Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:28:41 GMT

تعداد روزهای ناسالم هوای اراک ۴۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۶۷۸

تعداد روزهای ناسالم هوای اراک ۴۸ درصد کاهش یافت

«رضا میرزایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کلانشهر اراک در این مدت، ۱۷۴ روز با کیفیت هوای سالم را سپری کرده است و تعداد روزهای پاک در این شهر نیز با افزایش بیش از چهار برابری همراه بوده است.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳۲ روز هوای پاک، ۱۴۲ روز با کیفیت هوای سالم و تنها ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس در کلانشهر اراک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: کاهش روزهای ناسالم در کلانشهر اراک اتفاقی نیست بلکه حاصل عملکرد مناسب و اقدامات مطلوب دستگاه‌های اجرایی است که بر مبنای قانون هوای پاک و تصمیمات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک صورت گرفته است.
میرزایی اظهار داشت: توزیع سوخت پاک در تمام جایگاه‌های استان مرکزی، قطع مصرف مازوت در نیروگاه شازند، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح، بهبود ناوگان شهری، گازرسانی به واحدهای صنعتی اطراف شهر اراک و کوره‌های آجرپزی، از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.
وی گفت: سلامت مردم و شفاف‌سازی موضوعات زیست محیطی اولویت دار اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی است و توجه به کیفیت هوای اراک باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: اکنون ۱۱ ایستگاه پایش کیفی هوا در استان فعال است که این مهم موجب شده تا شهروندان بتوانند به‌صورت لحظه‌ای وضعیت کیفیت هوا را مشاهده کنند.

اراک به عنوان یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور شناسایی شده و در ۶ ماه نخست امسال، ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های سنی حساس را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا اخبار کنکور حفاظت محیط زیست استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن امیری گفت: با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک میان دام‌های اهلی و حیات وحش به ویژه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان لایروبی، شست و شو و ضدعفونی شد.

وی اظهارداشت: سالانه بیش از دو میلیون دام سبک داخل و خارج مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از طرف دامپزشکی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون و مایه کوبی می‌شوند.

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل تهدید کننده جمعیت حیات وحش گفت: در حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری باید هوشمندانه و تخصصی عمل کنیم.

لرستان بیش از ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل