Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ چالش‌های متعدد در برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و نیز انتخاب رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر همدان در سال چهارم از دوره پنجم، از صف‌آرایی و تقابل سیاسی برخی اعضا حکایت می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان با دستور کار بررسی نامه‌ها و انتخاب اعضا و رؤسای کمیسیون‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از نطق پیش از دستور 3 عضو شورا، از ساعت 18 با حضور شهردار همدان به بررسی چند نامه پرداخته شد. اما بخش جنجالی صحن شورای اسلامی شهر همدان از ساعت 19 آغاز شد که مربوط به انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها بود؛ جایی که می‌شد به وضوح صف‌آرایی دو طیف سیاسی شورا در مقابل یکدیگر را مشاهده کرد.

جابجایی اکثریت و اقلیت شورا در سال چهارم از دوره پنجم

در ابتدای تشکیل شورای پنجم، اکثریت شورا با اصلاحطلبان یا به اصطلاح لیست امید بود. حمید بادامی نجات، کامران گردان، مریم روانبخش، رضوان سلماسی، علی فتحی و ابراهیم مولوی 6 عضو اصلاح طلب شورا بودند و به همین دلیل در انتخابات هیئت رئیسه شورا در 3 سال گذشته، برتری با اصلاحطلبان بود و در این سال به ترتیب ابراهیم مولوی یک سال و کامران گردان 2 سال به عنوان رئیس شورا انتخاب شدند، اما پس از ماجرای غیبت چند ماهه ابراهیم مولوی در شورا ( به دلیل طی کردن مراحل درمانی) و جایگزین شدن گیاه‌شناس، عضو علی‌البدل شورا، به جای وی و حمایت دیگر اعضای لیست امید از این اتفاق، ابراهیم مولوی پس از بازگشت مجدد به شورا در مصاحبه‌‌ای اعلام کرد دیگر عضو لیست امید نیست، تا به این ترتیب در انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم اکثریت با اصولگرایان باشد و برای نخستین بار در دوره پنجم، رئیس و نایب رئیس شورا ( مسعود عسگریان و اکبر کاووسی) از اعضای اصولگرایان باشند، آن هم با 6 رای موافق و 5 رای ممتنع ( 5 رای ممتنع متعلق به اعضای لیست امید بود).

این تقابل سیاسی در انتخابات رؤسای کمیسیون‌ها نیز قابل مشاهده بود تا جایی که از انتخابات هیئت رئیسه، 3 جلسه دیگر صحن برگزار شد، اما اعضا برای انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها به توافق نرسیدند.

توافقی که مورد موافقت قرار نگرفت

آن طور که حمید بادامی‌نجات در صحن شورای سه‌شنبه عنوان کرد، وی روز شنبه به نمایندگی از لیست امید با مسعود عسگریان رئیس شورا در سال چهارم، به عنوان نماینده اصولگریان مذاکراتی داشتند و برای انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها توافق کردند.

بادامی نجات تصریح کرد: علی‌رغم توافق صورت گرفته امروز متوجه شدیم کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک که قرار بود ریاست آن به آقای گردان سپرده شود با نظر اکثریت شورا ( اعضای اصولگرا) به دو بخش کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک تقسیم می‌شود تا یکی از اعضای گروه اکثریت علاوه بر ریاست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، ریاست یک کمیسیون را هم برعهده بگیرد. 

وی با تاکید بر این که شایسته است به توافق صورت گرفته پایبند باشیم به جایگاه صندلی کامران گردان رئیس پیشین شورا نیز که در پایین صحن جانمایی شده بود نیز اعتراض داشت و معتقد بود‌؛ شأن رئیس پیشین شورا رعایت نشده است. 

عسگریان با تایید سخنان بادامی نجات در رابطه با توافق صورت گرفته اظهار داشت: پس از صحبت با شما قرار بود با سایر دوستان هماهنگ کنم، اما پیشنهاد تقسیم کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک به دو کمیسیون، پیشنهاد جدیدی از طرف دوستان بود که قرار شد در جلسه امروز رای‌گیری شود.

علی رحیمی‌فر پس از سخنان مسعود عسگریان با اشاره به‌این که نباید سیاسی و جناحی فکر کرد و حرف حق را باید گفت عنوان کرد: در رابطه با جایگاه آقای گردان حق با آقای بادامی نجات است و نباید صندلی وی در پایین صحن باشد.

پس از صحبت‌های علی رحیمی‌فر کامران گردان با بیان این که شأن من رعایت نشده و پس از پایان کار هیئت رئیسه سال سوم، به من اتاق ندادند این رفتار را ناشی از دلخوری رئیس شورا از انتشار یک نامه در فضای مجازی دانست و به روح برادر شهیدش قسم خورد که این نامه را وی در فضای مجازی انتشار نداده است.

عسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان، با رد این ادعا که به خاطر انتشار آن نامه رفتار غیرعادلانه‌ای با گردان صورت گرفته است، گفت: چیدمان صندلی‌های هیئت رئیسه طبق سال گذشته بوده و قرار بود سایر اعضا نیز جایگاه صندلی خود را به دلخواه‌شان انتخاب کنند.

خط کشی‌های سیاسی، از سال اول

حسین قره‌باغی منشی اول شورا نیز با بیان این که اگر به 3 سال گذشته دوره پنجم شورا مراجعه کنیم متوجه می‌شویم، خط کشی در شورا را شما ( لیست امید) ایجاد کردید گفت: ما خط کشی سیاسی نداریم.

وی افزود: در انتخابات کمیسیون‌‌ها هم خبری از توافق قبلی با ما نبود و اکثریت شورا در این سه سال ( لیست امید) با ما هماهنگ نمی‌کردند.

سیاسی عمل نکنیم

رحیمی‌فر در جواب سخنان قراباغی با رد این ادعا که در 3 سال گذشته برای انتخاب کمیسیون‌ها اعضای لیست امید توافقی با گروه اقلیت نمی‌‌کردند گفت: آقای بادامی با من هماهنگ می‌کردند.اما نرگس نورالله‌زاده مدعی شد چنین اتفاقی نیافتاده و ما در جریان نبویم.

این صحبت نرگس نورالله‌زاده با واکنش تند علی‌رحیمی‌فر مواجه شد و وی گفت: یعنی من با موی سفید و ریش سفید دروغ می‌گویم. نباید حقایق را نادیده گرفت و سیاسی و گروهی عمل کرد.

وی در ادامه کدهایی داد که حاکی از آن بود هماهنگی‌های صورت گرفته را به اطلاع نرگس نورالله‌زاده و سایر اعضای دیگر رسانده است و در اعتراض به سخنان نرگس نورالله‌زاده تاکید کرد: ریاست هیچ کمیسیونی را برعهده نمی‌گرم و حاضرم برای توافق دو گروه از ریاست کمیسیونی که پیشتر برعهده داشتم بگذرم. در شورا باید به فکر منافع مردم بود نه جدال‌های سیاسی. 

رحیمی‌فر تاکید کرد: ریاست کمیسیون فنی و عمرانی را به فرد دیگری بدهید تا این جدال‌ها خاتمه یابد.

نماینده شورا باید کلان فکر کند

نورالله‌زاده در جواب علی رحیمی‌فر با برشمردن برخی رفتارها از لیست امید در 3 سال گذشته گفت: من و برخی دیگر از اعضا در دوره‌های قبل شورا حضور داشتیم، اما دوستان ( لیست امید) با خط کشی‌های سیاسی از تجربیات ما استفاده نکردند و جلساتی را به ما واگذار کردند که حق‌الجلسه نداشت.

علی فتحی در پاسخ به سخنان نرگس نورالله‌زاده گفت: اگر صحبت‌های امروز صحن به بیرون برود این گمان ایجاد می‌شود که ما به جای حل مشکلات مردم سیاسی رفتار می‌کنیم. 

وی افزود: نماینده باید کلان عمل کند و جلسات باید به دور از مسائل حزبی و جناحی اداره شود.

این چالش‌ها ادامه داشت و ابتدا قرار شد تعیین اعضای کمیسیون‌ها و انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها به صحن روز یکشنبه هفته آینده موکول شود اما با وساطت رئیس شورا و علی‌رحیمی مقرر شد اعضای کمیسیون‌هایی که بر سر آنها توافق شده انتخاب شوند و انتخاب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که دو نامزد داشت به صحن بعدی موکول شود.

رئیس و نایب رئیس شورای شهر همدان انتخاب شدندشورای شهر همدان بر سر دوراهی قانون و بی‌قانونی / گودبرداری پروژه اسکای مال بدون مجوز شهرداری‌در صحن شورای شهر همدان تاکید شد؛ تعیین مرز بافت تاریخی شهر توسط متخصصان و خدمات‌دهی به مسکن‌های مهر

انتخاب رئیس کمیسیون فرهنگی به صحن بعدی موکول شد

به این ترتیب با اعلام آمادگی اعضا برای عضویت در کمیسیون‌ها، انتخابات رؤسای کمسیون‌ها نیز برگزار شد و کامران گردان به عنوان رئیس کمیسون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست، حسین قراباغی به عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری، حمید بادامی‌نجات به عنوان رئیس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه، نرگس نورالله‌زاده به عنوان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، مریم روانبخش به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی، علی فتحی به عنوان رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی انتخاب شدند. علی‌ رحیمی‌فر نیز که پیشتر اعلام کرده بود به دلیل جلوگیری از اختلافات بیشتر بین اعضای دو طیف سیاسی شورا در هیچ کمیسیونی برای ریاست نامزد نمی‌شود با اصرار اعضا مجدداً به عنوان رئیس کمیسیون فنی و عمرانی انتخاب شد. همچنین ابراهیم مولوی نیز به عنوان رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد.

اما رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان که پیشتر ریاست آن را رضوان سلماسی برعهده داشت، به دلیل عدم توافق بین اعضا انتخاب نشد تا  از بین رضوان سلماسی و ابراهیم مولوی رئیس این کمیسیون در جلسه صحن روز یکشنبه هفته آینده انتخاب شود.

دود رفتار سیاسی برخی اعضا به چشم مردم می‌رود

به گزارش تسنیم آنچه از جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان در شامگاه سه‌شنبه می‌توان برداشت کرد صف‌آرایی سیاسی برخی اعضا در مقابل یکدیگر بود و اگر وساطت و رفتار منطقی یکی دو نفر از اعضای شورا نبود این درگیری‌ها تا صحن بعدی نیز ادامه پیدا می‌کرد و این نگرانی در بین شهروندان ایجاد خواهد که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان در این شرایط بحرانی به جای حل مشکلات مردم به دنبال لشکرکشی‌های حزبی و جناحی هستند.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر همدان عنوان رئیس کمیسیون انتخابات هیئت رئیسه ابراهیم مولوی کامران گردان سال چهارم بادامی نجات خدمات شهری لیست امید صحن شورای سال گذشته رئیس شورا دوره پنجم انتخاب شد حمل و نقل صحن بعدی صف آرایی خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر سیاسی حماس با قالیباف دیدار کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت. رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه روز گذشته با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کرد. هنیه در این سفر با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه نیز دیدار کرده است. این سفر در شرایطی صورت گرفته است که شورای امنیت سازمان ملل به تازگی قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه را به تصویب رسانده است.

دیگر خبرها

  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • رئیس دفتر سیاسی حماس با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا؛ ۸ تیم صعود کردند
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان رونمایی شد