Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@21:27:40 GMT

نکات مهم سخنرانی پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۰۰۹۷

نکات مهم سخنرانی پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار توافق درباره غیرنظامی شدن فضا، تمدید سریع پیمان استارت-۳، حذف تحریم‌های اقتصادی در شرایط اپیدمی کرونا و حل مسالمت آمیز مناقشات منطقه‌ای شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، روز سه ‌شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به تشریح مواضع مسکو در قبال مسائل مهم بین المللی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین موضوعات مورد اشاره وی بدین شرح است: پوتین پیشنهاد کرد که با مشارکت همه قدرت‌های پیشروی جهان در عرصه فضا، توافقنامه الزام آور قانونی منعقد شود که استقرار تسلیحات نظامی در فضا و همچنین استفاده نظامی یا تهدید به استفاده نظامی از تأسیسات فضایی را ممنوع کند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین با یادآوری اینکه پیمان ادامه محدود سازی سلاح‌های راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3)در فوریه 2021 به پایان می‌رسد، تأکید کرد که تمدید این توافقنامه برای هر دو طرف روسی و آمریکایی دارای اولویت است و مشکلات در این زمینه باید هر چه سریعتر حل و فصل شود، البته مذاکرات بین مسکو و واشنگتن همچنان در جریان است.

به عقیده وی، اقدامات متقابل روسیه و ایالات متحده در خصوص برخی مسائل می‌تواند "زمینه خوبی" برای یک گفت‌وگوی جدی "درباره تمامی عوامل تأثیرگذار بر ثبات راهبردی" ایجاد کند که از جمله این موارد، مذاکره درباره ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی ، بیولوژیکی و سمی است.

علاوه بر این، پوتین دولت ایالات متحده را به "بازدارندگی متقابل در توسعه سامانه‌های موشکی" دعوت کرد.

رئیس جمهور همچنین وعده داد که روسیه تمامی تلاش خود را برای پیشبرد روند حل و فصل صلح آمیز و صرفاً از طریق راه‌های سیاسی-دیپلماتیک بحران‌ها و مناقشات منطقه‌ای و اطمینان از حفظ ثبات راهبردی در جهان به کار خواهد گرفت.

پوتین یادآور شد که مسائل مربوط به امنیت سایبری، شایسته جدی ترین توجه‌هاست، زیرا فناوری‌های دیجیتال مانند سلاح‌های متعارف نظامی، ممکن است به دست گروه‌های تروریستی و افراط گرایان بیفتند.

وی همچنین تأکید کرد که منشور سازمان ملل متحد، همچنان منبع اصلی حقوق بین الملل است و باید در حل و فصل مسائل جهانی به آن تکیه شود.

پوتین همچنین ابراز اطمینان کرد که حق وتو برای اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل، باید همچنان حفظ شود.

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه انتظار دارد که دیدار حضوری سران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، به محض آنکه وضعیت اپیدمیک در جهان اجازه دهد، برگزار شود.

ولادیمیر پوتین همچنین خواستار پاکسازی عرصه تجاری جهانی از تحریم‌های غیرقانونی برای رشد دوباره اقتصاد کشورها، پس از شیوع بیماری ویروس کرونا شد و پیش بینی کرد که برای احیای اقتصاد جهانی، به مدت زمان طولانی و استفاده از راه حل‌های نامتعارف نیاز خواهد داشت.

به گفته وی، روسیه آماده همکاری با سایر کشورها و ساختارهای بین المللی، از جمله در زمینه ارسال واکسن روسی علیه کرونا به سایر کشورهای جهان است.

رئیس جمهوری روسیه در صحبت از همکاری‌های بین المللی در زمینه بهداشت، به لزوم تقویت توان بالقوه سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و خواستار رفع موانع برای مشارکت بین کشورها در زمینه تولید دارو شد.

پوتین پیشنهاد کرد که یک کنفرانس بین المللی در بالاترین سطح در آینده نزدیک در خصوص تولید واکسن علیه ویروس کرونا برگزار شود. وی بر ضرورت اطمینان از دسترسی آزاد به واکسیناسیون کرونا برای شهروندان همه کشورها تأکید کرد.

علاوه بر این، پوتین پیشنهاد کرد که واکسن روسی ویروس کرونا بطور رایگان در اختیار تمامی کارکندان سازمان ملل متحد قرار داده شود.

لازم به یادآوری است که با توجه به ناپایداری وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، رئیس جمهوری روسیه، در سال جاری برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک عزیمت نکرد و برای نخستین بار، سخنرانی وی نه از تریبون مجمع، بلکه از صفحه نمایش سالن پخش شد. فیلم ویدئویی سخنرانی پوتین چند روز قبل به نیویورک ارسال شد.

پوتین به نیویورک سفر نمی‌کند/ عدم‌تماس پوتین و ترامپ تا قبل از انتخابات آمریکاپوتین در فهرست سخنرانان مجمع عمومی سازمان ملل قرار گرفتروحانی و ترامپ در یک روز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کنند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل اخبار روسیه ولادیمیر پوتین سازمان ملل اخبار روسیه ولادیمیر پوتین مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهوری روسیه ویروس کرونا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود

رئیسی در گفتگو با پوتین با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح‌ بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشورهایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، ‌تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت