Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@08:35:32 GMT

به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق حرکت نکنید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۰۵۰

به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق حرکت نکنید

سفیر ایران در عراق از هموطنان خواست که به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایرج مسجدی در یک پیام صوتی خطاب به هموطنان و علاقمندان به شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد:  همانطور که پیش از این چندین بار بیان شده است امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس  کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زائر  خارجی از جمله از  ایران و سایر کشورها برای شرکت در مراسم  راهپیمایی اربعین حسینی  معذور است  و در واقع  دولت عراق تصمیم گرفته،که به  زائران خارجی  اجازه ورود  به این کشور برای شرکت در این مراسم داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه علت آن نیز فقط ، جلوگیری از شیوع  بیشتر ویروس کرونا است ،  گفت:  جمهوری اسلامی ایران نیز به تصمیم عراق احترام می گذارد و در این زمینه با  دولت این کشور همکاری می‌کند و در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم شریف ایران و زوار  ایرانی تصمیم گرفته از اعزام زائر به عراق خودداری کند.

 وی ادامه داد:  امسال مراسم  راهپیمایی اربعین حسینی  فقط توسط خود عراقی ها انجام می شود و  من علاقه‌مندان به سیدالشهدا می‌خواهم که با مقامات و مسئولان دو کشور ایران و عراق در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و به هیچ وجه به سمت مرزهای جمهوری عراق نیایند.

وی خاطر نشان کرد:  این تصمیم حتماً در جهت خیر، صلاح و سلامت مردم عزیز اتخاذ شده است و  در همین چارچوب از هموطنان گرامی  می‌خواهم که به تصمیم مقامات دو کشور در این زمینه  احترام بگذارند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: زائران اربعین حسینی اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: امروزه به واسطه تلاش‌های نیروهای مسلح، امنیت در زمین و هوای غرب کشور برقرار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح گرامیداشت روز ارتش که در ستاد فرماندهی ارتش کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 29 فروردین ماه روز بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و ارتش قهرمان است.

وی ضمن بزرگداشت روز ارتش و خیر مقدم به همه مهمانان گفت: گردنه‌های برافراشته کردستان خود گواه و حاکی از رشادت‌ها و جانفشانی نیروهای ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح؛ سپاه، انتظامی، مرزبانی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان با اشاره به شهید چمران تصریح کرد: ما رشادت‌های شهیدان بابایی و آبنشاسان را فراموش نمی‌کنیم. همه مردم و نیروهای مسلح رشادت‌های ارتش در قبل از جنگ، آرام‌سازی منطقه و سال‌های دوران دفاع مقدس را به یادگار دارند.

وی بیان کرد:  امروز به واسطه همین تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح؛ امنیت غرب و جنوب کشور و مرزهای شرقی، دریا و هوا پایدار و در آرامش کامل است که باید این وضعیت را قدر بدانیم.

رحمت‌پور عنوان کرد: موفقیت‌ها و بزرگی‌ها و بالندگی‌های که در کشور داریم با خون دل‌ها به دست آمده و حاصل رشادت رزمندگان و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: 29 فروردین ماه، سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر مقام معظم رهبری "یک روز تاریخی و پر مضمون و جزو خاطره‌های ماندگار و معنادار به حساب می‌آید" یادآور رشادت‌های دلیرمردانی است که دفاع از میهن بر سرلوحه افتخاراتشان می‌درخشد.

فرمانده قرارگاه ارتش استان کردستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مخلص و سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیاد شیرازی، مطالعه زندگی و اخذ الگو و سرمشق از این شهید والا مقام را بر همگان واجب دانست.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید