمرات ارزنده آن که از جمله می‌توان به کارکردهای مثبت مدرسه در ایجاد امنیت روانی و شکل‌گیری هنجارهای اجتماعی اشاره کرد، بهره‌های کافی و وافی ببرند.

۲- باز بودن مدارس و ارائه آموزش حضوری که به یقین برترین نوع آموزش است، قائم به رعایت تام و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیرانه می‌باشد که پیشتر الزامات و ملزومات آن فراهم شده است و بی‌گمان برای تحقق بهینه این مهم، به موازات آموزش‌های لازم، نظارت‌های مستقیم و مستمر از سوی انجمن اولیا و مربیان مدارس و اجرای آن توسط کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت خواهد گرفت.

۳- در روند تهیه و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیرانه، توجه جامعی به دو مقوله بسیار مهم حفظ بهداشت و سلامت جسمی و نیز ایجاد و تعمیق امنیت روانی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی شده است. در مسیر تکاملی این جامع اندیشی، تمامی مدارس کشور مکلف به اجرای دقیق و مسئولانه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های مورد اشاره هستند.

۴- خانواده‌های معزز در انتخاب شیوه آموزش فرزندان خویش که شامل حضوری، ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) و غیرحضوری (تلویزیون و شبکه شاد) می‌باشد، مخیر بوده و حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیز کاملاً اختیاری و به دور از هرگونه اجبار و اکراه است.

۵- برای اطمینان خاطر و ایجاد آرامش به دانش‌آموزان و رفع هرگونه استرس احتمالی در آنان و خانواده‌های گرامی‌شان، آموزش‌های لازم را از طریق شبکه شاد و صدا و سیما با پوشش ۹۷ درصدی در اختیار تمامی فرزندان عزیزمان در اقصی نقاط کشور قرار داده‌ایم.

۶- با هدف ارتقای کمیت و اعتلای کیفیت فرآیند آموزش در شبکه شاد، پس از رصدهای لازم و دریافت نقطه نظرات اصلاحی و اکمالی کاربران آن، نسخه جدید، به روزشده و ارتقا یافته این نرم‌افزار کاربردی، هم اینک در اختیار همگان قرار دارد.

۷- در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران نیز پس از نظرسنجی و نیازسنجی‌های تخصصی، بازنگری‌های تکامل بخشی صورت گرفته که به مراتب بر غنای این برنامه آموزشی فراگیر افزوده است.

در پایان از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و سعه صدر معلمان فرهیخته در فرآیند تداوم آموزش، تلاش دانش‌آموزان عزیز که یادگیری را تعطیل نکردند و با جدیت آن را پیگیری کردند و همچنین همراهی و همدلی والدین گرامی در به ثمر نشستن سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در هر سه رویکردآموزش حضوری، غیرحضوری و تلویزیونی سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم سال تحصیلی جدید با حمایت معلمان عزیز، همراهی خانواده‌های گرامی و مشارکت هر سه مؤلفه اصلی نظام تعلیم وتربیت به سرمنزل مقصود برسد.

پربیننده ترین طرح نهایی نظام رتبه‌بندی معلمان صلاحیت معلمان دوباره بررسی می‌شود اینترنت شاد برای کدام معلمان رایگان است؟ انتقاد یک نماینده از وضعیت معیشتی فرهنگیان مهلت ثبت نام آزمون استخدامی سال ۹۹ تمدید شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش حق التدریسی ها فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان معلمان حق التدریس اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش حق التدریس آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان رتبه بندی فرهنگیان استخدام حق التدریسی ها معلمان استثنایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دانش آموزان آموزش حضوری سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نمایشگاه و جشنواره مهارتی دانش آموزی در کرج برپا شده تا با نمایش بخشی از توانمندی دانش آموزان، گرایش به رشته‌های فنی افزایش یابد. 

در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته های مختلف آثارشان را معرفی می کنند، هم چنین فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی هم در رشته ای جدید به علاقه مندان  معرفی  می شود.

مدیر کل  آموزش و  پرورش  استان  البرز گفت: آموزش دانش  آموزان  در رشته های فنی  و حرفه ای  یکی از  راهکارهای  موثر در  کاهش بیکاری فارغ التحصیلان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟