Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@01:45:20 GMT

سوگواری دهه اول صفر در حرم شاهچراغ (ع)

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۰۱۵۸

سوگواری دهه اول صفر در حرم شاهچراغ (ع)

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: در ایام سوگواری دهه اول صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و امام حسن مجتبی (ع) ویژه برنامه‌های سخنرانی مذهبی و مرثیه سرایی از ۲ تا ۸ مهر هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن حرم مطهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سلامی گفت: چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، مصادف با پنجم صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه بنت الحسین، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری به ایراد سخن می‌پردازد و حاج سید مهدی میرداماد در رثای شهادت ریحانه حضرت سیدالشهداء (ع) مرثیه سرایی می‌کند.

او ادامه داد: پنجشنبه ۳ مهر ماه در شب شهادت سبط اکبر پیامبر (ص) امام حسن علیه السلام، مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نیری و مرثیه سرایی حاج محمد شریف زاده برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر اظهار کرد: از ۴ تا ۸ مهر ماه هر شب حجت الاسلام نیری و محمد حسین حدائق به ایراد سخن می‌پردازند و برادران حاج اکبر افخمی، حاج علی رضایی، حاج حسن جوکار، کربلایی محمد نائل و حاج امیر هنرور، مرثیه سرایی می‌کنند.

او تصریح کرد: این مراسم که همراه با توزیع اطعام متبرک حرم مطهر است با مشارکت هیات منتظران وصل و موقوفه میرزا حسن ترک (ایروانیان) برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم شاهچراغ حجت الاسلام مرثیه سرایی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

ساخت ضریح مطهر حرم بانوی کرامت سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن توسط استاد متین فر تکمیل و نهایی شده و باتوجه‌به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجرا است و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

گفتنی است برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری بر روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

کد خبر 6079950

دیگر خبرها

  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • مراسم تشییع پدر شهیدان دهنوی در مشهد برگزار شد
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید « حسین نیا»