Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر حبیبی در نشست ستاد برنامه‌ریزی و ساماندهی اربعین حسینی افزود: برای مدیران و دست‌اندرکاران ستاد ساماندهی اربعین حسینی استان قزوین خیلی سخت و دشوار است که امسال در آستانه اربعین حسینی برنامه‌ریزی کنند که زائران حسینی برای راهپیمایی حسینی و زیارت به عتبات عالیات نروند.

وی با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های گذشته عنوان کرد: جلسات ستاد ساماندهی اربعین حسینی در سال‌های گذشته با شور و تکاپوی بسیار زیاد به منظور هرچه پرشور برگزار شدن راهپیمایی حسینی برگزار می‌شد ولی امسال با وجود بیماری کرونا با وجود میل باطنی امکان انجام این سفر معنوی وجود ندارد چرا که سلامت مردم در اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حیسنی تا امروز کشور عراق هیچ مجوزی برای ورود به عراق برای ایام اربعین صادر نکرده است و دولت این کشور اعلام کرده هیچگونه امکانات برای پذیرش زائران خارجی ندارد بنابراین مردم استان به سمت مرزهای ایران و عراق حرکت نکنند.

هیات‌ها، عزاداران و موکب‌داران استان قزوین اخبار برگزاری مراسم اربعین حسینی را فقط از طریق مسئولان و رسانه‌های رسمی دنبال کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و شایعاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود که عزاداران برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند که هیچ‌گونه رسمیتی ندارد.

وی با بیان این که در استان قزوین هیچ راهپیمایی و پیاده‌روی با عنوان پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی نشده است، ادامه داد: به منظور برگزاری مراسم اربعین برنامه‌ریزی‌هایی برای فعالیت برخی از هیات‌های مذهبی با رعایت موازین بهداشتی انجام شده ولی هیچ برنامه برای پیاده‌روی اربعین حسینی چه در استان قزوین و چه در کشور عراق نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اربعین کرونا اربعین حسینی برنامه ریزی استان قزوین پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج‌ و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه اواسط خردادماه انجام می‌شود، گفت: ظرفیت اعزامی برای کاروان‌های حج‌تمتع در استان، هزار و ۹۸۰ نفر است که در حال حاضر هزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج‌تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌های اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق‌شناس افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از اعلام اولویت‌های مربوط به حج تمتع امسال، ثبت‌نام در کاروان‌ها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه‌های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خردادماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پرواز‌های بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: روند آموزشی حجاج از هفته‌های گذشته آغاز شده و زائران در دوره‌هایی که تمهید شده، حضور می‌یابند تا روند انجام مناسک، موارد موردنیاز در عربستان و همچنین ضرورت‌های زیارت و حضور در سرزمین‌ وحی را فرا بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • پیاده روی دختران رزنی به مناسبت هفته سلامت
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند
  • آرتتا از برنامه‌ریزی مسؤلان فوتبال انگلیس انتقاد کرد
  • افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها