Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت عرصه دفاع مقدس بارزترین وجه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌های تاریخ دنیا را غلبه بُعد معنوی بر آثار مادی آن برشمرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس توانست معادلات کلاسیک صحنه‌های نبرد را بر هم بزند.

علیرضا فضائلی‌منش در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با بیان اینکه در محله نازی‌آباد تهران و خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم، اظهار کرد: از 6 سالگی در یکی از مدارس منطقه نازی‌آباد به نام شهریار مقطع ابتدایی را گذراندم و پس از آن در مدرسه راهنمایی عراقی ادامه تحصیل دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نظام آموزشی پیش از انقلاب اسلامی در فضایی بسیار خشک و بی‌روح که بارزترین خصوصیت آن فقدان تربیت صحیح بود، سپری می‌شد به عبارتی هدف مدارس، آموزش بود و کمتر به جنبه تربیتی پرداخته می‌شد.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس در پاسخ به اینکه چند سالگی عازم جبهه حق علیه باطل شدید؟ بیان کرد: در 16 سالگی (سال 1360) در حالی که دانش‌آموز سال دوم متوسطه بودم به جبهه جنوب (خوزستان) اعزام شدم.

فضائلی‌منش با بیان اینکه وقایع دوران جنگ مجموعه‌ای از اتفاقات دارای آثار مادی و معنوی بود که در نوع خود منحصربه‌فرد و بی‌نظیر جلوه‌گر شد، عنوان کرد: بهترین عبارت و توصیف هشت سال دفاع مقدس، سخن رهبر فرزانه انقلاب است که فرمودند: «هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند.»

بارزترین وجه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها

وی با بارزترین وجه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌های تاریخ در نقاط مختلف جهان را غلبه بُعد معنوی بر آثار مادی آن برشمرد و چنین توضیح داد: هشت سال دفاع مقدس توانست معادلات کلاسیک صحنه‌های نبرد را بر هم زده و صحنه‌های غیرقابل محاسبه و شگفت‌انگیزی را خلق کند که در نتیجه آن ملت ایران با دست خالی و با وجود فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی با استعانت از ایمان قوی به خداوند متعال و اهداف عالی خود پیروز میدان جنگ شد.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه نخستین عملیاتی که شرکت کردید، کدام بود؟ یادآور شد: عملیات فتح‌المبین و دوم فروردین سال 1361 بود که 16 سال داشتم و رزمندگان موفق شدند دشمن را از منطقه غرب دزفول که کیلومترها از خاک میهن اسلامی را اشغال کرده بود، بیرون برانند.

فضائلی‌منش با بیان اینکه طی هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنوب، غرب و حتی کردستان حضور داشتم با تشریح چگونگی مجروح شدنش اینطور توضیح داد: قبل از عملیات والفجر هشت در سال 1364 و منطقه جنوب از ناحیه هر دو پا، دست و فک به افتخار جانبازی نائل آمدم.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس و فضای جبهه‌های حق علیه باطل یک فرهنگ برگرفته از دستورات و احکام اسلام و قرآن کریم بود، متذکر شد: ایران اسلامی در سایه چنین فرهنگ غنی که مجال توصیف آن در این اندک نمی‌گنجد، می‌تواند به سرمنزل مقصود و اهداف عالی خود دست یابد.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دفاع مقدس پیشکسوت عرصه دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه