Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح از ایجاد 30 هزار تخت بیمارستانی با شروع کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار امیر تاجیک صبح امروز در آیین افتتاح مرکز دیالیز درمانگاه ولایت آمل با اشاره به اینکه هنوز نتوانستیم از گنیجنه ای دفاع مقدس استفاده کنیم، اظهار کرد: در هر کجا از تفکر دفاع مقدس استفاده کردیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم، پیشرفت داشتیم است و موفقیت بسیاری خوبی کسب کردیم، در حوزه های دفاعی، نانو، سلول های بنیادین با این تفکر پیشرفت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بسیاری از اسیب های ما را بخاطر کم توجهی به تفکر جهادی دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: دشمن نقطه ضعف ما را هدف قرار داده وقتی سردار حاج قاسم را ترور کرد دشمن را تهدید کردیم و انتقام اولیه گرفته شد، اما دشمن هیچ عکس العملی نشان نداد؛چرا که دشمن فهمید چه ظرفیت و توانمندی برخوردار هستیم.

جانشین بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه درحوزه سلامت ظرفیت های خوبی داریم، عنوان کرد: چند طرح ملی با همکاری بسیج انجام دادیم، طرح ملی ریشه کنی فلج اطفال که در یک روز یک میلیون کودک واکسینه شدند و این در سطح منطقه و جهان کم نظیر بود و همینطور طرح ملی ریشه کنی سرخک و سرخیجه نیز فعالیت های خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در بیماری کرونا که به محض مشاهده بیماری همه ظرفیت بسیج و نیروی مسلح ببیش از 30 هزار بیمار مبتلا در درمانگاههای و مراکز ما بستری و درمان شدند و  در هر دو دوره ابتلای بالای بیماری بود برحسب ضرورت بیش از 30 هزار تخت ایجاد کردیم و بیمارستان های صحرایی را بکار بردیم، توانمندی و ظرفیت بیشتری وجود دارد که امیدواریم نیاز به ان ایجاد نشود.

تاجیک یکی از اشکالات سیستم سلامت را توزیع وعادلانه سلامت خواند و افزود: در این زمینه دچار مشکل هستیم به این دلیل هر چه از مرکز فاصله می گیریم از امکانات و خدمات کمتری برخوردار هستم، خدمات براساس نیاز تعریف نمی شود، این مرکز یکی از نیازهای اساسی این شهر بود که باید از خیرین تشکر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام وسایل و تجهیزات این درمانگاه تماما از تولید داخل کشور است که با وجود شرایط تحریم ظالمانه این شان از خودکفایی کشورمان است.

فرمانده سپاه کربلا در این مراسم با اشاره به اینکه مازندران ده هزار و 400 شهید در دفاع مقدس و 42 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، گفت: دشمنان نه نها میخواستند انقلاب را از پای دراورند بله هدف اسلام بود که با وجود رشادت های جوانان کشورمان هم خاک را نگه داشتیم و هم عزت و سربلندی اسلام را حفظ کردیم.

سیاوش مسلمی با تاکید اینکه مدافعان سلامت علی رغم تحریم های ظالمانه ای با نثار جان خود رضایتمندی را در جامعه شکل داده اند، اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که برای مردم اسایش و راحتی را بیاوریم مجموعه کلیلک های 4 میلیون 200 هزار خدمت به مردم ارائه کردند.

فرمانده سپاه کربلا  تصریح کرد: در هر دو مرحله کرونا، صد و 92 هزار خدمت اختصاصی داده شده که خوشبختانه فعالیت چشمگیری بوده است.

وی گفت: تجیهزات این درمانگاه اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال در حوزه درمانی خدمت رسانی کردیم، هر آنچه در سپاه انجام می شود برای رضایت و اسایش مردم است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری

آفتاب‌‌نیوز :

فرحزاد جباری در خصوص آلرژی در فصل بهار اظهار کرد: آلرژی به این علت ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی افراد با زمینه‌های ژنتیکی که دارند، مستعد پاسخ نابه‌جا نسبت به محرک‌های محیطی است.

وی با بیان اینکه علائم آلرژی می‌تواند مربوط به عوامل محرک محیط بیرون مانند گرده درختان، چمن‌ها و علف‌ها، عوامل محرک داخل منزل مانند حیوانات خانگی و پرندگان و یا در پاسخ به مواد غذایی و دارو‌ها باشد، عنوان کرد: هر ماده غذایی ممکن است حساسیت‌زا باشد. برخی غذا‌ها مانند لبنیات، شیر، تخم مرغ یا گندم حساسیت بیشتر و همچنین ارزش غذایی بیشتری دارند، بنابراین حذف آن‌ها ممکن نیست. این اهمیت دارد که مواد غذایی حساسیت‌زا را شناسایی و به بیمار کمک کنیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: محرک‌های خارج از منزل که مربوط به گرده درختان و چمن‌ها است، به فصل ارتباط دارد. علائم بیماران مستعد از اواخر اسفند شروع می‌شود، در تابستان به اوج می‌رسد و در پاییز با بارندگی و سرد شدن هوا رو به بهبودی می‌رود. این علائم در هر کشوری بسته به پوشش گیاهی و شرایط آب‌وهوایی متفاوت است.

دکتر جباری بیان کرد: علائم آلرژی می‌تواند در قسمت‌هایی که محرک وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند، ایجاد شود. علائم می‌تواند در قسمت تنفسی فوقانی بیشتر در بینی به صورت عطسه، آبریزش، خارش و گرفتگی بینی همراه با خارش چشم، اشک ریزش، خارش گوش و یا درد و خارش گلو باشد. علائم همچنین می‌تواند در قسمت‌های تنفسی تحتانی مانند ریه به صورت سرفه، تنگی نفس و آسم خود را نشان دهد.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: ممکن است علائم درگیری در پوست به صورت کهیر یا اگزما یا به صورت علائم گوارشی مانند دل‌درد، اسهال و درد‌های شکمی بروز کند. در موارد شدید شوک آنافیلاکسی ایجاد می‌شود و این زمانی است که عامل محرک می‌تواند چند ارگان را با هم درگیر کند و باعث افت شدید فشار خون، تپش قلب، درد‌های شکمی، کهیر منتشر و تنگی نفس شود که حیات فرد را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نوع درمان آلرژی به عاملی که ایجاد می‌شود و روند بیماری بستگی دارد، تصریح کرد: آلرژی زمینه ژنتیکی دارد، بنابراین فعلا حذف عامل یعنی ژن در روند درمانی ممکن نیست و شاید در آینده نزدیک هم ممکن نباشد.

روش دیگر این است که عامل محرک را حذف کنیم. در خصوص غذا‌ها و دارو‌ها حذف بهترین گزینه است، یعنی آن ماده غذایی مصرف نشود مگر اینکه ماده مهمی در زندگی فرد بوده و اهمیت غذایی بالایی داشته باشد. در این مورد پزشک می‌تواند به فرد کمک کند و حساسیت وی را از بین ببرد، اما در مورد موادی که کمتر ارزشمند هستند، توصیه به قطع مصرف می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در خصوص عوامل تنفسی به علت اینکه پراکندگی وجود دارد، خیلی موفق به قطع عامل نیستیم، بنابراین باید مکان جغرافیایی تغییر داده شود یا به عبارتی افراد مهاجرت کنند. معمولا در مناطق مرطوب محرک‌های محیطی و گرده فضای سبز کمتر تاثیر می‌گذارد. عوامل داخل منزل مانند حیوانات را نیز باید حذف کرد.

جباری خاطرنشان کرد: روش دوم این است که درمان را شروع کنیم. اگر آلرژی‌ها کنترل نشوند می‌توانند عوارضی ایجاد کنند که فرد را بیشتر آزار می‌دهد. در این موارد باید مصرف دارو‌ها شروع شود. دارو‌های خط اول دو نوع هستند. یک نوع برای افرادی است که علائم آن‌ها چند روز تا دو هفته ادامه دارد، بنابراین آنتی‌هیستامین می‌تواند کمک‌کننده باشد. اگر علائم افراد شدید و طولانی بوده و بیش از یک یا دو ماه ادامه داشته باشد، باید از اسپری‌های بینی برای آلرژی بینی و اسپری‌های ریه برای آسم استفاده شود.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: مرحله سوم درمان بیمارانی است که درمان‌های معمول برای آن‌ها جوابگو نیست، در این موارد آلرژیست می‌تواند کمک کرده و ایمونوتراپی را شروع کند. ایمونوتراپی روشی است که در آن عامل محرک را به کرات با دوز‌های مشخص که حساسیت جدی ایجاد نکند، تحت تاثیر قرار می‌دهند تا سیستم ایمنی تحریک شود و در مقابل این عوامل مقاومت داشته باشد.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد افراد بعد از اتمام دوره بهبود پیدا می‌کنند. دوره درمان حداقل سه سال طول می‌کشد و هزینه‌های زیادی دارد. بهتر است افرادی که آلرژی دارند از همان ابتدا درمان‌های معقول را شروع کنند تا نیاز به ایمونوتراپی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • ایجاد روحیه امید و همبستگی ملی از ثمرات وعده صادق است
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد