Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:02:33 GMT

کشف گونه جدید پیاز کوهی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۰۷۰۴

کشف گونه جدید پیاز کوهی

گیاه‌شناسان پژوهشکده علوم گیاهی در راستای همکاری‌های ملی و بین المللی خود با گیاه‌شناسان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و موسسه IPK آلمان موفق شدند یک گونه گیاهی جدید برای دنیا از ایران کشف کنند.

به گزارش ایسنا، این کشف، متعلق به گونه‌ای از جنس پیاز کوهی (Allium) از تیره Amaryllidaceae است که برای نخستین‌ بار از استان آذربایجان غربی شهرستان خوی جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی‌های تخصصّی گیاه‌شناسان این پژوهشکده و محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و متخصصان موسسه IPK مشخص شد که نمونه های مذکور گونه جدیدی برای علم گیاه‌شناسی و دنیا هستند.

صحت شناسایی و موقعیت تبارشناختی آن با استفاده از داده‌های مولکولی نیز مورد تایید قرار گرفت. نمونه هلوتایپ این گونه در هرباریوم دانشگاهی فردوسی مشهد نگهداری می شود.

بنا بر اعلام دانشگاه فردوسی مشهد، این گیاه با نام علمی Allium schisticola بصورت گزارشی در قالب یک مقالة تخصصی ISI در نشریه های "Phytotaxa" به آدرس https://www.biotaxa.org/Phytotaxa/article/view/phytotaxa.450.3.1 به‌چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران کشف یک گونه گیاهی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم) مشاهده یک پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال (فیلم) بلعیدن عجیب و ترسناک یک بز توسط اژد‌های کومودو (فیلم)

دیگر خبرها

  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی
  • باغ گیاه شناسی ایران
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی