Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، برنامه‌های انتخاباتی تمام احزاب سیاسی علاقه‌مند به شرکت در انتخابات پارلمانی قرقیزستان منتشر شد.

در لیست نهایی کمیسیون 16 حزب پارلمانی و غیر پارلمانی قرار دارد که در بین آنان 10 حزب دارای شانس بیشتر برای ورود به مجلس جدید هستند.

در مطلب ذیل به بررسی برنامه‌های انتخاباتی 10 حزب می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیریمدیک

بیریمدیک، حزب احتمالی دولت است که در صفوف آن تعداد زیاد مقامات ارشد دولتی و نمایندگان پارلمان فعلی قرار دارند.

ایدئولوژی این حزب سیاسی سوسیال دموکراتیک و «اوراسیاگرایی» است. طبق برنامه انتخاباتی رسمی حزب برقراری عدالت در کشور را هدف اصلی خود می‌دانند.

بیریمدیک پیشنهاد تصویب ایدئولوژی سوسیال دموکراتیک و اوراسیا گرایی جهت توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قرقیزستان را می‌دهد. به نظر نمایندگان آن تنها تقویت روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند کمک به توسعه استان‌ها، فرهنگ و اقوام مقیم در قرقیزستان کند.

توسعه زیرساخت‌های آموزشی، علم و فرهنگ از اهداف آنان است و آموزش و توسعه علم را کلید آینده درخشان کشور می‌دانند، بنابراین نوسازی ساختارهای آموزشی در تمام طبقه‌ها لازم است.
خدمات پزشکی ارزان برنامه دیگر این حزب است.

آنان معتقدند که اپیدمی کرونا ضعف زیرساخت‌های بهداشتی کشور را نشان داده که وضعیت بیمارستان‌ها امنیت کشور را تهدید می‌کند. بهداشت نباید کاملا در دست بخش خصوصی قرار بگیرد و نقش و نظارت دولت در این حوزه باید شدیدا تقویت شود وهمچنین نظارت بر داروها و تجهیزات پزشکی از طریق فن‌آوری‌های دیجیتال جهت مبارزه با فساد انجام ‌شود.

حزب بیریمدیک به اصلاح سیاست اجتماعی اعتقاد دارد. در این راستا کاهش بیکاری، افزایش درآمد جمعیت و کمک به نیازمندان را مهمترین بخش‌های این برنامه عنوان می‌کند. این حزب برای کاهش مهاجرت کاری تلاش و از طریق اوراسیا گرایی حقوق اتباع قرقیز مقیم در کشورهای مختلف دفاع می‌کند.
در مورد اقتصاد نیز برنامه‌هایی نظیر پروژه استراتژیک برای نوسازی بخش‌های صنعت، انرژی، کشاورزی، ساختمان سازی، حمل‌ونقل، تقویت بخش خصوصی را مطرح کرده است.
همچنین عدالت را یکی از حقوق اساسی شهروندان قرقیزستان می‌داند که در این زمینه باید مبارزه با فساد در سیستم قضایی را تقویت کرد.
فناوری‌ها در ساختارهای دولتی نیز از دیگر برنامه‌های حزب بیریمدیک است که گسترش فناوری‌های دیجیتال در نهادهای دولتی برای کاهش هزینه‌های دولت و افزایش کیفیت خدمات آنان مد نظر دارد. علاوه بر این دریافت خدمات از طریق اینترنت برای جمعیت راحت‌تر است.

دفاع از محیط زیست از دیگر دغدغه‌های این حزب به شمار می‌آید و از اهداف خود یاد می‌کند. معتقد است اکولوژی نقش مستقیم در مسائل امنیت ملی کشور دارد. آنان نیاز کشور را در گسترش تکنولوژی‌های سبز و تشدید مجازات برای آلودگی محیط زیستی می‌دانند.
در مورد سیاست خارجی نیز، هدف اصلی خود را فراهم کردن شرایط مطلوب برای توسعه کشور برمی‌شمارد. بنابراین تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای علاقمند همکاری با قرقیزستان ادامه خواهد یافت.

مکنیم قرقیزستان

مکنیم قرقیزستان ، بر اساس اطلاعات رسانه‌های منطقه‌ای حامی اصلی این حزب «رحیم بک ماترایماف» معاون سابق رئیس سرویس گمرکی قرقیزستان مشهور به لقب «رحیم میلیون» است. برخورداری منابع مالی مناسب یکی از امتیازات این حزب است.

نمایندگان این حزب سیاسی بر خروج کشور از بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اپیدمی کرونا متمرکز شدند.

کاهش تعداد نهادها و مقامات دولتی از شعارهای انتخاباتی حزب است، نخستین نکته در برنامه این حزب توجه به صرفه جویی بودجه کشور از طریق کاهش تعداد نهادها و مقامات دولتی است و همچنین حزب پیشنهاد انتقال برخی خدمات دولتی به بخش خصوصی را می‌دهد.

همین‌طور به حذف برخی از وزارتخانه‌ها علاقه مند است که تعداد معاونین نخست وزیر را کاهش می‌دهد. این حزب علاقه‌مند به کاهش 2 برابری تعداد نمایندگان پارلمان است. چنین تغییرات جدی برگزاری رفراندوم و اصلاحات قانون اساسی را طلب می‌کند. حزب پس از انتخابات بلافاصله برای انجام این برنامه اقدام خواهد کرد.

حزب معتقد است اصلاحات معمولی سیستم بهداشتی کشور تأثیرات مورد نیاز را برآورده نمی‌کند و باید از تجربه کشورهای منطقه استفاده کرد. دولت توانمندی انجام اصلاحات جدی در عرصه بهداشت را ندارد، بنابراین تقویت نقش کلینیک و بیمارستان‌های خصوصی گام منطقی است. همزمان با افزایش نقش کلینیک‌های خصوصی قیمت خدمات پزشکی پایین خواهند آمد و جمعیت دسترسی به خدمات باکیفیت را پیدا خواهد کرد.
در مورد آموزش نیز برنامه‌هایی دارد که ایجاد همکاری دولت و شرکت‌های خصوصی شرط لازم آن است که کارآفرینان علاقمند برای ساخت مدارس باید تسهیلات در پرداخت مالیات بگیرند. سیستم آموزشی فعلی قرقیزستان پاسخگوی استاندارد‌های بین‌المللی نیست و به این دلیل نیاز به بررسی کمیسیون‌های تشکیل شده فعالیت دانشگاه‌ها را مد نظر دارد.
حزب مکنیم قرقیزستان در بخش فرهنگ نیز اهدافی مانند افزایش حقوق شهروندان فعال در زمینه هنر و فرهنگ جهت گسترش ارزش‌های سنتی و تمرکز دولت بر تشکیل آرشیو‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌، بانک‌های فیلم‌، عکس، ویدئوی مجازی و غیرمجازی را دنبال می‌کند.
حزب پیشنهاد انجام اصلاحات در زمینه صدور وام‌های مسکن در راستا حمایت از خانواده را اعلام کرده است. معتقد است که کم کاری در این حوزه برای جمعیت مشکل بوجود آورده است و همکاری دولت با بخش خصوصی برای کاهش قیمت مسکن را کمک کننده می‌داند.
در بخش اقتصاد نیز دیدگاه خاص خود را دارند. کسب و کار کوچک و متوسط تبدیل به لکوموتیو توسعه اقتصادی کشور خواهد شد. تسهیل شرایط و کاهش نظارت دولت در این زمینه کمک به افزایش درآمدهای آنان می‌کند.

قرقیزستان در رتبه بندی‌های بین‌المللی مربوط به آزادی کسب و کار در رتبه 80 قرار دارد که تا سال 2025 کشور جزو 20 کشور برتر در این زمینه می‌شود.
حزب مکنیم قرقیزستان اهدافی را در توسعه فناوری‌های دیجیتال نیز دنبال می‌کند. آنان معتقدند قرقیزستان دارای ظرفیت‌های قابل توجه در زمینه فن‌آوری‌های دیجیتال است. آگاهی مردم از آن ظرفیت‌ها افزایش یافته، به همین جهت موانع برای توسعه اینترنت را لغو می‌کند.

فناوری‌های نوین در تمام دانشگاه‌ها، کسب و کار و ساختارهای دولتی نقش جدی را خواهند گرفت.
توسعه استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های حزب به شمار می‌آید. تامین شرایط برای برآوردن ظرفیت‌های در هر استان کشور فراهم شود.

استان‌های کشور امتیازات مختلف دارند بنابر این ما نیاز به راه‌اندازی برنامه‌های خصوصی در هر استان داریم. افزایش تولید انرژی برقی در «جلال آباد»، کشاورزی در «نارین»، گردشگری در «ایسیک کول» و غیره هدف خود قرار داده است.

آتا مکان

آتا مکان، حزب سوسیالیستی است و خود را نماینده اپوزیسیون می‌دانند. برای انتخابات آتی حزب تجدید شده و در صفوف خود سیاستمداران جوان را لحاظ کرده است.

این حزب به اصلاحات ساختارهای دولتی توجه دارد. صرفه جویی در بودجه یکی از اهداف اصلی است و در چارچوب این برنامه تعداد مقامات دولتی را به میزان 30 درصد کاهش می‌دهد. فعالیت مقامات دولتی با استفاده از سامانه‌های دیجیتال بین‌المللی ارزیابی می‌شود و با نهادهای تحلیلی تقویت می‌شوند.

جهت توسعه کشور اختیارات رئیس جمهوری را کاهش خواهد داد و برعکس مسئولیت نخست وزیر را تقویت می‌کند. مکانیزم نظارت مردم بر فعالیت دولت نیز ایجاد خواهند کرد.

 در خصوص توسعه بهداشت، مواردی مانند افزایش بودجه سیستم بهداشتی کشور، توسعه صنعت دارو در قرقیزستان، افزایش حقوق پزشکان که حقوق آنان نباید کمتر از حقوق مقامات دستگاه ریاست جمهوری و پارلمان باشد، و اصلاحات سیستم آموزشی پزشکان و تقویت نقش دانشگاه‌های بهداشتی را مد نظر دارند.

برنامه‌های آموزشی این حزب نیز مواردی نظیر راه‌اندازی سامانه‌های دیجیتال در مدارس و دانشگاه‌ها جهت برگزاری درس‌ها به صورت دائم و آنلاین، اتصال تمام مدارس کشور به اینترنت، تقویت نظارت والدین بر فعالیت مدیران مدارس و معلمان و حمایت دولت از حوزه‌های مهم از طریق پاداش و بورسیه‌ها خواهد بود.

 حزب آتا مکان رسیدگی به مواردی از حقوق بشر را در زمره اهداف خود می‌داند و در این راستا به دنبال حذف تمام قوانین نقض کننده حقوق بشر و حقوق بین‌المللی، ایجاد مکانیزم نظارت مردم بر فعالیت نهادهای امنیتی، دفاع از آزادی مطبوعات و ارائه دسترسی به تمام نیروهای سیاسی به رسانه‌های دولتی است.

در بخش اقتصاد نیز برنامه‌هایی مانند حمایت از صنعت و تولیدات از طریق تسهیلات در زمینه پرداخت مالیات، تأسیس بانک توسعه برای سرمایه گذاری برنامه‌های اقتصادی، اجرایی برنامه جایگزینی واردات جهت توسعه تولیدات داخلی، افزایش آزادی‌ها در زمینه ارتباطات اقتصادی خارجی و ارائه توجه بیشتر به نیازهای کشاورزان کشور را دنبال می‌کند.

در پایان شعار مبارزه با فساد را سر لوحه کار خود قرار می‌دهد و در این راستا تشدید مبارزه با فساد در ساختارهای دولتی به ویژه در نهادهای امنیتی، بررسی فعالیت سرویس گمرکی مشهور به نام فسادترین نهاد دولتی، ایجاد قانونی مبنی بر منع ورود دوباره افراد محکوم شده به فساد در ساختارهای دولتی و شرکت‌های ملی و تشکیل سرویس ضد فساد و حذف این سرویس در داخل کمیته امنیت ملی را پیگیری ‌می‌کند.

قرقیزستان

قرقیزستان، حزب پارلمانی متعلق به بزرگترین تجار و تولید کنندگان این کشور است که در موضوعات مختلف اهداف و برنامه‌هایی دارد.

مانند دیگر احزاب، حزب قرقیزستان به دنبال هدف اصلاحات ساختارهای دولتی است که برای رسیدن به این مهم قصد دارد که بسیاری از نهادهای غیرمؤثر فعال را تعطیل کند و  یکی از مهم‌ترین درخواست مطرح میان مردم در مورد کاهش تعداد مقامات دولتی را بی‌فایده می‌داند چرا که کشور نیاز به کادرهای تحصیل کرده و باتجربه دارد. همچنین در راستا این هدف مکانیزم ارزیابی فعالیت مقامات دولتی را ایجاد خواهد کرد.

مهاجرین کاری، را  از مهم‌ترین مسائل قرقیزستان می‌داند زیرا بیش از 600 هزار شهروند قرقیزستان در روسیه فعالیت می‌کنند که بهترین سرمایه قرقیزستان هستند. بنابراین تشویق آنان برای تأسیس کسب و کار در داخل کشور را در اولویت‌های خود برمی‌شمارد.

در این زمینه برنامه‌هایی مانند ارائه دسترسی به زیرساخت‌های آموزشی برای مهاجرین کاری جهت ایجاد شرایط برای بازگشت به وطن و حمایت از برقراری تابعیت دوگانه با روسیه را دنبال خواهد کرد.

در بخش اقتصاد نیز در اندیشه کاهش مالیات برای جذب سرمایه خارجی است و قصد دارد سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را به بزرگترین منبع بودجه کشور تبدیل کند.

در حوزه بهداشت نیز ساخت بیمارستان‌های معاصر و نوسازی بیمارستان‌های قدیم، افزایش کیفیت خدمات پزشکی و حمایت از پزشکان را مد نظر دارد.

در این راستا امر مهمی مانند آموزش، با کاهش نقش زبان قرقیز، جوانان را به آموزش زبان‌های بیشتر راغب کند که سیستم آموزشی توجه لازم را تاکنون نداشته است و آموزش زبان دولتی یکی از ستون‌های اساسی کشور می‌داند. سیاست آموزش دیگر حمایت ویژه از معلمان بیان می‌کند.

 حزب قرقیزستان به دنبال گشودن پنجره به اروپا است. دولت تا حالا از امتیازات ارائه شده از طرف اتحادیه اروپا استفاده نکرده است. قرقیزستان می‌تواند بیش از 6 هزار نوع کالا را بدون پرداخت تعرفه گمرکی وارد کند. تسهیل دسترسی به بازار با جمعیت 400 میلیونی هدف اصلی است.

 این حزب در زمینه گردشگری نیز برنامه‌هایی دارد. در راستا قصد دارد که برای توسعه گردشگری در قرقیزستان از طریق تقویت زیرساخت‌ها و بالا بردن کیفیت خدمات و تأمین امنیت گردشگران خارجی شرایط مطلوب را مهیا کند.

بیربال

بیربال ، حزب پارلمانی با ایدئولوژی لیبرال است و نمایندگان این حزب خودشان را اپوزیسیون می‌دانند. برای شرکت در انتخابات آتی صفوف حزب به طور جدی تجدید شد.

حزب بیربال توجه ویژه‌ای به اقتصاد دارد. آنان معتقدند بودجه قرقیزستان به دلیل عدم مدیریت مؤثر سالانه 700 میلیون دلار را از دست می‌دهد. انجام اصلاحات در این زمینه لازم است.

از همین سو تسهیل شرایط برای کسب و کار از طریق کاهش نظارت دولت، کاهش مالیات بر درآمد جمعیت از 27 درصد تا 15 درصد، آزادی کامل کسب و کار کوچک از پرداخت مالیات، آزادی کامل سرمایه گذاران در صورت سرمایه گذاری در استان‌ها و روستاهای کوچک، استفاده از نیروهای بخش خصوصی و شرکت‌های بین‌المللی در مدیریت فرودگاه‌ها و بهبود زیرساخت‌های گردشگری را نظر گرفته‌اند.

اصلاحات مدیریت دولت، نیز از دیگر موضوعاتی که تمامی احزاب قرقیزستان بر آن متمرکز هستند. این حزب نیز با برنامه‌های اصلاحاتی نظیر تقویت نقش استانداری‌ها و افزایش اختیارات آنان، برگزاری انتخابات شهرداران، ارزیابی فعالیت نهادهای دولتی، انقال 70 درصد خدمات دولت به اینترنت، لغو سرویس ضدفسادی کمیته امنیت ملی و تشکیل شورای ضد فساد توسط اپوزیسیون پارلمان دنبال می‌کند. 

حزب بیربال برای رسیده به عدالت، نیز تغییر روش انتخاب قاضیان، ممنوعیت برگزاری دعواهای قضایی پشت درهای بسته و پخش زنده نشست‌ها و تشکیل مناطق اقتصادی آزاد در مناطق مرزی را پیشنهاد می‌کند.

همچنین در راستا بهبود آموزش نیز، تقویت آموزش زبان انگلیسی و فناوری‌های دیجیتال در مدارس، اتصال تمام مدارس کشور به اینترنت، افزایش 2 برابری حقوق معلمان و پزشکان، همکاری دولت و بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، حمایت از زبان قرقیزی از طریق لغو مالیات برای چاپ کتاب‌های قرقیزی، بهبودی مدیریت سیستم بهداشتی، تصویب بیمه بهداشتی اجباری و انتقال یک سوم بیمارستان‌ها به بخش خصوصی را برنامه ریزی می‌کند.

رسپوبلیکا

رسپوبلیکا ، حزب تجار و سرمایه‌گذاران قرقیزستان محسوب می‌شود. «اموربک بابان‌اف» رئیس این حزب بود اما پس از انتخابات ریاست جمهوری مجبور به ترک عرصه سیاسی شد.

این حزب در خصوص برنامه‌ها و اهداف تبلیغاتی در حوزه اقتصادی خود از صدور وام مسکن با نرخ بهره 6 درصد، صدور وام‌ها با نرخ بهره 5 درصد برای کشاورزان، فروش تمام کارخانه‌های دولتی و تأسیس انجمن حمایت کارآفرینان، تغییر روش مدیریت سیستم بهداشتی، فروش تمام رسانه‌های دولتی، لغو انحصار دولت در حوزه انرژی و رقابت بین شرکت‌های خصوصی و دولتی که منجر به توسعه کیفیت خدمات و قیمت برق خواهد شد، یاد می‌کنند.

همچنین در اصلاح ساختار اجتماعی نیز تصویب تابعیت دوگانه، حذف سرویس ضدفسادی و کمیته امنیت ملی و تشکیل سرویس اطلاعاتی برای تأمین امنیت کشور و حذف دفتر دادستان کل و انتقال اختیارات آن به وزارت دادگستری، کاهش تعداد وزارتخانه‌ها از 16 تا 7، حذف دستگاه ریاست جمهوری و پاسخ گویی نخست وزیر به سیاست داخلی و خارجی و انتقال کامل مدیریت کشور به سیستم پارلمانی و کاهش تعداد نمایندگان پارلمان از 120 تا 75 را پیشنهاد می‌دهد.

سوسیال دموکرات‌های قرقیزستان

 سوسیال دموکرات‌های قرقیزستان، نیز از دیگر احزاب قرقیزستان است. این حزب، برنامه‌های انتخاباتی خود را چنین عنوان کرده است:حذف دستگاه ریاست جمهوری در سال 2023، خروج رئیس جمهور از شورای امنیت، برگزاری انتخابات نخست وزیر، کاهش تعداد نمایندگان پارلمان از 120 تا 40، برگزاری پروسه رأی گیری از طریق سامانه‌های دیجیتال، ارزیابی مؤثر عملکرد مقامات دولتی و برکناری مقامات غیرمؤثر، لغو استانداری‌ها، ممنوعیت فعالیت افراد محکوم شده در نهادهای دولتی.

لغو قانون تشدید نظارت بر اینترنت، بررسی مجدد پرونده‌های سیاسی، جذب سرویس ضدفسادی کمیته امنیت ملی، ممنوعیت بر استفاده از نهادهای امنیتی برای مبارزه با رقبای سیاسی، بازگشت بازی‌های جهانی عشایر به قرقیزستان، توسعه روابط با اتحادیه اروپا و تقویت روابط همسایگی با چین از دیگر برنامه‌های این حزب است.

بوتون قرقیزستان

بوتون قرقیزستان، حزب سیاستمداران باتجربه و با نگاه اپوزیسیونی است. در صفوف آن مقامات سابق وزارت کشور، کمیته امنیت ملی و رئیس سابق پارلمان قرقیزستان قرار دارند.

این حزب در مورد بخش اقتصاد، برنامه‌های مانند صادرات کالا نه مواد خام، کاهش نظارت دولت بر کسب و کار کوچک و متوسط، تشویق کشاورزان از طرف دولت جهت افزایش ظرفیت رقابتی و محصولات کشاورزی ملی در بازارهای بین‌المللی را مد نظر دارد.

در بخش آموزش نیز اهدافی نظیر فراهم کردن شرایط کار و توسعه در ساختارهای دولتی برای جوانان، اتصال تمام مدارس به اینترنت، حمایت از معلمان و پزشکان و پرداخت حقوق برای تربیت کودکان به یکی از والدین دنبال می‌کند.

همچنین تقویت ارتش جهت تأمین امنیت کشور، ادامه توسعه روابط در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای از جمله سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای نیز از دیگر برنامه‌های این حزب است.

رفارما

رفارما، حزب جدید با ایدئولوژی لیبرال است. نمایندگان این حزب نیز خود را اپوزیسیون می‌دانند. آنان برای اصلاح مدیریت دولتی، اهداف انجام اصلاحات قانون اساسی جهت تشکیل نظم دولت و روش مدیریت کشور، ارزیابی فعالیت وزارتخانه‌ها جهت تشکیل کاهش تعداد نهادهای دولتی، حذف دستگاه ریاست جمهوری، انتقال خدمات دولت به اینترنت، افزایش اختیارات استانداری‌ها و کاهش نظارت از طرف کابینه وزرا بر آنان را مطرح کردند.

همچنین در بخش قضایی نیز برنامه‌های کاهش نقش رئیس جمهور و احزاب سیاسی در سیستم قضایی مد نظر دارد.

از دیگر اصلاحاتی که  خواهان آن هستند، می‌توان به کاهش اختیارات کمیته امنیت ملی و تمرکز بر تأمین امنیت کشور در عرضه بین‌المللی، کاهش اختیارات دفتر دادستان کل، اصلاحات پلیس و فعالیت شفاف وزارت کشور و انتقال مدیریت بر سرویس ضدفسادی از کمیته امنیت ملی به پارلمان اشاره کرد.

چان کازات

چان کازات، حزب جدیدی که در سال 2020 در شبکه‌های اجتماعی مشهور شد. نمایندگان این حزب پیشنهاد مبارزه با فساد می‌دهند. با توجه به عدم فعالیت نهادهای امنیتی نمایندگان حزب از آمادگی برای مقابله با مقامات فاسد خبر دادند.

آنان انجام اصلاحات قانون اساسی را مد نظر دارند و در این راستا تشکیل نهاد به نام «کورولتای» (شورای مردمی) برای نظارت بر فعالیت نهادهای دولتی، تصویب نظام ریاست جمهوری در کشور، کاهش تعداد نمایندگان پارلمان از 120 تا 70، مبارزه با ارزش‌های غربی و ترویج سنت ملی
تشدید مبارزه با فساد و ممنوعیت حضور در ساختارهای دولتی برای افراد که منافع ملی قرقیزستان را نقض کردند، را به عنوان برنامه حزب خود مطرح کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان قانون اساسی توسعه انتخابات پارلمانی تعداد نمایندگان پارلمان دستگاه ریاست جمهوری ساختارهای دولتی دیگر برنامه نمایندگان این حزب کمیته امنیت ملی نیز برنامه هایی نهادهای امنیتی فعالیت نهادهای نیز برنامه مبارزه با فساد بین المللی نهادهای دولتی سیستم بهداشتی انجام اصلاحات بیمارستان ها مقامات دولتی قانون اساسی تأمین امنیت کیفیت خدمات نیز از دیگر مد نظر کاهش نظارت نظارت دولت دانشگاه ها امنیت کشور بخش اقتصاد زیرساخت ها کاهش تعداد اقتصاد نیز بخش خصوصی بر فعالیت فناوری ها نخست وزیر کسب و کار مد نظر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی از ظرفیت ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال جاری خبر داد.

محمدجواد صدری مهر که در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) سخن می‌گفت، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در زیست بوم فناوری نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها، گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلا استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

به گفته او، باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی همچنین از ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

 

دیگر خبرها

  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی