Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس کل دادگستری استان مازندران از اعاده به وضع سابق بیش از ۵۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی در این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در گفت‌وگو با میزان گفت: با حضور نماینده دادستان و ماموران جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی، نسبت به اعاده به وضع سابق بیش از ۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی شامل ۷ دستگاه ساختمان نیمه کاره، ۲۰ دستگاه اتاقک انباری و ۱۷۲ مورد دیوارکشی در حوزه‌های قضایی چالوس، کلاردشت، نور، سرخرود، بابلسر، کیاسر، نوشهر، جویبار، سیمرغ، آمل و میاندرود اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این احکام در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و به منظور جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی و باغات به مناطق مسکونی و ویلایی و با هدف حفظ کاربری اصلی این اراضی درجهت رونق تولید و نیز جلوگیری از سوء استفاده تعدادی از سودجویان صورت پذیرفته است.

رییس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: به موجب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، کلیه مالکان و متصرفان این اراضی مکلفند قبل از هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی و از طریق از کمیسیون‌های پیش بینی شده درقانون مذکور اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: رفع تصرف از ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی در جیرفت

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان با بیان اینکه گزارشات مردمی در حفظ اراضی کشاورزی بسیارموثراست، اظهار کرد: مردم شریف استان مازندران درصورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در زمینه ساخت و ساز بنا یا دیوارکشی در اراضی ملی و زراعی منطقه خود، مراتب را گزارش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رفع تصرف زمین خواری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع تصرف زمین خواری هکتار از اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدعلی حاتمی زاده هویت دار نمودن اراضی کشاورزی را از اولویت‌های اصلی سازمان جهادکشاورزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در سال جاری دانست.   وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی ممنوع است، اظهار کرد: سنددار شدن اراضی، باعث کاهش پرونده‌های حوزه زمین که غالبا به دلیل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، می‌شود.   رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت:تحقق تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اهداف اساسی وزارت جهادکشاورزی از طریق صدور سند اراضی است و با برنامه ریزی‌های انجام شده امید داریم اعتبارات لازم در این خصوص از سوی دولت تامین شود.

دیگر خبرها

  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی