Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، مراسم الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه صبح امروز (چهارشنبه) در بندرعباس و با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم گفت: فیلم برداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپاد‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار علیرضا تنگسیری افزود: با الحاق این پهپاد‌ها تمام ماموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپاد‌های بومی ایرانی قرار می‌گیرد.

وی گفت: رصد و پایش همه تحرکات دریایی هم با این پهپاد‌ها رهگیری می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پهپاد‌های الحاق شده کاملا بومی، و بدست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده است.

سردار تنگسیری افزود: سه فروند از این پهپاد برای نخستین بار رونمایی شده است و قابلیت انجام ماموریت از روی شناور برای اهداف مورد نظر دارد.

وی گفت: این پهپاد‌ها شامل پهپاد عمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد چهار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پهپاد مهاجر شش نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپاد‌های است که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد.

سردار تنگسیری افزود: این پهپاد با شعاع پرواز بیش از ۲۰۰ کیلومتر، توانایی حمل ۴ موشک و انجام ماموریت در همه شرایط آب و هوایی دارد.

دو فروند بالگرد آب نشین و ۴ فروند بالگرد با ظرفیت‌های رزمی و حمل موشک هم امروز به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

سردار سلامی: دشمنان ایران منزوی هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: امروز می‌بینیم دشمن نه در جنگ‌های مستقیم و نه در جنگ‌های نیابتی نتوانسته است موفقیتی به دست آورد.

سردار سلامی افزود: دشمن اکنون در شورای امنیت و سازمان ملل تنها شده و این یکی از نشانه‌های انزوای استکبار جهانی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سپاه پهپاد امنیت شناور بالگرد سردار تنگسیری خلیج فارس نیروی دریایی سپاه پاسداران نیروی دریایی سپاه پهپاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • چهره‌های ایرانی که کابوس نتانیاهو شده‌اند + عکس