Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تنش‌های مرزی بین هند و چین بازار فروش تسلیحات به دهلی نو توسط کشورهای غربی از جمله آمریکا به شدت گرم شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اندیا تودی؛ وزارت دفاع هند نظر مثبت خود برای خرید 30 پهپاد آمریکایی به ارزش 3 میلیارد دلار را اعلام کرد.

طبق اعلام این وزارت خانه قرار است پهپادها ریپر پس از ورود به خاک هند مستقیما به مرز لداخ اعزام شده و در عملیات های احتمالی علیه چین به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع هند خرید این هواپیماها را بسیار فوری و ضروری دانسته است و در این خصوص اعلام کرد: 6 فروند پهپاد آمریکایی طی روزهای آتی در لداخ مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

هند که پس از شروع تنش با چین بر سر مسائل مرزی به شدت در پی خرید تسلیحات غربی است پیش از این نیز تعداد جنگنده رافال از فرانسه خریداری کرده بود.

از سوی دیگر کمبود بودجه باعث شده تا فشار مشکلات اقتصادی بر مردم هند به شدت افزایش یابد و دولت اخیرا طرحی تصویب کرده که سبب کم شدن سود کشاورزان از فروش محصولاتشان می شود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند هند که دومین کشور بزرگ درگیر کرونا در جهان به حساب می آید ممکن است تا زمان پایان این بحران با 100 میلیارد دلار خسارت اقتصادی مواجه شود.

این در حالی است که به دلیل تنش های مرزی با چین و همچنین درگیری های که از سال ها پیش هند و پاکستان با هم دارند دولت دهلی نو یکی از بزرگ ترین خریداران تسلیحات از کشورهای غربی به حساب می آید و تنها از کشور آمریکا طی 12 سال اخیر 18 میلیارد دلار تسلیحات نظامی خریداری شده است.

ابراز نگرانی شدید هند و چین از فعالیت‌های یکدیگر در مرز لداخهند و چین بیش از 100 هزار نیروی نظامی در منطقه مورد مناقشه مستقر کردندسرما و یخبندان عامل جدید تعیین دست برتر در تنش‌های نظامی هند و چین

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگ تجهیزات نظامی اخبار آمریکا اخبار چین اخبار هند جنگ تجهیزات نظامی اخبار آمریکا اخبار چین اخبار هند هند و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد

ایسنا/اصفهان نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهش تولید به امیدآفرینی در جامعه برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی نیاز دارد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی در گفت‌وگو با ایسنا به اشاره به شعار سال و مشارکت بخشی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: در محیط  پر امید امکان مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد و جهش تولید رقم می‌خورد.

وی افزود: بذر ناامیدی امکان مشارکت مردم برای تولید را کاهش داده و مانع از رونق اقتصادی می‌شود از این جهت باید امیدآفرینی در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه نجف آباد رونق تولید را مستلزم مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: زمینه سازی افزایش نقش مردم در اقتصاد به افزایش تولید کمک کرده و کاهش بیکاری و مشکلات معیشتی را به همراه دارد.

وی معتقد است رونق تولید با فعالیت بخش خصوصی افزایش یافته و به دنبال آن مشکلات معیتی و اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته حجت الاسلام حسناتی باید برای اقتصاد پویا برنامه‌ریزی بلند مدت صورت بگیرد و مسئولان در کنار یکدیگر ریل تولید را توسعه دهند و با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع تولید وضع موجود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد تنها مختص به صنعت نیست، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد و همان مراکز کوچک صنعتی و تولیدی نیز حمایت شوند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است شرکت‌های تعاونی و فعالیت‌های جمعی در تحقق شعار سال برای جهش تولید و مشارکت مردمی نقش مهمی دارند و باید این زمینه‌ها نیز تقویت و توسعه پیدا کند.

وی آموزه‌های اسلامی و اعتقادی را نیز پشتوانه‌ای برای مشارکت در امر اقتصاد بیان کرد و یادآورشد: همواره علاوه بر توصیه به کار و تلاش فعالیت‌های جمعی و گروهی مثل تعاونی‌ها نیز سفارش شده که برای رونق اقتصاد نقش مهمی دارد.

حسناتی اضافه کرد: دشمن تلاش خود را برای رکود اقتصادی با هدف بر هم زدن نظم عمومی به کار گرفته تا نارضایتی ایجاد کند، اما با مشارکت مردم و تصمیم گیری‌های صحیح مسئولان گره‌های معیشتی رفع و اقتصاد پویا ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • کسادی بازار نان‌ خراسانی و بربری | رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد