Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی، به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا،  مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش در واکنش به سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: حسن روحانی در سازمان ملل مدعی شد که ایران از صلح حمایت کرده و با افراط گرایی مبارزه می کند،  کاش این حقیقت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان این ادعا که ایران در واقع بیش از ۱۶ میلیارد دلار برای آن‌چه حلقه‌های نیابتی و شرکای ایران از سال ۲۰۱۲ می‌خواند، فرستاده است، مدعی شد که این پول باید به مردم ایران باز می‌گشت. 
در حالی‌که ایران همواره اعلام کرده حضور مستشاری در برخی کشورها به دعوت دولت‌های آن کشورها دارد، اورتاگوس در ادامه ادعاهایش علیه ایران مطرح کرد: اگر دوره  «سلطه و هژمونی» که روحانی از آن حرف می زند پایان یافته، چرا ایران نظامیان و نیروهای نیابتی اش را از عراق خارج نکرده و  تلاش برای سلطه بر لبنان از طریق حزب الله را پایان نمی دهد؟ 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در دفاع از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران  ادعا  کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران علیه آن چه حمایت ایران از تروریسم،  برنامه هسته‌ای  و مقامات ایران می‌خواند، است  و علیه تجارت  و کمک رسانی بشردوستانه نیست!

وی در ادامه ادعا کرد که  آمریکا حتی به ایران پیشنهاد کمک رسانی در زمینه کووید-۱۹ را داده اما ایران آن را نپذیرفت. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مورگان اورتاگوس تحریم های آمریکا حسن روحانی خارجه آمریکا سخنگوی وزارت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد و در نخستین مقصد سفر خود به اروپا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره راه‌های ادامه حمایت از اوکراین و جلوگیری از تشدید جنگ در غزه، دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پایگاه خبری العربی اعلام کرد که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تأیید خبر سفر بلینکن به اروپا طی هفته آینده گفت: هدف از این سفر تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو است.

میلر تاکید کرد: بلینکن در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد تا در مورد ادامه حمایت از اوکراین تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش بحران در غزه و سایر موضوعات مهم گفت‌وگو کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در بروکسل در نشست وزرای خارجه ناتو شرکت خواهد کرد و در حاشیه این اجلاس با دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که بلینکن هچنین با وزیرخارجه اوکراین دیدار خواهد کرد و در بلژیک، در ششمین اجلاس اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

پیشتر، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است.

دیگر خبرها

  • پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه اقدامی مثبت است، اما ناکافی
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت است
  • سخنگوی وزارت خارجه : غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان مکمل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونسیتی است