Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:01:20 GMT

مصرف الکل زمینه‌ساز ناهنجاری‌های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۴۴۸

مصرف الکل زمینه‌ساز ناهنجاری‌های اجتماعی است

دکتر «وریا رحیمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه عوامل خطر متعددی برای مصرف الکل وجود دارد، افزود: وجود مواد الکلی (دسترسی)، بیماری روانی افراد، بیماری جسمی، علل اقتصادی، اعتماد به نفس پایین، عدم توانایی ابراز وجود، عدم توانایی نه گفتن در مقابل فشار همسالان و دوستان، تزلزل در تصمیم‌گیری، گوشه‌گیری و انزواطلبی، نگرش مثبت به مواد و عدم مسوولیت‌پذیری از جمله عوامل مهم ابتلا به سوء مصرف مواد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برخی مدعی هستند مصرف مشروبات الکلی اثرات حفاظتی در سلامت دارد، اظهار داشت: این گفته هیچ پایه علمی و تحقیقاتی ندارد و مطابق توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت میزان مجاز مصرف روزانه مشروبات الکلی صفر است، همچنین مطابق توصیه های این سازمان افرادی که اکنون مشروبات الکلی مصرف می کنند می بایست مقدار آن را کم کرده یا ترک کنند.
رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: سالانه صدها نفر از هم وطنانمان در سنین مولد فقط به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی، جان خود را از دست می دهند و ده ها هزار راننده به خاطر مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی جریمه شده اند که چه بسا مسبب تصادف و مرگ خود و دیگران باشند زیرا حوادث رانندگی در مصرف کنندگان مشروبات الکلی بیشتر است.
رحیمی با اشاره به اینکه وابستگی به مصرف مشروبات الکلی یکی از انواع اختلالات روانی است که ترک آن نیازمند مشاوره و درمان زیرنظر پزشک است، افزود: شواهد علمی نشان داده است که مصرف الکل به تدریج باعث فراموشی و اختلال شخصیت می شود و مصرف این مشروبات به تدریج با اثر بر سروتونین مغز باعث افسردگی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه مصرف الکل با اثر بر مغز عامل خطری برای طیفی از اختلالات روانی از افسردگی تا خودکشی هست، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد، جرم و جنایت در گروه مصرف کنندگان الکل و موادمخدر بیشتر است.
رحیمی با توجه به پرونده های دادگاه های خانواده یکی از عوامل تضعیف بنیان خانواده و طلاق را وابستگی به مصرف الکل دانست و گفت: مصرف مشروبات الکلی بر کیفیت فرزندپروری نیز تاثیر می گذارد و خشونت خانگی را افزایش می دهد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه اعتیاد اخبار کنکور مصرف مشروبات الکلی مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی غیرمجاز در کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از کشف و پلمب ۱۱۲ مورد مراکز خدماتی و اقامتی متخلف و غیربهداشتی در طرح ستاد خدمات سفر نوروزی در کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از گشت مشترک تیم‌های بازرسی و نظارتی کشیک ایام نوروزی از سطح عرضه مواد غذایی در بازار روزهای شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در راستای نظارت‌های بهداشت، امنیت غذایی و سلامت خدمات در مراکز گردشگری بازدید به عمل آورد.

وی عنوان کرد: این بازرسی‌ها با همکاری و تعامل ستاد خدمات سفر فرمانداری کرمانشاه، میراث فرهنگی شهرستان، اداره مرکز بهداشت و دامپزشکی طی ایام نوروز در پنج اکیپ در دو شیفت صبح و عصر به خدمات رسانی و نظارت بر مراکز تولید، فروش و توزیع مواد خوراکی می‌پردازد.

فرماندار کرمانشاه  تعداد بازدید صورت گرفته از زمان تشدید نظارت‌ها را بیش از 1201 مورد طی نوروز امسال عنوان کرد و افزود: تعداد موارد غیر بهداشتی کشف شده از ابتدای امسال 21 مورد بوده است.

آمویی از پلمب هفت واحد عرضه محصولات غذایی، کشف و ضبط 1608 کیلوگرم انواع گوشت تاریخ مصرف گذشته کشتارگاه‌ها و نظارت بر ذبح 3769 راس گوسفند، 1096 راس گوساله به همراه کشف و ضبط 700 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف خبر داد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره‌ به کشفیات غیربهداشتی اکیپ دامپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان طی این ایام، ادامه داد: کشتار 902 هزار و 291 قطعه مرغ فاسد و ضبط بیش از 27 هزار کیلوگرم مرغ از چرخه مصرف خارج شده از جمله این موارد است.

 آمویی به بازدید 6714 مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بازدید از 3579 مورد اماکن عمومی توسط ستاد خدمات سفر اشاره و تصریح کرد: در طرح خدمات سفر نوروزی از 75 اماکن اقامتی نیز بازدید به عمل آمد.

وی به 647 مورد اخطار و 112 مورد پلمب مراکز خدماتی و اقامتی طی این طرح اشاره کرد و گفت: بازرسان توانستند 6472 مورد مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را معدوم سازی کنند، همچنین 78 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، 1073 مورد کلرسنجی، 206 مورد نمونه‌برداری آب صورت گرفته است.

فرماندار کرمانشاه گفت: 251 مورد بازدید مشترک با سایر ادارات سطح شهرستان کرمانشاه از این مراکز خدماتی انجام و 39 جایگاه نیز 33 مورد تذکر شفاهی و اخطار دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • کشف چهارهزار لیتر مشروبات الکلی در شوشتر و اندیمشک
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • بیش از ۴ هزار لیتر مشروبات الکلی در ۲ شهر خوزستان کشف شد
  • کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • کشف بیش از ٣ هزار لیتر مشروبات الکلی در اندیمشک   
  • پلمب ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی غیرمجاز در کرمانشاه
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند