Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسات شورای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی باید حداقل سه ماه قبل از آغاز سال زراعی برگزار و قیمت گذاری صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص طرح دو فوریتی قانون اصلاح تبصره ۱ و ۲ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی را بررسی کرده و ماده ۲ آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده ۲ این طرح، تبصره ۲ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی به شرح زیر اصلاح می شود:

جلسات شورا حداقل سه ماه قبل از شروع سال زراعی و به منظور تعیین قیمت تضمینی محصولات تحت پوشش این قانون تشکیل و قیمت ها حداکثر تا آخر تیرماه به هیات دولت ارائه می شود. جلسات ضروری در این خصوص و سایر موضوعات مندرج در این تبصره به درخواست وزیر جهادکشاورزی و یا رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود. تصمیمات شورا با رای گیری و کسب حداکثر آرا قابلیت اجرایی دارد.

دولت موظف است قیمت های مصوب شورای موضوع تبصره ۱ را حداکثر تا ۱۵ شهریور ماه هر سال و سایر مصوبات شورا را حداکثر تا ۱۵ روز پس از ارسال از طرف شورا از طریق رسانه ها اعلان عمومی نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خريد تضميني محصولات اساسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر