Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -  دبيركل كميته ايراني اتاق بازرگاني بين المللي (ICC) در حكمي يونس مظلومي را به سمت "دبير كميسيون بيمه" كميته ايراني ICC منصوب كرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد، خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، در حکم انتصاب یونس مظلومی، شناسایی مسائل بین المللی صنعت بیمه در راستای برنامه های مدیریت منابع مالی ICC، جهت تسهیل فضای کسب و کار ایران را بعنوان یک اولویت مهم برای کمیسیون بیمه مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونس مظلومی دارای دکترای مدیریت از دانشگاه بوردوی فرانسه و دانش آموخته مدیریت بیمه از دانشگاه علوم اقتصادی و دارایی است. وی همچنین استاد دانشکده بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی است.

مظلومی در حال حاضر مدیرعامل بیمه تعاون است. عضویت در هیات مدیره بیمه رازی، عضویت در انستیتوی بیمه گران لندنCII ، انجمن مدیران صنایع و اتاق بازرگانی و مدیرعاملی شرکت خدمات بیمه ای سایان، از جمله سوابق بیمه ای یونس مظلومی است.

کمیسیون بیمه کمیته ایرانی ICC، اولین بار در سال ١٣۶۵ به ریاست دکتر نادر مظلومی آغاز به کار کرده بود. کمیته ایرانی ICC (کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی) در سال ۱۳۴۲ تأسیس و پس از چند سال وقفه، دوره جدید فعالیتش از سال ١٣۶۴ آغاز گردید.

گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور از طریق تسهیل مبادلات و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی، ارائه سیاست‌ها و راه‌حل‌های بازرگانی، کمک به حل اختلافات از طریق داوری و سایر روش‌های حل اختلاف و ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین‌المللی در کلیه بخش‌های اقتصادی از جمله مسوولیت های کمیته ایرانی اتاق بین المللی بازرگانی (ICC) است. محمد خزاعی، سفیر اسبق و نماینده دائم ایران در سازمان متحد از سال گذشته دبیرکلی کمیته ایرانی (ICC) را بر عهده دارد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: کمیته ایرانی یونس مظلومی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ مدتی است دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شورای اسلامی به دنبال تعطیلی یک روز در کنار روز جمعه جهت افزایش تعطیلات پایان هفته هستند اما مساله چالش‌برانگیر در این میان انتخاب یکی از روزهای شنبه است. بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بزرگ‌ترین مخالفان تعطیلی روز پنجشنبه هستند زیرا معتقدند تعطیلی پنج‌شنبه، ایران را یک روز کاری از جهان عقب می‌اندازد و نتایج زیانبار اقتصادی زیادی دارد؛ از سوی دیگر مخالفان تعطیلی روز شنبه می‌گویند تعطیلی این روز از جهت شباهت با آیین یهودیت پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید؛ نامه خانه صمت به مجلس درباره تعطیلی شنبه

درباره آخرین وضعیت افزایش تعطیلات پایان هفته و تعیین تکلیف تعطیلی شنبه یا جای پنج‌شنبه با سید سلمان ذاکر؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم شورای اسلامی گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

سید سلمان ذاکر به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ابتدا اظهار نظری درباره تعطیلی روزهای شنبه یا پنجشنبه نکرد و تصمیم‌گیری درباره این مساله را به دولت واگذار کرد اما سرانجام روز یکشنبه هفته جاری قریب به یک و ساعت نیم این موضوع در کمیسیون اجتماعی مود بحث و بررسی قرار گرفت که در این جلسه اعضایی از مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی حضور داشتند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیلات پایان هفته روی دو موضوع گفتگو کردیم؛ یکی قطعیت تعطیلی دو روز برای پایان هفته و دیگری تصمیم‌گیری برای انتخاب روز شنبه یا پنج‌شنبه برای تعطیلی پایان هفته بود.

نماینده ارومیه در ادامه افزود: سرانجام به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه قدم خوبی برای افزایش درآمد سرانه کشور و استمرار روابط تجاری با سایر کشورهای همسایه و جهان است و روی معیشت مردم تاثیر مستقیم دارد. البته برخی اشکالات کلامی درباره تعطیلی شنبه مطرح شد از جمله اشتراک آن با آیین یهودیت، که اعضای اتاق بازرگانی گفتند از نظر علمای عظام در این زمینه منعی وجود ندارد و قرار شد اعضای اتاق بازرگانی از دفتر مقام معظم رهبری هم استعلام بگیرند.

ذاکر تصریح کرد: درباره تعطیلی پایان هفته در کشور تبعیض وجود دارد؛ پنجشنبه‌ها در برخی موسسات تهران تعطیل است و در برخی شهرستان‌ها تعطیل نیست و این تشتتی که برای دو روز تعطیلی وجود دارد، نوعی بی‌احترامی به قانون و افکار عمومی است بنابراین در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواهان تعطیلی قطعی دو روز در هفته هستیم و روزهای مورد نظر ما و اعضای اتاق بازرگانی که در جلسه بودند، جمعه و شنبه است تا مردم هم به مناسک مذهبی برسند و هم امور اقتصادی روی زمین نماند اما رای‌گیری نشد تا استعلام‌های لازم را از مراجع و دفتر رهبری گرفته شود و نظر نهایی کمیسیون را به مجلس اعلام کنیم.

ذاکر گفت: رای اعضای کمیسیون برای تعطیلی دو روز پایان هفته لب مرزی بود اما مجلس باید به این موضوع به عنوان یک مطالبه ملی تن دهد، به همین علت آقای قالیباف گفتند این موضوع دو شوری باشد تا بیشتر چکش‌کاری شود و به نظر من رای آوردنش در این مجلس قدری سخت خواهد بود.

ذاکر درباره ایرادات طرح شده درباره تعطیلی روز شنبه نیز گفت: این ایرادات شبهه است و هیچ عالمی نگفته که تعطیلی شنبه اشکال شرعی دارد. اعضای اتاق بازرگانی گفتند از چهار نفر از علما استعلام گرفتیم که منعی در این زمینه اعلام نکرده بودند البته حساسیت‌هایی وجود دارد که منتظر استعلام از دفتر مقام معظم رهبری هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ پیشتر پیشتر ولی اسماعیلی؛ رییس کمیسون اجتماعی مجلس درباره جلسه یکشنبه این کمیسون با اعضای اتاق بازرگانی گفته بود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد. پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1228233 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرویز مظلومی: استقلال استادیوم می خواهد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی