Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در بازدید و بررسی مشکلات زیست محیطی شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه اولویت‌های دستگاه قضایی آذربایجان شرقی بر اساس برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضائیه، حفظ حقوق عامه، حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع و مبارزه با مفاسد در همه شئون است گفت :در خصوص شرکت پالایش نفت تبریز ۳ مولفه حمایت از تولید، سرمایه گذاری مشروع و اشتغال و حقوق عامه در کنار هم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اشتغال و توجه به تداوم فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی، نقش محوری و مهم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرم دارد.

او ادامه داد: شرکت پالایش نفت تبریز در حمایت از اشتغال نقش بسیار مهمی دارد و بر همین اساس امیدواریم در راستای ادامه حیات این واحد‌های تولیدی اقدامات خوبی انجام شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی دستگاه قضائی مبارزه با فساد است ادامه داد: قوه قضائیه مصمم به مبارزه با فساد بوده و با توجه به اقدامات اخیر شاهدیم که این مساله را از داخل قوه قضائیه شروع کرده و پیام این اقدامات برای جامعه این است که خط قرمزی برای تشکیلات قوه قضائیه وجود ندارد و هر کجا فسادی اتفاق بیفتد، به شدت برخورد می‌شود.

خلیل اللهیاضافه کرد: در کنار مبارزه با فساد در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، یکی از اقدامات دیگر دستگاه قضائی، حفظ اشتغال موجود و کمک به ایجاد اشتغال، تولید و حمایت از سرمایه گذاری مشروع است.

خلیل اللهی یادآوری کرد: بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه نباید اجازه دهیم حتی یک نفر در کشور بیکار شده و واحد تولیدی تعطیل شود که در این زمینه تاکنون در آذربایجان شرقی تعداد ۵۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ مشکل دار با حمایت قوه قضائیه به چرخه تولید برگشته و هم اکنون حتی در برخی موارد اقدام به صادرات نیز انجام می‌شود.

او با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی طبق قانون اساسی حفظ حقوق عامه بوده که در این خصوص دادستان مرکز استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نقش بسزایی دارند، گفت: در خصوص برخی مشکلات شرکت پالایش نفت تبریز تلاش کرده ایم بدون ایجاد مشکل برای اشتغال و تولید، حفظ حقوق عامه تامین شود.

به گفته او با توجه به گزارش‌های ارسالی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اقدامات خوبی در حفظ این موارد در شرکت پالایش نفت تبریز به انجام رسیده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ب افزود: شرکت پالایش نفت تبریز نقش بسیار مهمی در حمایت از اشتغال استان داشته و بر همین اساس امیدواریم در راستای ادامه حیات این واحد‌های تولیدی اقدامات خوبی انجام شود.

 شرکت پالایش نفـت تبریز در سـال ۱۳۵۳ طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال ۱۳۵۶ با ظرفیـت اسـمی ۸۰ هزار بشـکه در روز راه انـدازی شـد و سپس افزایـش ظرفیـت تولیـد به ۱۱۰ هزار بشکه در سال ۱۳۷۱ با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی به انجام رسید.

این شرکـت هـم اکنـون سهـم حـدود ۷ درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده هـای اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور در اسـتان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان را برعهده دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه اشتغالزایی چرخه تولید شرکت پالایش نفت تبریز آذربایجان شرقی قوه قضائیه حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه