Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود علیمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: همه نویسندگان و پدیدآورندگان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را با موضوع زنجان شناسی در بخش اصلی و نویسندگانی که دارای شناسنامه در جغرافیای استان هستند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افراد در یکی از ۴۰ انتشاراتی استان زنجان اقدام به تولید اثر در سال ۹۸ کرده‌اند آثار خود را ضمن تکمیل فرم در همه زمینه‌ها برای بررسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

علیمحمدی با بیان اینکه ملاک داوری آثار ارسالی به این دوره از جایزه کتاب سال زنجان سال انتشار و شناسنامه کتاب خواهد بود، اضافه کرد: در این جایزه، ویراست جدید آثار علمی، اگر به تشخیص گروه داوری، 40 درصد نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، مجددا قابل بررسی خواهد بود.

فعالیت 24 ناشر در زنجان

معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این جشنواره شامل بخش ویژه دفاع مقدس نیز است که در قالب آثاری که در حوزه دفاع مقدس، مدافعین حرم و 3 هزار و 535 شهید زنجانی منتشر شده است، داوری خواهد شد.

علیمحمدی ادامه داد: طبق شرایط تعیین شده در فراخوان هر مولف باید سه نسخه از اثر خود را برای شرکت در فرآیند داوری حداکثر تا ۱۵ مهرماه به دبیرخانه تحویل دهد.

علیمحمدی درباره فرآیند خرید کتاب از مولفین و ناشران بیان کرد: اصولا خرید کتاب از مولفین و ناشران در سه ماهه آخر سال رخ می‌دهد و براساس آن طبق درخواست ناشر و مولف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از کتاب‌های چاپ شده را خریداری می‌کند.

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 90 کتاب در این استان چاپ شد که میزان خرید انجام شده از مؤلفین این کتاب‌ها در حدود 50 میلیون تومان بود، اضافه کرد: برای شفافیت موضوع لیست کتاب‌های خریداری شده در سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درج شده است.

وی همچنین گزارشی از وضعیت فعالیت ناشران و مؤلفان کتاب در استان زنجان ارائه کرد و افزود: در استان زنجان 40 انتشاراتی مجاز وجود دارد که در حوزه چاپ و نشر فعالیت دارند، اما نکته مهم اینجاست که از این تعداد فقط 25 انتشاراتی فعالیت داشته و طی یک سال گذشته حداقل یک کتاب را به چاپ رسانده است.

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با وجود چنین شرایطی استان زنجان وضعیت مطلوبی در حوزه چاپ کتاب دارد و خوشبختانه طی سنوات گذشته حضور نویسندگان جوان را در عرصه نویسندگی شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ کتاب استان زنجان دفاع مقدس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معاون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر

زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نمایشگاه پوشش عفیفانه در تاریخ ۲۸ تا ۲۹ فروردین در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در این نمایشگاه اولین کارگاه دو روزه نقاشی روی مقنعه، شال و روسری نیز برگزار می‌شود.

زارعیان اظهار داشت: این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر با همکاری انجمن هنر‌های تجسمی در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر گفت: در این نمایشگاه ۱۲ سرفصل نقاشی با تدریس دیباچی استاد این هنر ارزشمند آموزش داده می‌شود.

زارعیان بیان کرد: بانوان می‌توانند با قیمت بسیار مناسب چادر، مقنعه، روسری، شال و ... را در این نمایشگاه با طراحی‌های منحصر به فرد و زیبا خریداری کنند.

او تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر در مکان اشکذر واقع در نگارخانه فرهنگ و هنر مجومرد از این نمایشگاه بازدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر