Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار نسبت به افزایش تعداد ابتلایان و افراد بستری و فوتی بیماری کرونا در استان افزود: تعداد بیماران بستری روز به روز افزایش می‌یابد و در حال حاضر بیش از ۵۰ ‏درصد از بیماران کرونایی استان در بیمارستان‌های ارومیه بستری هستند. ‏

وی با بیان اینکه در ارومیه به شدت تحت فشار هستیم و تعداد مبتلایان و بستری‌های مربوط به کرونا افزایش می‌یابد افزود: هم ‏اکنون ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ‏بر‬ اساس تصمیم قرارگاه استانی مبارزه با کرونا، همه بیمارستان‌های دولتی، ‏خصوصی و خیریه ملزم به پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند. ‏

حسنی با اشاره به اینکه رفتار ویروس کرونا با رفتار ما در ارتباط مستقیم است و با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ‏سیر نزولی پیدا می‌کند تاکید کرد: مردم باید از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. ‏

وی با بیا اینکه حال حاضر ۲۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند یعنی از ۷۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است که می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری گردد و این یک هشدار است، ادامه داد: در وضعیت بحرانی قرار داریم و به دلیل بی تفاوتی به این بیماری فاز جدیدی از بیماری را شاهد هستیم و هم اکنون تعداد مبتلایان و بیماران بد حال افزایش یافته و وقتی ویروس با ورژن جدید مجدداً باز می‌گردد بسیار خطرناک‌تر، کشنده‌تر و با علائم متفاوت‌تر خواهد بود.

حسنی با تاکید بر اینکه همزمانی شیوع آنفلوآنزا با کرونا در ماه‌های آتی می‌تواند وضعیت را بدتر کند، خاطرنشان کرد: از افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در خواست می‌کنیم در خانه بمانند، یک اصل اساسی در مبارزه با کرونا داریم و آن دوری و اجتناب از هر اجتماعی، به هر شکل، با هر اسم و در هر کجا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۷ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک به بیماری و ۱۴۸ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.

کد خبر 5030894

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم حسنی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند