Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بلومبرگ نوشت یک نفتکش بزرگ با پرچم ایران در حال بارگیری نفت خام ونزوئلا در بندر خوزه این کشور است تا به آسیا صادر شود.

 به نقل از بلومبرگ، ایران پس از نقض تحریم‌های آمریکا و ارسال اولین محموله نفت خود به ونزوئلا، حالا از همان کشتی برای کمک به این کشور آمریکای لاتین جهت صادرات نفت خام استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفتکش بزرگ «هانی» با پرچم ایران که آن را با نام «هورس» هم می شناسند، در حال بارگیری نفت خام «مری» ونزوئلا در بندر خوزه این کشور است. ارسال این محموله نفتی در شرایطی که اکثر شرکت های کشتیرانی و تاجران نفت از ترس تحریم های آمریکا تجارت با این کشور را کنار گذاشته اند، نقطه امیدی برای صنعت نفت ویران‌شده ونزوئلا است.

این نفتکش به تازگی دو میلیون بشکه میعانات گازی ایران را به ونزوئلا تحویل داده است. آمریکا در ماه اوت مانع رسیدن 1.116 میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا شد، بنابراین این نفتکش ماهواره خود را در راه رسیدن به این کشور آمریکای جنوبی خاموش می‌کند. گزارشات حاکی از آن است که نفتکش هانی محموله خود را در ونزوئلا تخلیه کرده ولی علائم ردیابی کشتی‌ها نشان می دهد هنوز در ساحل دبی قرار دارد.

 

پس از تحریم شدن 6 نفتکش و مالکان آنها توسط آمریکا به خاطر انتقال نفت خام ونزوئلا، این کشور که دارای بزرگترین ذخایر نفتی دنیاست، برای پیدا کردن نفتکشهایی که خطر تحریم‌های آمریکا را به جان بخرند، مشکل دارد.

انتظار می‌رود نفتی که در حال حاضر در نفتکش هانی بارگیری می‌شود در آسیا، اصلی ترین مقصد نفت خام ونزوئلا، فروخته شود.

تهران علاوه بر عرضه میعانات گازی، مواد غذایی و 1.5 میلیون بشکه نفت هم به ونزوئلا ارسال کرده است.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحریم های آمریکا نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که هر گونه تشدید تنش توسط نتانیاهو نازی و دیوانه علیه ایران می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

براساس گزارش المیادین، رئیس جمهور ونزوئلا پرسید که اگر هر کشور دیگری به سفارت آمریکا در یکی از شهر‌های جهان حمله می‌کرد، آمریکا چه می‌کرد؟ آیا او بدون انجام کاری آرام می‌ماند و فقط بیانیه صادر می‌کرد؟

رئیس جمهور ونزوئلا با یادآوری جنایاتی که آمریکا در افغانستان و عراق مرتکب شده است، ادامه داد: اگر این اتفاق می‌افتاد، آمریکا به آن کشور حمله می‌کرد.کسانی که هرج و مرج را تحمیل می‌کنند و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند، فاشیسم صهیونیست هستند که توسط آمریکا حمایت می‌شوند. 

اتحادیه بولیواری مردم آمریکای لاتین موسوم به آلبا (ونزوئلا - کوبا - بولیوی - نیکاراگوئه - آنتیگوا و باربودا - دومینیکا - گرانادا - سنت کیتس و نویس - سنت لوسیا - سنت وینسنت و گرنادین ها) نیز امروز سه شنبه تایید کرد که مصونیت رژیم صهیونیستی و شکست شورای امنیت که در برابر حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق سکوت اختیار کرد، خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری را با پیامد‌های غیرقابل پیش بینی ایجاد کرده است.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا پیشتر تایید کرد که وضعیت بی ثباتی در خاورمیانه در هفته‌های اخیر به دلیل نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غیرمنطقی بودن سیستم سیاسی صهیونیست‌ها و همچنین انفعال سازمان ملل متحد به شدت بدتر شده است.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب‌های شنبه و یکشنبه از هدف قرار دادن اهداف رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ده‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

در بیانیه فرماندهی سپاه پاسداران تاکید شده است که این عملیات موسوم به وعده واقعی در چارچوب مجازات جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند