Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@22:50:03 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۷/۰۲

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۰۸۳۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  به دنبال تشدید مجدد تنش ها بین آمریکا و چین و در حالی که نگرانی ها از کندی ترمیم اقتصادی همچنان ادامه دارد قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار سبب شده تا قیمت طلا طی روزهای اخیر تضعیف شود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد رشد به 1902 دلار و 4 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز 0.07 درصد رشد داشت و به 1909 دلار رسید.شاخص ارزش دلار به بالاترین رقم در طی 8 هفته گذشته رسیده است. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای کسانی شده که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز در سخنرانی نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت، چین باید برای «آزادسازی» ویروس کرونا در جهان مسئول شناخته شود. در واکنش به این اظهارات دولت چین ترامپ را به دروغگویی و سوء استفاده از تریبون سازمان ملل برای تحریک به رویارویی متهم ساخت.

 

سیاستگذاران ارشد اقتصاد آمریکا روز سه شنبه از احتمال اعطای کمک بیشتر به بنگاه های اقتصادی کوچک آسیب دیده از کرونا سخن گفتند، اما در مورد اینکه این کمک ها از چه وسعت و کیفیتی برخوردار باشند همچنان اختلاف نظر دارند.

 

در همین حال، چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شعبه شیکاگو گفته بانک مرکزی امریکا همچنان باید در مورد هدف گذاری تورمی خود بحث کند، اما ممکن است قبل از رسیدن نرخ تورم به متوسط 2 درصد شروع به افزایش نرخ بهره نماید.

 

نرخ پایین بهره موجب پایین آمده هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد قیمت فلز زرد می گردد.به دنبال شیوع موج دوم کرونا در انگلیس، این کشور دور جدیدی از محدودیت های اجتماعی را اعمال کرده است. این محدودیت ها احتمالا تا 6 ماه ادامه خواهد داشت.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین اقتصاد طلا آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد