Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-از ابتداى شیوع کرونا، با تعطیلى مدارس و مجازى شدن آموزش‌ها، کودکان و نوجوانان خانه نشین شده و تحرک کافى مانند گذشته را ندارند از همین رو برای پیشگیری از ابتلا به چاقی نیاز است والدین از رژیم غذایی مناسبی برای فرزندان خود در نظر بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارى تسنیم از بندرعباس، از ابتداى شیوع کرونا، با تعطیلى مدارس و مجازى شدن آموزش‌ها، کودکان و نوجوانان خانه نشین شده و تحرک کافى مانند گذشته را ندارند از طرف دیگر برخى از دانش آموزان نیز در مدرسه حضور می‌یابند و از آموزش حضوری بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این رو تغذیه مناسب براى دانش آموزان خانه نشین از اهمیت ویژه‌ترى برخوردار شده است چرا که آن دسته از دانش آموزانى که به مدرسه می‌روند و در معرض شیوع کرونا هستند باید نکات تغذیه‌ای را رعایت کنند، و دانش آموزان که در خانه می‌مانند هم باید با تغذیه مناسب، مواظب اضافه وزن و سلامت خود باشند.

میان وعده‌هاى مجاز مصرفی در این ایام

در این رابطه کارشناس تغذیه و رژیم درمانى جزیره قشم، در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: استفاده از میان وعده براى کودکان و نوجوانان چه در خانه و چه در مدرسه حائز اهمیت است، می‌توان از خشکبار، خرما و انواع مغزها و دانه‌ها (از نوع بدون نمک) شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی طبیعى، میوه، بیسکوئیت بدون کرم، کیک و کلوچه استفاده کرد.

مریم روح الامینى ادامه داد: لقمه سالم( نان و پنیر و سبزی و گردو یا گوجه و خیار، تخم مرغ و غیره) و غذاهای پخته(انواع آش و عدسی و سایر حبوبات پخته) که در خانه تهیه شده باشد، براى میان وعده مناسب است.

میان وعده و تغذیه غیر مجاز مصرفى

روح‌الامینى در این خصوص اظهار کرد: از مصرف فرآورده‌های غلات حجیم شده(با هر نام تجاری)، انواع چیپس‌هاى سیب زمینی و ذرت، انواع یخمک، نوشابه های گازدار و ماءالشعیر، آدامس های حاوی مواد قندی، سوسیس ،کالباس و کلیه فرآورده‌های حاوى آنها و انواع آبمیوه‌های دارای قند افزوده، باید پرهیز شود چراکه سالم نبوده و موجب افزایش وزن هم می‌شود.

وى افزود: از دوغ گازدار، انواع همبرگرهای کمتر از 70 درصد گوشت و اشترودل غیرگوشتی که بدون بسته بندی و فاقد مجوزهای بهداشتی از وزارت بهداشت هستند، انواع لواشک، آلو و آلوچه بدون بسته بندی و فاقد مجوزهای بهداشتی وزارت بهداشت و آب نبات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند، نباید استفاده کرد.

تقویت سیستم ایمنى بدن با تغذیه مناسب

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانى در این رابطه گفت: در این ایام، از منابع غذایی ویتامین A مثل تخم مرغ، گوشت، ماهی، جگر و میوه‌ها مثل موز و مرکبات و سبزی‌های زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، لبو، شلغم، هویج، فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی، استفاده شود چرا که باعث تقویت سیستم ایمنى بدن می‌شوند.

روح الامینى اضافه کرد: از منابع غذایی ویتامین C مانند مرکبات و سبزی‌هاى سبز رنگ (به ویژه آب تازه میوه‌ها و سبزی‌ها) یا آب نارنج یا آب لیمو ترش تازه همراه غذا و سالاد استفاده گردد چرا که سبب افزایش اشتها، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیرى از افزایش وزن می‌شود.

هرمزگان| بهترین رژیم غذایی در زمان تب کرونا چیست؟رژیم غذایی پرچرب و آنتی‌‌بیوتیک، عوامل مهم بروز بیماری‌‌های التهابی رودهفیلم/ چرا حذف "نمک طبیعی" از رژیم غذایی روزانه باعث تهدید سلامت است؟!

وى پیرامون مواد غذایى دیگرى که موجب تقویت سیستم ایمنى می‌شود، بیان کرد: از منابع غذایی روی و آهن مانند گوشت، تخم مرغ، مرغ، غلات کامل،حبوبات و انواع ماهی یا میگو استفاده شود همچنین مصرف حداقل دو بار در هفته ماهى براى تامین چربی‌های امگا 3 که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند، مفید است.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانى تصریح کرد: از منابع غذایی سلنیوم مانند تخم مرغ، مغزها، ماهی، میگو، قارچ، موز و برنج قهوه‌اى استفاده شود چرا که مصرف سلنیوم باعث کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنى بدن می‌شود.

روح الامینى تاکید کرد: بعنوان میان وعده از آجیل‌ها که منبع خوبی از ویتامین E و روی و سلنیوم هستند، استفاده شود اما توجه شود که آجیل‌ها همچنین حاوی مقادیر زیادی چربی هستند و مصرف زیاد آنها موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.

به گزارش تسنیم، علاوه بر اینکه رعایت این موارد براى سلامت کودکان و نوجوانان در ایام شیوع کرونا مهم است اما این نکات تغذیه‌ای نسبت به گذشته تغییر چندانى نکرده است و همواره این گروه سنى باید تغذیه سالم و متنوعى جهت حفظ سلامتى خود، رشد کافى و مناسب و همچنین جلوگیرى از اضافه وزن و بروز مشکلات و بیمارى در آینده، داشته باشند.

گزارش از سمانه جیشی 

انتهای پیام/868/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان منابع غذایی استفاده شود رژیم غذایی شیوع کرونا میان وعده تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی

به گزارش جام جم آنلاین لرستان کرم گودرزی در حاشیه بازدید از این پروژه اظهارکرد: در راستای افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه گاز و همچنین همکاری جهت تسهیل در ادامه راهسازی جاده جدید خرم آباد به کوهدشت جابه جایی خط تغذیه ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن روستاهای محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی با ایمنی و موفقیت کامل انجام شد.
وی ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی و ارائه توصیه های فنی گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم روستاهای محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی، تعمیرات، مقاوم‌سازی و تاب‌آوری خط تغذیه مذکور با تلاش و توان فنی مجموعه کارکنان بهره برداری با ایمنی و موفقیت به اتمام رسید.
گودرزی ضمن تشکر از مجموعه کارکنان ناحیه گازرسانی شهرستان چگنی گفت: با توجه به ضرورت عملیات مذکور، انجام این پروژه با حداقل زمان ممکن و عدم قطع گاز گسترده در بخش خانگی و استفاده از توان عملیاتی شرکت در بخش تجهیزات و نیروی انسانی انجام شد که علاوه بر اقدام به موقع و به حداقل رساندن تعمیرات باعث صرفه جویی مالی پنج میلیارد ریالی شد.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی