Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرتضی کلاهدوزان افزود: دانشجویان مقاطع دکتری معمولا دو ترم به آموزش دروس دارند و سال دوم به بعد به فعالیت پژوهشی می پردازند بنابراین برای بیشتر این دانشجویان حضور در کلاس درس مطرح نیست.

وی افزود: برای دانشجویان ورودی جدید و قدیم در این مقطع که درس دارند نیز برنامه ریزی شده تا بتوانند سه هفته در دانشگاه حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنن اظهار داشت: در دوره تحصیلات تکمیلی حضور دانشجو و همکاری با استاد جهت پیشبرد اهداف پژوهشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلاهدوزان گفت: این دانشگاه بیش از ۶ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد که به نسبت ۲ به ۱ بین مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شوند. هرساله حدود هزار و ۵۰۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد و  و حدود ۳۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه پذیرش می شوند.

وی همچنین درمورد ثبت نام ورودی های جدید این دانشگاه گفت: ا توجه به شیوع بیماری کرونا و تاخیر در برگزاری کنکور سراسری و همچنین براساس اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور، پیش بینی می شود که ثبت نام دانشجویان تازه ورود با تاخیر و از اوایل آبان ماه آغاز شود.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: مقطع تحصیلات تکمیلی با مقطع کارشناسی از نظر ارایه دروس سالانه متفاوت است، به این نحو که در بسیاری از دانشگاه ها ازجمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر دروس دوره تحصیلات تکمیلی سالانه تدریس می شود یعنی یک بار در سال ارایه می شود بنابراین ورود پذیرفته شدگان در ترم دوم سال تحصیلی امکان پذیر نیست و لازم است پذیرفته شدگان در ترم اول سال تحصیلی ثبت نام و شروع به تحصیل کنند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت کیفیت آموزش و پژوهش در این دانشگاه لازم است برنامه ویژه ای برای برگزاری کلاس های ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در نظر گرفته شود تا دروس ارایه شده برای پذیرفته شده گان جدید به طور کامل و در زمان بندی مناسب باشد.

نحوه دفاع پایان نامه‌ها در شرایط کرونا

وی همچینن درمورد نحوه دفاع دانشجویان از پایان نامه ها در شرایط کرونا گفت: با توجه به مشکلات کرونا، سعی کردیم در روند دفاع از پایان نامه ها با دانشجویان همکاری شود و در ترم گذشته برای افرادی که با مشکل مواجه بودند و متقاضی استفاده از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات بودند همکاری لازم صورت گرفت.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: در ترم گذشته سعی شد روند دفاع از پایان نامه ها به صورت یک سیستم ترکیبی انجام شود به نحوی که برخی داوران به صورت غیر حضوری در جلسه دفاع حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در مقاطعی که شدت بیماری افزایش یافته به نحوی برنامه ریزی صورت گرفت که دفاع از پایان نامه ها به صورت کاملا مجازی باشد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: می توان گفت در ترم گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا پایان نامه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت ترکیبی دفاع شد.

امکان استفاده دانشجویان از آزمایشگاه‌ها

کلاهدوزان اظهار داشت: به دانشکده ها  پیشنهاد شد که برنامه ریزی لازم برای استفاده از آزمایشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود تا دانشجویان بتوانند از این امکانات در پیشبرد برنامه های پژوهشی خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: آماری مبنی بر اینکه شرایط کرونا تاثیری بر کیفیت پژوهش ها گذاشته است وجود ندارد و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به حساسیت های استادان و گروه های آموزشی سعی شده تا فعالیتهای پژوهشی با کیفیت سابق خود ادامه یابد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دفاتر آموزشی دانشگاه دارای ترافیک کاری زیادی هستند اما همواره سعی بر این است که سرویس دهی بهینه به دانشجویان صورت گیرد.

راه اندازی سامانه سامت در دانشگاه

کلاهدوزان با یادآوری راه اندازی سامانه سامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این سامانه برای پیگیری فعالیت های دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بر بستر وب راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این سامانه تحت وب است، استادان، فارغ التحصیلان، دانشجویان و کارشناسان دانشگاه محدودیت زمانی و مکانی در استفاده از آن ندارند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار درخواست از سوی دانشجویان در این سامانه ثبت شده است.

کلاهدوزان تاکید کرد: در این سامانه روند فعالیت ها از سوی استادان، دانشجویان، کارشناسان و مدیران دانشکده ها قابل پیگیری است و این سامانه به صورت هوشمند فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی توسعه این سامانه به صورتی تنظیم شده است که سرویس دهی لازم را به صورت کاملا الکترونیکی در اختیار استادان، دانشجویان، مدیران و کارشناسان دانشگاه قرار دهد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: درحال برنامه ریزی هستیم که در این سامانه روند فراغت از تحصیل و تحویل مدارک به فارغ التحصیلان به صورت کامل الکترونیک و در اسرع وقت انجام شود.

کلاهدوزان ادامه داد: امیدواریم ارایه خدمت رسانی به استادان، دانشجویان، کارشناسان و مدیران دانشگاه در آینده نزدیک به صورت کامل الکترونیکی محقق شود.

وی افزود: نتیجه فرآیند در این سامانه در هر مرحله از طریق ایمیل به استادان و دانشجویان اطلاع رسانی می شود.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازگشایی دانشگاه ها ویروس کرونا دانشجوی دکتری پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازگشایی دانشگاه ها ویروس کرونا دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازگشایی دانشگاه ها ویروس کرونا دانشجوی دکتری اخبار کنکور پایان نامه ها برنامه ریزی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی که با حضور رییس دانشگاه یزد و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره رویه‌های پوشش و عفاف در محیط دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشگاه محیط علم و علم‌آموزی است و باید با بستر پوشش و عفاف به استقبال علم برویم گفت: موضوع عفاف و حجاب یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همچنان که در نشست اخیر خود با دانشجویان در این باره سخن گفتند.

کلانتری افزود: اگر هر فردی در هر جایگاهی که هست وظیفه خود را در این امر خطیر به درستی انجام دهد، گناه ظاهری که عدم التزام به پوشش و عفاف است در جامعه اتفاق نمی‌افتد. 

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید ملتزم به رعایت قانون پوشش و عفاف باشند و در مورد معدود کارشکنان نیز لازم است برخورد قانونی صورت گیرد.

در این جلسه همچنین ضمن قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب، بر انجام همزمان اقدامات سلبی و ایجابی، طبق روال گذشته سفارش شد و مقرر شد در زمینه فعالیت‌های ایجابی، اردو‌های فرهنگی آموزشی تبیینی، کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان، یاوران علمی و استادان با متولی‌گری نهاد رهبری دانشگاه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد