Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:25:59 GMT

صادرات نفت آمریکا همچنان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۹۱۱

صادرات نفت آمریکا همچنان رو به کاهش است

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد صادرات نفت خام این کشور از ۳.۷۰۸ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تا ۲.۷۵۳ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کاهش تقاضای جهانی برای نفت و سوخت به خاطر همه گیری ویروس کرونا باعث پایین آمدن صادرات نفت خام این کشور از اوج 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون بشکه در روز ماه فوریه شده است.

 اطلاعات این اداره نشان می دهد صادرات نفت خام آمریکا از 3.708 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تا 2.753 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است.

 علیرغم کاهش صادرات طی تعطیلی‌هایی که برای مهار گسترش ویروس کرونا وضع شده بود، صادرات نفت خام آمریکا در نیمه اول 2020 بالاتر از شش ماه اول 2019 بوده است.

 واردات نفت خام آمریکا هم در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته پایین آمد ولی به دنبال ارسال محموله‌های نفت  عربستان به بازار در ماه آوریل، واردات نفت آمریکا در ماه‌های مه و ژوئن افزایش یافت.

تعداد چاه های فعال نفت آمریکا دوباره کاهش یافتواردات نفت آمریکا از عربستان به کمترین رقم طی 35 سال گذشته رسید

 تقاضای جهانی نفت در نیمه اول 2020 تا متوسط 90 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این رقم در 6 ماه اول 2019 برابر با 100.7 میلیون بشکه در روز بود. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد تقاضای بسیار پایین برای نفت خام و محصولات نفتی باعث کاهش صادرات نفت آمریکا از ماه فوریه شده است.

 علیرغم کاهش ماهانه صادرات نفت آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، صادرات این کشور به چین در نیمه اول 2020 افزایش داشته است. آمریکا 361 هزار بشکه نفت خام در این دوره به چین صادر کرد که از 213 هزار بشکه در روز صادر شده در نیمه اول 2019 بالاتر بود. چین در این دوره بزرگترین مقصد صادرات نفت خام آمریکا بود.

 تحلیلگران دلیل افزایش صادرات نفت آمریکا به چین را هجوم این کشور برای بهره بردن از قیمت پایین نفت در ماه آوریل می دانند.

 انتهای پیام/128

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز در ماه صادرات نفت آمریکا صادرات نفت خام نفت خام آمریکا نیمه اول ماه فوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود

وزارت اقتصاد روسیه قیمت هر بشکه نفت را در بودجه فدرال برای بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ میلادی ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس تازه‌ترین چشم‌انداز مشاهده‌شده از سوی این خبرگزاری، وزارت اقتصاد روسیه پیش‌بینی خود را برای قیمت صادرات نفت خام در سه سال آینده، به ازای هر بشکه ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

براساس این برآورد که به‌منظور تهیه و تدوین بودجه فدرال استفاده می‌شود، قیمت نفت در برآوردهای پیشین برای سال ۲۰۲۴، ۷۱ دلار و ۳۰ سنت، برای سال ۲۰۲۵، ۷۰ دلار و ۱۰ سنت و برای سال ۲۰۲۶، ۷۰ دلار در نظر گرفته شده بود.

روسیه در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف، با تحریم‌های بی‌شماری از سوی غرب ازجمله محدودیت در خرید محموله‌های نفت خام این کشور و نیز اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه روبه‌رو شده است.

بازنگری کاهشی احتمالاً فشار بیشتری را بر بودجه روسیه وارد می‌کند و احتمال دارد که این کشور با کسری ۶.۵۶ میلیارد دلاری یا ۰.۳درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماه نخست روبه‌رو شود.

بااین‌حال، درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴، به‌دلیل افزایش قیمت‌ها ۷۹.۱درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ بوده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به اتحادیه اروپا و ترکیه، در سال جاری میلادی به ازای هر هزار مترمکعب ۲۹۷.۳ دلار، برای سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۸۵.۸ دلار و برای سال  ۲۰۲۶ میلادی ۲۷۶.۱ دلار پیش‌بینی شده بود که اکنون، براساس تازه‌ترین برآوردها، این ارقام به‌ترتیب برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ میلادی ۳۲۱.۷ دلار، ۳۰۸.۳ دلار و ۲۹۶ دلار پیش‌بینی شده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به مقصد چین نیز کاهش یافته است.

براساس پیش‌بینی توسعه اجتماعی - اقتصادی روسیه تا سال ۲۰۲۷، صادرات نفت روسیه امسال اندکی افزایش یافته و از ۲۳۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰ میلیون تن (روزانه ۴.۸ میلیون بشکه) رسیده است.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟