Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@08:46:45 GMT

امکان بازنگری قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۰۱۱۸

امکان بازنگری قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد

نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ساز و کار جدید در قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را هم شامل خواهد شد و این طرح به نحوی دیده‌شده است که حتی اگر دولت برای سال زراعی پیش رو نیز نرخی تعیین کند امکان بازنگری توسط شورای جدید وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط در خصوص تأمین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به‌صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تأیید قرارگرفته بود، برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طی روزهای اخیر نمایندگان مجلس در حال بررسی طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند تا تعیین قیمت برای خرید محصولات استراتژیک همچون گندم در قالب یک ساختار جدید و با در نظر گرفتن حضور کشاورزان در «شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» انجام گیرد.

با توجه به اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی امکان بازنگری قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با دیارآفتاب در رابطه با این طرح گفت: طرحی که در کمیسیون کشاورزی آماده شد درنهایت از صحن مجلس هم تقریباً عبور کرد و رو به اتمام است و جزئیات آن به‌جز یک مورد پیشنهاد که فرصتی نشد موردبررسی قرار بگیرد تا مورد تصویب نهایی قرار گیرد و برای شورای نگهبان ارسال شود.

وی ادامه داد: با توجه به اصلاح دو تبصره‌ی ماده واحد قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت‌گذاری واقعی برابر با هزینه‌های تمام‌شده و سود متعارفی که باید برای تولیدکننده وجود داشته باشد در این قانون دیده‌شده است و همچنین سازوکاری که دولت را ملزم به اعلام این نرخ می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: سه نفر نمایندگان دولت اعم از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سه نفر از نمایندگان کشاورزان یعنی رئیس نظام صنفی کشاورزی، رئیس نظام‌مهندسی کشاورزی و همچنین رئیس بنیاد ملی گندم کارن اعضای این شورا هستند و مشخص شد که این مصوبه تنها در صورتی اعتبار دارد که وزیر جهاد کشاورزی آن را تأیید کند و به‌نوعی وزیر جهاد کشاورزی نیز نماینده کشاورزان است و قطعاً هزینه تمام‌شده و حقوق کشاورزان در نظر گرفته می‌شود.

نظری افزود: قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم مشمول این قانون می‌شود و این طرح به نحوی دیده‌شده است که حتی اگر دولت برای سال زراعی پیش رو نیز نرخی تعیین کند امکان بازنگری توسط شورای جدید وجود دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظرم قیمت پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد ۴۵۰۰ تومان بوده است ولی قیمت مدنظر بنیاد ملی گندم کاران بیشتر است که هر دو در این شورا حضور دارند و فکر می‌کنم این قیمت تا حدود ۴۵۰۰ تومان برای سال زراعی پیش رو برسد البته این‌یک پیش‌بینی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی کمیسیون کشاورزی برای سال زراعی امکان بازنگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف بررسی و نظارت بر روند خرید گندم از کشاورزان شادگان کار خرید تضمینی گندم در سه مرکز دهستان حسینی، آبشار و دارخوین انجام می‌شود.

فرماندار شادگان اظهار کرد: آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی به مشکلات حمل و نقل گندم در شهرستان شادگان اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه‌های دست‌اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی‌هایی که از سوی فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

صالح زاده بیان کرد: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه و با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان شادگان انجام می‌شود، در شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

کد خبر 6085272

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان