Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به زودی نرم افزاری رایانه ای ارایه می کند که درخواست انجام و امکان رزرو زمان ادای عمره از طریق آن ممکن خواهد بود.

 

محمد بن طاهر بنتن وزیر حج عربستان گفت که این وزارت خانه به زودی از طریق اینترنت برنامه ای را ارایه خواهد کرد که به شهروندان و افراد مقیم این کشور این اجازه را خواهد داد که درخواست ادای عمره و امکان رزرو زمان ادای مناسک و استفاده از خدمات جانبی خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرم افزار مربوطه تا هفته آینده در دسترس قرار می گیرد،  افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی گرفته شده است .

خبرگزاری دولتی عربستان (واس) امروز (چهارشنبه) هم به نقل از عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس رییس امور مسجد الحرام و مسجد نبوی (ص) گزارش داد که امکان حضور عمره گزاران در مسجد الحرام و همچنین زیارت روضه شریفه در مسجد النبی(ص) به صورت تدریجی فراهم شده است .

وی افزود : حضور تدریجی عمره گزاران در مسجدالحرام و مسجد النبی (ص) در راستای تدابیر پیشگیرانه برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است .

دولت عربستان حج تمتع امسال را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور زایران خارجی برگزار کرد و تنها حدود ۱۰ هزار نفر از اتباع و افراد مقیم این کشور موفق به ادای حج تمتع شدند.

یک منبع رسمی در وزارت کشور عربستان هم گفت که این کشور اجازه برگزاری عمره مفرده با رعایت پروتکل های بهداشتی را صادر کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس» بر اساس بیانیه منتشر شده، این اقدام به دلیل تقاضای بسیاری از مسلمانان در داخل و خارج از کشور برای انجام عمره و تشرف به مناسک حج صورت گرفته است.
طبق این بیانیه انجام مراسم عمره مفرده  و ورود به مسجد الحرام و زیارت مسجد نبوی به صورت تدریجی انجام خواهد شد.
انجام عمره به سه مرحله تقسیم بندی می شود در مرحله اول: شهروندان و ساکنان عربستان از اکتبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۸) می توانند وارد مسجد الحرام شوند که برای این مرحله به طور میانگین ۶ هزار زائر در روز با رعایت اصول بهداشتی در نظر گرفته شده است.
و در مرحله دوم  که از ۱۸ اکتبر شروع می شود  در حدود ۱۵ هزار عمره گزار و ۴۰ هزار نمازگزار می توانند مناسک حج  عمره را در مسجدالحرام و مسجد النبی  به جا آورند.
در مرحله سوم به همه عمره گزاران در داخل و خارج عربستان از اول نوامبر (آذر) اجازه ورود به طور تدریجی به مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) داده می شود این اقدامات تا زمان اعلام رسمی پایان شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه ورود زائران خارجی فقط در صورتی امکان پذیر است که وزارت بهداشت اعلام کند که این کشور از نظر انتقال کووید ۱۹ در وضعیت بحرانی قرار ندارد.
در مرحله چهارم با اعلام از بین رفتن خطرات این بیماری همه گیر، ۱۰۰ درصد  ظرفیت مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص)  به همه زائران اختصاص می یابد.
این منبع اظهار داشت که ورود زائران و نمازگزاران طبق برنامه ای تنظیم شده  با هدف رعایت استانداردهای بهداشتی و کنترل های مورد تأیید وزارت بهداشت و مقامات ذی صلاح توسط وزارت حج و عمره عربستان  اجرا می شود.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا الحرام و مسجد مسجد الحرام مسجد النبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصویب قطعنامه آتش بس در نوار غزه در شورای امنیت استقبال می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی تأکید شد: ما مجدداً از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که مسؤولیت خود را برای توقف حملات اسرائیل به غیرنظامیان در غزه به عهده بگیرند.

وزارت امور خارجه مصر هم از تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه در شورای امنیت، نخستین گام مهم و ضروری برای توقف خونریزی و پایان دادن به تلفات غیرنظامیان فلسطینی است.

قاهره تأکید کرد: ما خواستار اجرای فوری آتش‌بس به گونه ای هستیم که راه را برای مقابله با همه عوامل بحران باز کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم اعلام کرد که از تلاش های شورای امنیت برای عمل به مسؤولیت های خود در حفاظت از مردم فلسطین که در معرض نسل کشی هستند، استقبال می کنیم.

کد خبر 6062431

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • صعود چهار تیم قطعی شد / شگفتی تیم ملی تاجیکستان برابر عربستان
  • صعود چهار تیم قطعی شد/ شگفتی تیم ملی تاجیکستان برابر عربستان
  • توضیحات ظریف درباره کتاب خاطرات دوران وزارت خارجه: نامش را از حافظ گرفتم
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • آمار عمره‌گزاران اعلام شد
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه